Mä en tajua, miksei kaikki maailman ihmiset halua olla puheterapeutteja.
Rakastan työtäni aivan valtavasti!
Kevätterveisin onnellinen puheterapeutti :-)
Kommentit (24)
Menen töihin aamulla juoksujalkaa, niin paljon nautin työstäni.
vanhempien ja esim. päiväkodin henkilökunnan ohjausta. Asiakkaina on viivästyneen kielenkehityksen lapsia, joiden kanssa tutustutaan esim. käsitteisiin. Vanhainkodissa olen käynyt neuvomassa henkilökuntaa nielemisongelmien takia. Asiakkaina on myös ääniammattilaisia (mm. opettajia) ja esim. parkinson-potilaita, jotka tarvitsevat äänenkäytön ohjausta. Lisäksi teen jonkin verran esim. cp-vammaisten ja kehitysvammaisten arviointeja. Niin ja tietenkin aikuisneurologiset potilaat, eli esim. aivoverenkierron häiriön jälkeen apua tarvitsevat. Ja lukihäiriöt. Niin ja huonokuuloiset. Oiskos vielä jotain...
Viikossa ehdin ottaa vastaan max. 15 asiakasta. Muistaakseni edellisen kuukauden aikana vastaanotolla on käynyt yksi artikulaatioasiakas. Artikulaatioterapiakin on nykyään oikeastaan vain vanhempien ohjausta. Harmittaa vaan, kun suurin osa vanhemmista ei millään tunnu tajuavan tätä.
t. pute (mäkin muuten rakastan työtäni!)
Vierailija:
vanhempien ja esim. päiväkodin henkilökunnan ohjausta. Asiakkaina on viivästyneen kielenkehityksen lapsia, joiden kanssa tutustutaan esim. käsitteisiin. Vanhainkodissa olen käynyt neuvomassa henkilökuntaa nielemisongelmien takia. Asiakkaina on myös ääniammattilaisia (mm. opettajia) ja esim. parkinson-potilaita, jotka tarvitsevat äänenkäytön ohjausta. Lisäksi teen jonkin verran esim. cp-vammaisten ja kehitysvammaisten arviointeja. Niin ja tietenkin aikuisneurologiset potilaat, eli esim. aivoverenkierron häiriön jälkeen apua tarvitsevat. Ja lukihäiriöt. Niin ja huonokuuloiset. Oiskos vielä jotain...Viikossa ehdin ottaa vastaan max. 15 asiakasta. Muistaakseni edellisen kuukauden aikana vastaanotolla on käynyt yksi artikulaatioasiakas. Artikulaatioterapiakin on nykyään oikeastaan vain vanhempien ohjausta. Harmittaa vaan, kun suurin osa vanhemmista ei millään tunnu tajuavan tätä.
t. pute (mäkin muuten rakastan työtäni!)
minä mikään puheterapeutti ole. En ymmärrä miten minä olisin osannut lastani ohjata. Onneksi asun kaupungissa, jossa resurssit eivät sentään noin tiukalla ole. Vähän niin kuin kävisi sairaalassa yhdellä käynnillä, jolloin sinulle kerrottaisiin, miten voit itse itsesi parantaa...
Enkä aina jaksaisi itsekään.
Ei puheterapeutin homma varmaan hassumpi ole :)