Kaveri ei uskonut, kun sanoin ruokaan menevän kuussa 200 €
Hän sanoi, etten osaa laskea. Noh, mun ei tartte hirveemmin osata laskea tai säilyttää kuitteja. Ostan ruuat läheisestä S-marketista ja siinä bonustiedotteessa on sievästi eroteltuna miten paljon mihinkin menee rahaa. Meitä on kaksi lasta ja minä. Lapset luonnollisesti syövät joitain aterioita tarhassa/koulussa, joita en sisällytä tähän ruokamenolaskelmaan.
Kaveri sanoi, että heillä menee miehen kanssa kahdestaan ainakin 600 euroa ruokiin pelkästään. Mutta meillä syödään perinteisiä ruokia kauden mukaan, eikä heitetä vanhoja pois. He syövät sisäfilettä viinin kanssa useamman kerran viikossa, sekä tuoretta kalaa jne., jäljelle jäänyt ruoka heitetään aina suoraan roskiin.
Kommentit (4)
sekä lisäksi se paljonko syö. Joidenkin ihmisten energiankulutus on ihan luonnostaankin paljon suurempi kuin toisten. (Tämän alkaa jossain vaiheessa huomaamaan, kun on hyvän kaverinsa kanssa kämppis ja itse syö aina huomattavasti enemmän kuin toinen.) Joten tottakai ruokalaskuun voi tulla suuriakin eroja.
kun tekee oikeita valintoja ruokakaupassa, tekee paljon itse eikä heitä ruokaa pois.
Minulla on myös ystäväperhe, jonka ruokakulut ovat aivan järkyttävän suuret. Heillä on aina jääkaappi täpötäynnä ja niinpä he joutuvat heittämään kalliita raaka-aineita pois, kun ei tullutkaan laitettua niin paljon ruokaa kun oli ostettu.
Meillä menee 450¿/kk ruokaan (sama keino seurata menoja, kuin teillä) jaa syömässä 2 aik+lapsi. Syödään tosi hyvin, joten uskon kyllä, että 1 aik+2 lasta pärjäävät pienemmällä summalla. Jos oikein yrittäisin, saisin meidän ruokakulut kyllä jonain kuukautena 300 kieppeille.