Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa..Ärsyttää kun vieraat änkee katsomaan vauvaa

Vierailija
27.04.2008 |

vauva vasta viikon ja kaikkien pakko ängetä kylään. Haluaisin olla rauhassa ja en halua vauvalle vaaraa bakteereista. Kehtaatteko heti käskyttää vieraat käsipesulle ja käsidesille??? Ja kaiken huipuksi ihmiset kutsuvat itse itsensä kysymättä. Olen varmaan outo, mutta en pidä siitä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös sanoa ettei jaksa vielä ottaa vieraita vastaan.

Vierailija
2/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa vieraita vastaan ennen kuin itse haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hysteeristä tunkea vieraille jotain käsidesiä jos ne tulee vauvaa kattomaan. onko tää joku suomalainen hysteria-hygienia juttu taas.

Vierailija
4/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä tarvitse käsiä desinfioida, mutta pestä kyllä olisi syytä. Mä kyllä pesen aina kädet kun tulen ulkoa sisään.

Mutta jos et jaksa ottaa vieraita vastaan, niin sanot, että meille sopii tulla vasta sitten kun ollaan itse tutustuttu vauvaan ja saatu elämä raiteilleen.

Yleensähän ihmiset kysyvät, että sopiiko jo tulla katsomaan. Se tarkoittaa ihan oikeasti sitä, että voitte sanoa, että ei sovi vielä. Kyllä aikuisen ihmisen pitää saada itse suu auki ja sanoa tahtonsa, muut eivät voi lukea sinun ajatuksiasi.

Vierailija
5/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi ja miehen sisko änkesivät sairaalaan sektion jälkeisenä aamuna. Jouduin hätäsektioon siis aamuyöllä, ja aamukymmeneltä nämä kaksi olivat jo vauvaa kähmimässä, kun minä tuskissani makasin sängynpohjalla. Teki mieli sanoa, että painukaa vittuun siitä, mutta ei... Enemmän kuvia niistä vauvan kanssa, kuin minusta tai miehestä. Ihana suku miehellä...

Vierailija
6/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille änkesi esikoista katsomaan kans ihan kaikki ja toisen kohdalla sanoin jo raskausaikana et minä kutsun ja jos kutsumatta tullaan, ovea en avaa.

Vierailija
7/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nimittäin ärsytti paljon enemmän se, että kukaan ei uskaltanut tulla käymään tai edes soittaa kun meidän haluttiin antaa olla rauhassa.

Minä kun olen aina ollut synnytyksen jälkeen tosi virkeä ja halunnut puuhata kaikenlaista vaikka synnytykset ovat olleet tosi raskaita ja vaikeita. No, kolmannen jälkeen sitten onneksi saatiin vieraita heti samana iltana kun vauva oli aamuyöllä syntynyt ja siinä minä sitten onnessani paistoin munkkeja. Vieraat kyllä katsoi vähän hölmistyneenä että ei meidän takia olisi tarvinnut... No enhän minä heidän takiaan paistanutkaan mutta kun teki itse mieli raskaan synnytyksen jälkeen ;)

Vierailija
8/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos kädet ovat oikeasti likaiset niin ne kannattaa pestä tai jos ihmisellä on oikeasti joku kunnon tauti.

Mutta muutenhan vastasyntyneellä on puolivuotiaaksi asti äidiltä saatuja vasta-aineita joiden turvin on nimenomaan hyvä alkaa tutustua pöpöihin ja kehittämään omaa vastustuskykyä. Tavallisiin kotipöpöihin tutustuminen ehkäisee sekä infektiosairauksia että allergioita, liiallinen hygienia taas altistaa näille taudeille.

Vierailija
9/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tajuavat että olet vielä toipilas ja toivon mukaan viipyvät vain vähän aikaa eivätkä odota kestitystä

Vierailija
10/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti jo ruveta soittelemaan sukulaisille ja kavereille, että tulkaa nyt kattomaan tätä ihmettä. Ne yritti odottaa viikon ajan, mutta ekat vieraat pakotin meille sairaalasta kotiutumista seuraavana päivänä. =)))

Ja ihan jokainen ymmärsi pestä kätensä ilman huomauttamista. Eiköhän semmonen kuulu ihan yleissivistykseen.

Vierailija
11/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole ketään joka olisi vauvan kanssa sen pari tuntia.

Ei ihme, että joiltain puuttuu sosiaalinen verkosto ympäriltä kun pitää kaikesta narista. Ajatelkaa positiivisesti ja olkaa onnellisia, että teillä on läheisiä, jotka haluavat olla vauvannekin elämässä mukana.

Ihme porukkaa taas narisemassa.

