Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yksi lapsistasi on sairaana, niin vietkö toiset sisarukset silti päivähoitoon?

Vierailija
04.12.2008 |

Rehellisesti.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat vuorotellen kipeänä, niin milloin ihmeessä kumpikaan siellä olisi? Kuitenkin 2 lapsen hoitomaksut ovat Helsingissä yli 400€/kk, joten todellakin meillä mennään jos vaan ovat terveitä.

Vierailija
2/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikonen tykkää päiväkodista ja hänestä on sinne mukava mennä. Nuoremman sairastaessa miehen tai mummin kanssa kotona on esikoinen mennyt päiväkotiin jos on itse niin halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lapsista on toisilleen seuraa

-toinenkin saattaa olla tulossa kipeäksi

-matkaa päiväkodille on noin 3km enkä aja autoa -> haku/vienti vie jo aikaa aika paljon ja on raskasta kipeän lapsen kanssa (jos taas isä sekä vie ja hakee, venyy päivä turhan pitkäksi)

Kerran on vanhempi lapsista ollut hoidossa, kun olimme molemmat pienemmän kanssa kipeinä ja lapsi halusi itse hoitoon

Vierailija
4/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sairaudesta, esim. oksennustaudissa en vie.

Jos esikoisella eskarissa jotain erityistä, teatteri, luistelu tms. vien ehdottomasti.

Nuoremman vien, jos anoppi hoitaa, ei jaksa molempia.

Vierailija
5/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä tai isä ollaan kotona, molemmat lapsetkin voi olla, mutta anoppilaan ei voi viedä kuin yhden kipeän lapsen kerralla.

Riippuu sairaudesta, esim. oksennustaudissa en vie.

Jos esikoisella eskarissa jotain erityistä, teatteri, luistelu tms. vien ehdottomasti.

Nuoremman vien, jos anoppi hoitaa, ei jaksa molempia.

Vierailija
6/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Jos minä olen myös kipeänä (kuten viime viikolla, sekä minulla että nuoremmalla lapsella nuha ja kuumetta), vien toisen lapsen hoitoon

* Jos vain toinen lapsi kipeänä, en vie, paitsi jos toinen on monta päivää kipeänä, niin vien esim. kolmentena päivänä koska terveet lapset alkavat kiivetä "pitkin seiniä" pitkän kotonaolon jälkeen

Vierailija
7/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en veisi?

Vierailija
8/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempi on ollut tänäänkin kotona kun sisko on kipeä. Jos on jotain erikoista ohjelmassa, kuten teatteri, niin vien toki.

Vierailija
9/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lapsi jää yksin kotiin ja menen töihin, joten tottakai päiväkotilainen menee hoitoon.

Vierailija
10/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen töitä kotona, ja yhden (sairaan) lapsen kanssa voin niitä tehdä, mutta en jos molemmat lapset ovat kotona.

Vierailija
11/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olen joutunut lipsumaan tuosta, koska olen itse kipeä ja toisen lapsen sairaus ei ole tarttuvaa.

Vierailija
12/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt sairasta lasta lähde retuuttamaan päiväkodille että saa sisaruksen viedä sinne.

Vierailija
13/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas kipeä lapsi menee mummolaan niin silloin terve menee päiväkotiin.

Vierailija
14/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu taudista ja siitä kuka lapsista on kipeänä. Jos pienin on kotona, niin gradun tekeminen on sitten siinä. Jos taas joku vanhemmista, niin kaksi pienintä vien hoitoon.

Vierailija
15/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsi voi ilman aikuisen valvontaa kotonakaan olla.

Vierailija
16/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sisaruksella ole jokin erityinen retki- tai juhlapäivä.

Vierailija
17/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olen etätyöläinen eli teen kotona töitä. eikä kukaan tee niitä puolestani kuitenkaan. Koululainen osaa sairastaa niin, että äiti ei koko ajan ole vieressä = äiti voi istua koneella töissä samalla, kun lapsi lepää, katsoo videota tms. Siksi vien pienemmän tarhaan, jos hän on terve (ei puolikuntoinen, silloin jätän samaan lauluun kotiin).

Vierailija
18/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on flunssaa, niin saatan viedä vanhemman koska hänelle muutenkin päivähoito on kuntoutusta. Mutta usein pidän kotona ja sitten kun vuorotellen sairastaa niin saattavat olla yli puolet pois hoidosta.

Vierailija
19/36 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN IKINÄ VIE! Kyllähän ne pöpöt tarttuu (vaikkei niitä näe). Enkä vie lapsia silloinkaan hoitoon, kun itse olen sairaana...

mielestäni aivan karmivaa se, että pitäisi lähteä huonossa kunnossa itse autolla...ieluummin nukutaan aamusta pitkään koko sakki: )terveisin: eräs lto/luokanope

Vierailija
20/36 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet siis terveen lapsen hoitoon, ja jätät sairaan yksin kotiin??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi