G: Minkä ikäisenä vieroitit/ lapsesi luopui tutista
ja tuttipullosta?
Pullosta 1v 6kk ja tutista 2v 1kk
Kommentit (15)
Maitoa juo pullosta yhä 1v 3kk iässä + aterialla hörppii avustettuna mukista.
Kuopus luopui tuttipullosta puolentoista vuoden iässä ja tutista vieroitettiin nyt saman ikäisenä kuin esikoinen aikoinaan.
Tutti otettiin sitten tasan 2-vuotiaana kokonaan pois, oli puoli vuotta ollut vain unikäytössä.
Vierailija:
Koska eihän lapset itse luovu (yleensä ottaen), vaan VANHEMMAT päättää milloin lapsi luopuu.
Meillä esikoinen antoi tuttinsa pois itse 3v3kk, kuopus 2v11kk ikäisenä.
Molempien kanssa oli viimeisen 1/2 vuoden aikana puhuttu siitä että jossain vaiheessa tutittelut on jätettävä ja että vaihdossa saa valitsemansa lelun.
Eivät koskaan kyselleet tuttiensa perään sen kerran pois annettuaan.
Tuttipulloa ei kumpikaan ole koskaan huolinut.
kuopus 1 v käyttää tuttipulloa vielä.
kun oltiin ouhuttu aiheesta pari kuukautta, että pian siitä pitää luopua. Otti ja luovutti tutinsa. Pullosta tais luopua puol vuotta aikasemmin. Lapsen tahdissa. Ei kiire. Kyllä sen huomaa ku aika on kypsä. Väkisin ei saa mitään aikaseks muuta ku pahan mielen. Ja eipä ole huutanut tutinsa perään ku sai itse tehdä päätöksen. Kuivaksi oppi myös ihan itse, ei millään väkisin pottailulla paari vuotiaana, ja heti yökuivaksi. Näin meillä ja koettu kolme kertaa. Eli ei ole ainut lapsi.
Vierailija:
Vierailija:
Koska eihän lapset itse luovu (yleensä ottaen), vaan VANHEMMAT päättää milloin lapsi luopuu.Meillä esikoinen antoi tuttinsa pois itse 3v3kk, kuopus 2v11kk ikäisenä.
Molempien kanssa oli viimeisen 1/2 vuoden aikana puhuttu siitä että jossain vaiheessa tutittelut on jätettävä ja että vaihdossa saa valitsemansa lelun.
Eivät koskaan kyselleet tuttiensa perään sen kerran pois annettuaan.Tuttipulloa ei kumpikaan ole koskaan huolinut.
Kuopus on vasta vuoden, enkä ole vielä vieroittamista ajatellut.
tutista 1v 9kk> ite vei roskiin hiirivauvalle kun oli purru tutin jo rikki. Edelleen muistaa asian, ikää nyt reilut 3v :)
Esikoiselta lähti tutti 2v1kk iässä ja keskimmäiseltä 1,5-vuotiaana.
Tutista vieroitettiin 3v3kk iässä.
Kaikesta huolimatta nyt 5v tytöllä on täydellisen kaunis, tasainen ja ehjä hammasrivistö :)
tuntia jossain asioilla, niin iskä juotti pullosta pumpattua maitoa. Mutta kun sitä niin harvoin sai, sitä tuttipulloa, niin ei lopulta huolinut ollenkaan.
Tutti vielä unituttina käytössä ja poika 2 v. Tarkoitus ois kesään mennessä antaa tutit siileille.
tuttipullo alle 1- vuotiaana. Hävettää, mutta en kovin suurta syyllisyyttä suostu asiasta kuitenkaan tuntemaan.
Esikoinen luopui tutttipullosta 1v., tutista 1½v.
Kuopus luopui tuttipullosta 1v. ja tutista tulee luopumaan myös 1½v.
Koska eihän lapset itse luovu (yleensä ottaen), vaan VANHEMMAT päättää milloin lapsi luopuu.