Nyt kun " kaikki" ovat olleet koko kevään sairaina, niin
te jotka ETTE ole sairastelleet, onko teillä siistiä vai sotkuista? Pesettekö paljon käsiä? Onko käsidesit käytössä?
Kommentit (23)
Käsidesiä on käytetty nyt talvella kaupassakäynnin yms. jälkeen aina autossa jo, koska perheessä pieni vauva (RSV- ja Rotauhka). Siitäkin luovutaan pian, kun nämä epidemiat laantuvat.
Keittiöhygieniassa ja etenkin ruoan tuoreudessa olen tarkka ja ehdoton. Se onkin ainoa asia. Pölystä ja muusta sotkusta en niin piittaa. Lemmikkejä on sisällä-
Muutoin ei kyllä pestä käsiä edes ulkoatullessa, vain vessankäynnin ja iltapesun yhteydessä tai kun on likaiset...En ole koskaan pessyt ennen syömistä eikä pese meillä muutkaan. Olen ollut tosi terve, eka vatsatauti ja korvatulehdus vasta yli 20 v. Lapsi, pian 3 v, ollut myös tosi terve. Saattaa olla geeniperäistä. Allergioita ei ole kellään.
kukaan ei ole ollut kipeä koko talvena eikä kolmivuotias ole ollut kuin kerran elämässään nuhassa. Ei kuumeita, vatsatauteja eikä korvatulehduksia. ollut päiväkodissa 4 kk eikä sielläkään tarttunut mitään. Meillä on ehkä vähän keskimääräistä sotkuisempaa, mutta ihan perussiistiä kuitenkin. Ei hometta eikä tiskejä lojumassa missään. Ehkä boheemius näkyy ennemminkin siinä etten ole turhan tarkka siinä, että lattialle pudonneen ruoan voi kotioloissa kyllä laittaa suuhun ja ulkonakin lapsi laittoi milloin mitäkin suuhun pienempänä. Lapsi on sitten allerginen melkein kaikelle -- eli sairauksilta on vältytty mutta ei allergioilta...
Minä olen tällä hetkellä ainoa joka ehtii ja jaksaa siivota, joten siistiä on silloin kun minä olen jaksanut siistiä paikkoja. Mitään käsidesiä ei ole käytössä ja ihan normaali hygienia kaikin puolin, ei siis olla mitään intoilijoita.
Meillä on kaksi lasta, 6- ja 3-vuotiaat eikä kumpikaan heistä ole tänä keväänä sairastanut ollenkaan. Miehellä on ollut joku pöpö ja minä olen myöskin itse ollut terve. Sairastelen aika harvoin, ehkä parin vuoden välein saan flunssan. Kurkunpäätulehdus on kyllä joka vuosi kerran.