Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kissa-allergiasta parantua?

Vierailija
26.04.2008 |

Jos ei oireile kovin pahasti, vain silloin oikeastaan lievästi, jos menee karva nenään. Ikää lapsella 2.5v. Tuli siis ilmi prick-testeissä. Muille eläinpölyille ei ollut allerginen.

Pitää erittäin kovasti kissoista, ja muistakin eläimistä, mut kissoista yli kaiken. Ja minä olisin hankkinut meille kissan heti kun lapsi alkaa oppia jo käsittelemään pikkuhiljaa eläimiä nätisti ja kun alkaa olla aikaa lemmikillekin. Onko nyt oltava hankkimatta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten allergiat kuitenkin voivat mennä ajan kanssa ohi ja olen itse siitä elävä todiste.

Olin penskana allerginen ihan kaikelle, erityisesti kissoille. kymmenisen vuotta elimme ympäristössä, josta kaikki mahdolliset allergeenit oli karsittu. Murrosikäisenä sitten kaikki allergiat olivat kadonneet ja meillekin hankittiin pari kissaa. sen koommin ei ole mitään allergiaoireita näkynyt.

Olen myös kuullut teoriasta, jonka mukaan oman lemmikkinsä allergeeneille tulisi lopulta immuuniksi. Muiden eläimet aiheuttaisivat tuolloin yhä allergiaoireita mutta oma ei. En silti lähtisi pienen lapsen kanssa kokeilemaan tätä.

Vierailija
2/2 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sinuna hankkisi kissaa. Lapsen terveydellä ei kannata leikkiä... Mä olen myös ollut aina sitä vastaan, että hankitaan lemmikki ja luovutaan siitä sitten hetken kuluttua (syitä on monia). Se on rankkaa kaikille ja eläintä kohtaan todella väärin.

Totta on kyllä se, että jos ihan pienenä on pahasti allerginen, niin murrosiän jälkeen allergiat saattavat " parantua" , ainakin lieventyä, mutta jopa hävitä kokonaan. Omani lieventyivät huomattavasti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä