Karmaisevin kauhuelokuva jonka olet nähnyt?
Kommentit (23)
Muistaakseni toi "The shining" nimi tulee siitä hotellin nimestä. Näin muistelisin joskus lukeneeni.
T:se Hohto fani.
tietääkö kukaan mistä nimi juontaa juurensa?
nykyään en uskalla oikein katsoa, näen sitten painajaisia tms.
Orpokoti ja Manaaja kiinnostais, mutta taidan jättää väliin.
Ja mulla on ikää 32 v :D
Ei varmastikaan mikään kauhujen kauhu, mutta aikoinaan upposi, kun kuuma veitsi voihin. Tykkään, tykkään.
en voi sanoa kolmea kertaa Candyman
saw I & II ,loppuja en oo voinu kattoo...ne on vaan niin karseita kun ei oo mitenkään poisitiivista loppua...jos kauhuelokuvissa voi positiivista loppua ollakkaan
että en uskaltanut katsoa loppuun asti jos pää olisi vaikka alkanut sulaa...
Australian erämaahan sijoittuva, tositapahtumiin perustuva..
no ei, en ole nähnyt sitä kauheinta vielä.
Mun äiti tanssimassa aamuisin oli aika kauheeta katsottavaa, kyllä laatta lentää vähemmästäkin.
Varhaisteininä katsottu Kauhun riivaamat ( the Evil dead vai mikä se on alunperin) jätti suorastaan painajaisia vuosiksi eteenpäin. Olen tosi herkkä, en edes pahemmin uskalla katsoa mitään kauhuleffoja. :(
Kyllä osui meikäläisen mielikuvitukseen niin ettei uni tullut.
Itse erehdyin kerran katsomaan SE:n ja ei kiitos enää uudestaan.Ton leffan takia mä kammoan pellejä....
Samoin Hohto on jossain määrin aika kammottava. Siinä on sellanen tunnelma koko ajan, että kylmät väreet kulkee pitkin selkäpiitä. Tuo onkin yks suosikki kauhuleffojani :)
Suomeksi joku Myrskyn silmässä tai jotain. Stephen Kingin.
En uskaltanut moneen viikkoon mennä yksin kotiin. Kauhuelokuvat ei vaan sovi mulle, en yleensä uskalla kattoa alkua pidemmälle.
Jännityselokuvat on ok, mutta sellaiset jossa on jotain yliluonnollista ei oo mun juttu.
Mä pelkäsin ihan sairaasti Blair witch projectia katsoessa, mutta sitten Hohto ja etenkin SE olivat puuduttavan tylsiä..
Tuo, mikä kauhuleffa ketäkin pelottaa, johtuu kuulemma siitä miten oma mielikuvitus toimii.. Toiset pelkää sitä mitä näkevät, toiset sitä mitä on oman pään sisällä.. Siis kun ajattelee esim BWP:a, niin siinähän ei näytetä mitään varsinaisesti pelottavaa, vaan sitä kehittää oman päänsä sisältä sen kauhun.
joko pahana tai sitten vaarassa ovat kamalia. En pysty katsomaan. Saw jäi just siihen kohtaan kun se tyttö tuli kuvioihin mukaan. Miten sille muuten kävi?
Kävin leffateatterissa sen katsomassa ja se mättö jätti ihan hengästyneeksi. Toinen hyvä "kauhuelokuva" (vaikkei sellainen kai virallisesti olekaan) on Signs. Siinä on mahtava tunnelma koko elokuvan ajan, kuten yleensäkin M. Knight Shyamalanin leffoissa. Ja Se vaikutti minuunkin syvästi kun sen teini-iän kynnyksellä katselin :o)
Wolf Creek taas oli ihan sontaa.
kattomaan loppuun texasin moottorisahamurhaajaa. Kova kauhuleffojen ystävä olen, mutta tuo leffa meinas käynistää synnytyksenikin. Oli se vaan niin kaamea:(