Polvikipu, mistä voi johtua ja koska lääkäriin?
Kommentit (5)
Mulla oli viime kesänä toinen polvi kipeänä, kesti kuukauden pari ja hävisi sitten itsestään.
aikuisilla taitaa harvemmin olla polvet kipeänä ilman vammaa tai sairautta, kun taas lapsilla polvikipu taitaa olla aika yleinen vaiva rasituksen jälkeen. Eli kasvukivut vaivaa illalla ja yöllä, joillain polvissa, toisilla säärissä. Tälle ei lääkärin mukaan tarvitse tehdä mitään, jos kipu menee ohi, polvi ei ole turvonnut ja lapsi kävelee ihan normaalisti. Meidän 4v tyttö valittaa usein polviaan sängyssä varsinkin jos on erityisen paljon liikkunut, kävellyt jäisellä pihalla tms.
Enkä muista mitään erityistä tapausta, jossa olisin sen satuttanut. Se ei ole ihan koko ajan kipeä, ei esim. aamuisin, vaan jos esim. kyykin kukkapenkissä, niin kipeytyy. Tai jos kyykistyn, niin tuntuu. Joskus ihan kävellessäkin.
Mulla on myös vasen polvi vihoitellut vuosi kaudet ja välillä esim aerobisissa jumpissa on vaikeaa. Mulla on kyllä reisilihakset hyvässä ja vahvassa kunnossa ja se auttaa noihin polven liitoskohtiin. Voimistuta reisilihaksia niin se auttaa.
polvilumpiot melkein sijoiltaan.