kuinka suuri mahdollisuus?
Hei vaan!
Tämä asia on vaivannut minua jo jonkin aikaa. Ensiviikolla olisi np-ultra ja pelottaa ja jännittää aika paljon. Kävimme varhaisultrassa yksityisellä rv 7 ja sillon sydän sykki ja kaikki ok. Nyt olen jostain saanut päähäni, että onkohan siellä vatsassa vieläkin kaikki hyvin. En tarkoita nturvotusta, vaan lähinnä sitä, että onko sikiö enää hengissä. Onko kenelläkään tietoa siitä, kuinka suuret mahdollisuudet raskaudella on jatkua onnellisesti, jos sydämen sykkeet jo nähty?
Kiiitos.
Kommentit (5)
Hei! Mun gynekologi sanoi, kun itse olin alkuraskauden ultrassa (viikkoja tuolloin 5+6), että enää on 3 % riski saada keskenmeno, siis kun kyseessä oli kohdunsisäinen raskaus ja sydän sykki. Hän sanoi, että kun viikkoja on täynnä 12, on km:n todennäköisyys enää 1 % luokkaa. Eli älä turhaa murehdi, eiköhän kaikki ole hyvin. Varmasti kyllä nuo tuntemukset hyvin yleisiä, koska itse jännäsin samaa asiaa. Jännitystä lisäsi se, että dopplerilla ei masukin sydänääniä saatu kuulemaan vielä viikkoa ennen tuota ultraa (viikkoja tuolloin 11+1), mutta syynä oli luultavasti taaksepäin kallistunut kohtu.
mahdollisuus keskenmenoon sykkeen toteamisen jälkeen.
hei,
toisia lohduttaa todennäköisyydet ja prosentit ja toisia ei. Kaikenlaista kokeneena haluaisin rohkaista olemaan luottavaisin mielin ja optimistinen! Kaikista suurin todennäköisyys on sille, että kaikki menee hyvin! Raskauteen (ja vanhemmuuteen) kuuluu olla huolissaan, sitä ei käy kieltäminen, mutta jotta sen huolen kanssa jaksaisi elää, sitä on vaan hyväksyttävä että mitä tahansa voi sattua milloin tahansa - mutta luultavasti kaikki menee ihan hyvin!
Kaikille rohkeutta odotukseen
t. Arkamamma
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid…
jossa näkyy prosentuaaliset selviämismahdollisuudet raskauden edetessä... eli tuossa vaiheeessa jo yli 90 % mahdollisuus että kaikki menee hyvin!
(juuri kävin itsekin tuota taulukkoa vilkuilemassa, mulla vasta ensi ke se varhaisultra yksityisellä... viikkoja nyt 6+6, eli tässä jännittelen onko kaikki ok...)
en ole todellakaan varma, mutta jostain olen saanut päähäni, että todetuista (ultralla) raskauksista jatkuu normaalista 90-95%. Joka tapauksessa on paljon todennäköisenpää että kaikki on hyvin. Tietysti kaikki on mahdollista.
Tipy