Vierailija
12/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan vieras ole koskaan desinfioinut käsiään vauvaa katsomaan tullessaan... mitään tauteja vauvat eivät ole saaneet!

en ymmärrä tätä vouhotusta, liika hygieniakaan ei ole hyväksi!!

Vierailija
13/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonnekin jonne heitä ei vielä haluta. En minäkään lampsi sairaalaan ilman kutsua, ja istu siinä sängyn vierellä kunnes suurinpiirtein heitetään ulos häiritsemästä. Ihan toinen juttu, vaikka soitella parin päivän päästä ja kysyä, milloin sopisi tulla käymään. Kukaan tässä sanonutkaan, ettei saa koskaan tulla vauvaa katsomaan. Vähän vaan ajattelukykyä toivoisi.

Vierailija
14/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin voinu ottaa heti vastaan, mutta tulivatkin suurin osa vasta sitte seuraavilla viikoilla. Oli kyllä ihana, että tulivat ylipäänsä. Kerrankin kävi sellasiakin vieraita, jotka yleensä ei käy.

Ei ei, miuta ei oo ärsyttäny vieraiden änkeeminen. Enkä oo kyllä tarjonnu käsidesiäkään. Lapset oon käskeny käsipesulle, mutta luotan aikuisiin sen verran, että tajuavat joko pestä kätensä tai olla koskematta vauvaan.

Vierailija
15/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aikuinen ihminen osaa sanoa, että kiitoksia, mutta meille ei nyt sovi tulla, niin saa kyllä mun mielestä itseään syyttää vieraista.

Mä olen ky

Vierailija
16/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun anoppi ja miehen sisko änkesivät sairaalaan sektion jälkeisenä aamuna. Jouduin hätäsektioon siis aamuyöllä, ja aamukymmeneltä nämä kaksi olivat jo vauvaa kähmimässä, kun minä tuskissani makasin sängynpohjalla. Teki mieli sanoa, että painukaa vittuun siitä, mutta ei... Enemmän kuvia niistä vauvan kanssa, kuin minusta tai miehestä. Ihana suku miehellä...

Vierailija
17/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksi lapseton kaveri kävi esikoisen saatuani kylässä ja viipyi neljä tuntia! Pakkohan siinä ajassa oli kestitä vieras, arvaatte varmaan että olin vähän poikki kun neljä tuntia piti istua ja esittää pirteää, vaikka oli vasta synnyttänyt.

Vierailija
18/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sanottu jo ovella tulijoille että pesettekö kädet heti ensimmäiseksi ettei pieni saa pöpöjä. (Sairaalassa jo neuvoivat että vieraat käsipesulle ennen kuin koskevat vauvaan.) Jos joku sanoo oikeasti että en pese käsiä, vaan altistan vastasyntyneen bakteereille, niin heitä ulos saman tien.

En ymmärrä miten et voi kieltäytyä kyläilyistä. Sanoa ihan sanatarkasti että " Olemme kaikki väsyksissä emmekä jaksa vielä vastaanottaa vieraita. Tulkaa katsomaan vauvaa ensi viikon viikonloppuna."

Kirjoittaisitko jonkun esimerkin siitä mitä sanoo ihminen joka kutsuu itsensä kylään kysymättä?

Keksin vain tämäntyyppisiä: " Me tullaan sitten huomenna aamupäivällä katsomaan vauvaa." ja lyö luurin korvaan ennen kuin ehdit sanoa mitään. Silloin voi soittaa takaisin tai laittaa viestin että et jaksa vielä vastaanottaa vieraita, palataan asiaan kahden viikon kuluttua.

Vierailija
19/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitäpä onkin kaveripiirissä/ sukulaisten kesken noussut mekkala, olen saanut kommentteja " kyllä pitää mennä kylään, sehän sun ystävä/ serkku jne" . Mutta siitä huolimatta olen odottanut rauhassa pari viikkoa, kavereiden kanssa kuukaudenkin jolleivat ole itse ottaneet yhteyttä ja pyytäneet kylään. Tapansa kullakin, kyllä mä osaan olla kuukauden- pari jotain tiettyä ihmistä näkemättä. Ja samanlaisiahan ne kaikki vastasyntyneet on (sori vaan maailman erikoisimman vauvan omaavat..)

Vierailija
20/21 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva että ihmiset tulevat aika pian kotiutumisen jälkeen katsomaan. Aluksi vauva yleensä nukkuu vielä paljon ja itsekin saa unta plus hormoonit pitävät vielä virkeänä, mutta sitten kun vauva on pari kuukautta alkaa olla jo arkea ja väsymystä sen verran takana ettei vieraat paljon kiinnosta.

Sairaalaan en ole kaivannut käymään kuin omat vanhemmat, appivanhemmat sekä ihan parhaat ystävät (kun on joutunut olemaan esim keltaisuuden vuoksi pidemään osastolla)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme