Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saikulla alhaisen verenpaineen takia, vinkkejä nostoon?

15.11.2006 |

Taas menee tää viikko kotona... Viime viikolla olin puolesta välistä pois töistä, kun oli niiiiin kovaa päänsärkyä ja verenpaine 80/45. Lääkäri mittasi sitten vielä, oli 100/ei muista.

Maanantaina menin töihin, mutta särky alkoi taas ja poistuttava oli töistä... Verenpaine lääkärin mittaamana 90/60. + niskat alkoi jummittamaan myös.

Eipä kivaa ei. Särky kun ei lopu yöksikään... Millä saan verenpaineen nousemaan? Kävelyllä on " kiva" käydä, kun tuntuu, että koko ajan heittää. Luulevat vielä, että olen hulluna humalassa :) Ohjeita lääkäriltä sain; jalat ylös, jollain sykettä korkeammalle tms.

Raskausviikkoja takana 17+2, joten apuja kaipailen, että jaksaa. Vai onko minulla edessä viikko töitä, viikko saikkua jne?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis on verenpaineet koholla, niin sitä neuvotaan mm. välttämään suolaista ruokaa, koska ruokasuolan natrium kerää elimistöön nestettä (veren määrä lisääntyy) ja siten kohottaa verenpainetta. Sanoiko kukaan, että voisit lisätä suolan käyttöä, vai koituuko siitä muuta haittaa? Myös lakritsat ja salmiakit saattaa nostaa verenpainetta. Ei kuulosta kovin terveelliseltä tällainen dieetti tietenkään, mutta toisin päin ainakin toimii.

Vierailija
2/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippojen nimi on Effortil. Asun kylläkin Saksassa joten en tiedä onko Suomessa noita tippoja saatavilla, mutta kannattaa kysyä homeopaatilta. Mulle lääkäri myös suositteli kevyttä liikuntaa mahdollisuuksien mukaan, ihan paikallaan olo pahentaa tilannetta. Ja söin kyllä pahimmassa vaiheessa myös reilusti suolattua ruokaa, sitä teki ihan älyttömästi mielikin, eli varmasti keho tietää mitä tarvitsee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en osaa sanoa, kärsin itse samaisesta vaivasta ja siihen ei poppakonstit auta...Ja kokemuksesta voin sanoa että se ei helpota raskauden edetessä, päinvastoin.

Mua huimas istuvaltaankin. Töissä sinnittelin jotenkuten, välillä kävin kävelemässä tai nostamassa jalat ylös. Kaksi viikkoa ennen mammalomaa olo meni töissä sellaiseksi että hain loppuajan saikkua.

Kovin neuvolassakin voivotellaan alhaisia paineita, mutta siinäpä se...Ja sulla on tota odotustakin vielä pitkä pätkä, itse olen jo suoritunut viikolle 37.

Salmiakki ja suolahan nostavat paineita ( mukamas, pihkat...) noh, en niitä urakalla vedelly mutta en vältellytkään suolaa. En suosittele, olen nyt loppuraskaudessa turvonnut kuin vesi-ilmapallo...

Eipä musta paljon apua ollut, mutta et ol yksin vaivasi kanssa, yritä sinnitellä ja hae sitä saikkua, väkisin ei kannata töissä olla. Ja juu, osta kunnon tukisukat. Muuten saat vielä mehevät suonikohjut...

Vierailija
4/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässsä kolmannessa raskaudessa ollut pahana tuo sama vaiva. Varsinkin aamuisin en meinaa saada aamuhommia tehdyksi kovan pyörrytyksen vuoksi. Paineet myös 80/50 tasoa.

Juuri noilla viikoilla oli pahin. Nyt rv 24+2 ja jo muutaman viikon ollut parempi. Enää ei niin pyörrytä. Kahdesta aikaisemmasta lapsesta oli myös juuri tuossa raskauden vaiheessa samaa, ei kylläkään näin pahana. En tiedä miksi juuri silloin, ja miksi paranemaan päin kun viikkoja nyt enemmän. Toivottavasti sinullakin helpottaa kun saat muutaman viikon kasaan lisää. Itse olen lisännyt ruoan syöntiä (lääkärin ohje), koska liian vähäinen syöminen laskee myös verensokeria, ja sitä kautta verenpainetta. Luulen, että se on auttanut, kokeile sinäkin! Salmiakkiin on myös oikein himo!

Koeta pärjätä!

Caius rv 24+2

Vierailija
5/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin suolaista ruokaa voisit kokeilla. Tosin sitten voi olla että haitta vaikutuksena tulee turvotusta.

Vierailija
6/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi alhaiset paineet (aina ja nyt raskauden aikana) luokkaa 80-90/50-60.

Olen syönyt nyt raskauden aikana ihan normaalisti ts. en ole välttänyt suolaa tai salmiakkia/lakua. Eipä ole kuitenkaan vaikuttanut asiaan millään tavalla. Jotenkin olen varmaan tottunut huimaukseen ja heikkoon oloon, koska olin töissä äitiyslomaan asti olematta päivääkään saikulla. Eipä tuohon poppakonstit auta. Jos tuntuu ihan kauhealta niin sitten vaan kotiin lepäilemään. Ei ole kiva pyörtyillä vauva mahassa. Niin ja tällä hetkellä olen menossa viikolla 37 (36+4) ja paineet yhä matalalla.