ystäväni pituus on 168cm ja painaa 52-54 kg,onko syytä huolestua?
en oikein osaa sanoa tosta paino hommasta mitään että mikä on norm paino tuon pituiselle? tuntuu vain niin kovin hoikkaselta, kun näin pitkän ajan päästä ja pienissä vaatteissa....
Kommentit (6)
saman verran minulla ja olen vähän pidempi.
Toiselle tuo paino voi olla liian vähän ja toiselle normaali. ei tuon pitäisi olla vielä alipainoa, mutta itse kun painoin samanpituisena 51 kg, olin kyllä jo ihan liian laiha. näin jälkikäteen kun olen kuvista katsonunt, niin näytin ihan järkyttävältä, posket lommolla.
Mä olen 1,5cm lyhyempi ja painoin ennen lapsia tuon 52kg ja itseasiassa esikon ollessa 4kk olin laihtunut samaan kokoon.
Katotaan pääsenkö edes alle 60kg tässä vielä kun saan kropan ihan itselleni...
mutta olenkin 180 cm.
168 cm pituisella 52 kg painoisella on painoindeksi 18,4, eli ei kovin korkea, mutta ainakin itse olen ollut tuolla BMI:llä lisääntymiskykyinen (ovulaatio on tullut, oireista tunnistin).
Eli ei tarvitse huolestua, ellei paino tuosta laske.
huomauttaa alipainosta? miten ihmeessä? jos ihminen kärsii anoreksiasta hakeutuuko hän itse omasta halusta hoitoon? eikö läheisen velvollisuus kuitenkin ole huolehtia toisesta vai pitääkö kaikelta ummistaa silmät?
Kaikki ei vaan voi painolleen mitään. Ei auta vaikka kuinka yrittäisi saada painoa lisää.
166cm/ 50 kg