Keskenmeno???????????
Olen viikoilla 18+1. Eilen alkoi menkkamaiset kivut, jotka jatkuvat edelleen. Pientä kirkasta vuotoa.
Onko tämä nyt sitä, miä pelkään?????
Auttakaa, kipeän asian kokeneet. Ja vielä näin isoilla viikoilla....
Tunde
Kommentit (13)
Kannattaa ehdottomasti käydä tarkistuttamassa tilanne!
Voihan olla että kyse on ihan muusta kuin keskenmenosta!
Mutta aina kun tulee verta, jos vielä ei ns hetkessä mene ohi.. Ja ei ole kyse alkuraskaudesta niin ehdottomasti päivystykseen
toivottavasti ei ole mitään vakavaa. ja todennäköisesti ei olekaan. ainakin minulle kaikki lääkärit vakuuttelevat, että se on normaalia... vuodan verta ihan reilusti ja välillä sattuu enemmänkin kuin menkoissa. olen vuotanut jo yli 2 viikkoa... olen nyt viikolla 17. keskenmeno on kuulemma erittäin harvinainen näin pitkällä ollessa ja kipujen täytyisi olla hyvin voimakkaita. minulla on ultrattu pari kertaa, kun olen väkisin päivystykseen mennyt(eivät kovin mielellään, ainakaan täällä ota vastaan.. aina täytyy vain odotella ja tarkkailla tilannetta... ) ja vauvalla on ollut kaikki hyvin. vuoto tulee kuulemma jostain muualta... huolestunut olen kyllä koko ajan ja käyn kuuntelemassa sydänääniä neuvolassa... toivottavasti sinulla on kaikki ok! kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne.
Menin eilen Kättärille päivystykseen ja siellä todettiin, että sikiön kehitys pysähtynyt viikolle 14-15. Antoivat keltarauhashormonin ja huomenna oli aamusta määrä mennä osastolle.
Tänään supistukset alkoivat 4.30 ja enkelipoika syntyi kotiin 6.45. Ajoin itse (voi älynväläys) kättärille pienen enkelin kanssa ja jouduin kaavintaan. Jos olisin ollut kotona 15 min. kauemmin, matka olisi pitänyt tehdä ambulanssilla. Kunto romahti ihan täysin sairaalassa. Menetin verta n.1 l.
Niin pieni ja täydellinen enkelini... =(
Nyt hän on vaarinsa ja isovaarin kanssa taivaan isän luona.
Surun murtama Tunde 0+0
ps. Aivan ihana henkilökunta kättärillä, KIITOS heille!
lisään vielä, että olen kokenut myös keskenmenon noin viikolla 12. kivut olivat paljon voimakkaampia kuin menkoissa ja voimistuivat nopeasti. alkoi tulla myös muuta kuin verta. on minulla nytkin kyllä tullut hyytymiä, mutta jos niitäkään ei tule enempää niin sekään ei kuulemma haittaa, sanoivat lääkärit..
voi ei. olen todella pahoillanipuolestasi. voimia sinulle!!!
Toivon kaikesta sydämestäni voimia sinulle ja perheellesi menetyksen tuskassa.
Tämä vetää ihan sanattomaksi..
Hei,
olen niin pahoillani menetyksenne johdosta.
Olen niin pahoillani, että lähettivät sinut vielä kotiin ja synnytit pienokaisenne kotona, ja ajoit sitten vielä sairaalaan. Se kuulostaa rankalta kokemukselta.
Sanoit kuitenkin että kättarilla oli hyvä henkilökunta. Kuulostaa siltä, että siellä sait hyvää apua ja tukea. Saatko nyt vielä keskusteluapua?
Älä jää surusi kanssa yksin. Kunhan jaksat, puhu tapahtuneesta jollekin ihmiselle joka osaa kuunnella ja antaa ehkä uusia näkökulmia tapahtuneeseen. Muista Käpy ry:n sivut ja keskustelufoorumi siellä. Et ole yksin.
Aika auttaa. Sitä ei voi estää. Sure niin paljon, ole niin vihainen, huuda tai ole vaan niin hiljaa kuin siusta tuntuu. Ei ole mitään " oikeaa" tapaa toipua, mutta jollakin tapaa tätä surua oppii kantamaan. Se ei mene koskaan pois, mutta elämä jatkuu. Joskus. Jotenkin. Nyt on kuitenkin surun aika. Toivon sinulle voimia jaksaa!
Isolla halauksella,
myös yhden lapsen menettänyt
Arkamamma
Muista antaa surun tulla ja itsellesi lupa sekä oikeus surra!
Aika helpottaa vaikka ei suru poistu ihan hetkessä. Ei pidäkkään!
Heti kun itsestäsi tuntuu niin hakeudu puhumaan asiasta neuvolan, oman ta:n kautta ja toivottavasti läheisistäsi löytyy kuuntelijoita myös! Monesti voi olla helpompi puhua ulkopuolisille. Läheisesti varmasti tarvitsevat myös suruajan, vaikka ei heidän suruaan voi verrata sinun ja lapsen isän suruun!
Voimahalaus täältä sinulle! Toivottavasti sinulla on joku, jolle puhua - hyvä ystävä, sukulainen, terveydenhoitaja, sielunhoitaja? Täälläkin tietysti on " kuuntelevia korvia" .
Itsekin olen vielä aivan vereslihalla puolitoista viikkoa sitten tehdyn raskaudenkeskeytyksen jälkeen. Silloin viikot olivat 19+6. Tiedän, että kyllä elämä vielä voittaa, mutta nyt on surun aika :(
Olen tosi pahoillani teidän puolestanne! Jaksamista!
Fuulis
Kiitos teille kaikille! Kaikki santa lohduttavat, vaikka itkuhan aina niistä tulee.
FuulaTsuula, osanottoni myös sinulle!=( Koska syyskuisten pinoa ahkerasti luin, niin olin niin kovasti järkyttynyt sinun(kin) tapauksestasi. On tämä näillä viikoilla rankkaa, niinkuin tietysti aina. Kai sitä sen takia ei uskaltautunut itse kirjoittamaan, kun aavisteli jotain.
Mutta, JÄRJELLÄ kun ajattelee, niin vauva ei varmasti ollut kunnossa. Kyllä sitä ylensä terve vauva syntyy n. 40 viikolla. Mutta, ei se tätä surua vie pois....
Yritän nyt tottua tähän tyhjään oloon. Onneksi minulla on 4 tervettä lasta, pienin on 1½ v. Heidän takiaan jaksaa tätä arkea paremmin!
Voikaa hyvin, ja nauttikaa raskaudesta ja vauvoistanne =)
toivoopi Tunde, sylissä yksi tyhjä paikka
tässä vielä kaikille menetyksen kokeneille runoja enkelisivustolta
Runo on kirjoitettu enkelillemme..
Tahtomattani jouduin sut antamaan pois
vaikka sulle paikka täällä ollut ois.
Odotti sua täällä äiti ja isä,
oli valmiina kotina uusi pesä.
Oli valmiina sulle sisko ja veli rakas,
ei auta vaik huudan vauva tuu takas.
Et saanut sä tavata perhettä tätä,
nyt isällä, äidillä suuri on hätä.
Vaikken sua koskaan sylissä pitää saa,
tahdon susta kiittää mä jumalaa.
Nyt katselet pilven reunalta meitä,
ja pidät meidät pois vääriltä teiltä.
-norsu-
Voitko taivaan isä äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille taivaan isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Rakkaalle Enkeli-Pojalleni
-äiti-
Sinulle, Tunde sekä perheellesi. Sanat eivät riitä koskaan kertomaan kuinka kipeää se tekee...Voimia, jaksamista ja uskoa tulevaisuuteen :)
AJ kera pesueensa, jossa myös enkelivauva -07
meidän enkeli poistui luotamme vuonna 06 eikä vuonna 07...
-AJ-
Tsemppiä ja toivotaan ettei ole vakavaa!