Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väkivaltaa ja vähättelemistä

Vierailija
25.04.2008 |

Mitä mieltä olette tästä tilanteesta?

Meillä minä olen joskust lapsiani läpsinyt kun ovat olleet vallan kurittomia. Olen tosiaan katunut tätä hermojen menettämistä ja on ollut monta päivää tosi huono olo asiasta! Mies sen sijaan huutaa monta kertaa viikossa lapsille (ja myös mulle) ja on esim. sanonut meidän 5-v tytölle että " oliskin parempi jos asuisit jossain muualla - eihän sun kanssas kukaan tule toimeen!" . Mies on myös läpsinyt avokämmenellä kahta vanhempaa lasta pepulle ja sanonut että kunnon piiskaa heille pitäisi antaa kun eivät kerran puhetta usko!

Tyttö on puhunut tästä päiväkodissa useaan otteeseen ja sen takia päiväkodin lastentarhanopettaja onkin tehnyt meistä lastensuojeluilmoituksen. Itse pelkään tosi paljon että menetän tämän takia lapset ja mieli on tosi maassa. Mies ei tietenkään tästä mielipahasta mitään ymmärrä kuten ei näytä ymmärtävän sitäkään, miten vakavasta asiasta on kyse :-(

Olen nyt miettinyt viimeiset pari kuukautta ihan päivittäin eroa. Katsellut asuntoja johon minulla mahdollisesti olisi varaa ja miettinyt miten lasteni asiat hoitaisin. En tiedä mitä pitäisi tehdä? Kai minä jollain tasolla miestäni rakastan koska en ihan helpolla häntä jätä. Mutta onkohan mitään keinoa saada mies ymmärtämään miten väärin hän tekee? Hän on kyllä luvannut ettei enää lyö (jos ei kerran saa?) mutta kuitenkin päästää noita sammakoita jatkuvasti suustaan ja puhuu alentavasti lapsille (= ei kunnioita heitä yhtään). Tämän lisäksi tietenkin se seikka että ei tee mitään muuta kotitöitä kuin auton viemistä huoltoon ja aina silloin tällöin laittaa pyykit koneeseen. Vaihdoin juuri työpaikkaa joten nyt minulla on pitempi työmatka kuin aiemmin joten hän joutuu hakemaan lapset hoidosta ja sen hän kyllä nyt tekee mukisematta. Mutta kaikista muista kotitöistä sanoo ensin että ei hän tiedä mitä haluan hänen tekevän jos en mitään sano, mutta jos sanon niin saan kuulla että nalkutan! Eli kai tästä pitää tehdä se johtopäätös että kotityöt eivät hänelle kuulu? Nykyään vielä joskus sanoo että tekee kotitöitä vain jos saa sen jälkeen seksiä - muuten ei!

Ja vielä lisäksi se tosiasia että hänen isänsä kohtelee nykyistä vaimoaan tosi alentavasti ja on myös antanut miehelleni pienenä " piiskaa" .

Tästä tuli tosi pitkä juttu mutta toivottavasti jaksoitte lukea.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistava tilanne teillä.

Ehkä toisaalta lastensuojeluun tehdyssä ilmoituksessa oli jotain hyvääkin seurausta? Nyt voisit saada miehen mukaan johonkin keskusteluun ammattilaisen kanssa, ja ajan luulisi järjestyvän hyvin kun juttelet lastensuojelun puolelle ja sanot olevasi itsekin huolissasi tilanteesta. (Asiassa kokeneemmat voivat ehkä kommentoida onko näin.)

Miehesi on saanut ikävän mallin itselleen lapsuudenkodista, eikä näy sitä vakavammin kyseenalaistaneen myöhemmin elämässään. Ehkä hänet olisi mahdollista siihen nyt herättää? Siis jos hän perheensä haluaa yhdessä pitää.

Vierailija
2/2 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun itse olet saanut lapsena selkääsi, niin joko olet totaali kieltäytyjä väkivaltaa kohtaan tai sitten se pahin, siirrät sen mallin omille lapsille, etkä edes näe siinä mitään vikaa. Voi että : ( väkivalta on laissa kielletty, eikai sellaisia lakeja kehitettäisi jos ei niissä olisi jotain perää. Se on hyvä, että asia on mennyt lastensuojeluun, se on hyvä teille kaikille. Varsinkin lapsille, puolustuskyvyttömille pienille lapsille ; ( Miehesi sietää saada apua ja pikaisesti ja sinä pidät huolen lapsistasi, jottei heidän tarvitse kokea henkistä eikä fyysistä väkivaltaa. Sinä olet AIKUINEN ja sinä huolehdit lapsistasi ja jos et siihen kykene niin sitä varten on viranomaiset. Tee yhteistyötä ja hae apua kaikin keinoin, niin asiat paranevat varmasti ja ota kaikki apu vastaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla