Mun ystavan tytto on niiiiin kaunis! Ihanasti puettukin ja tosi hyvakaytoksinen :o)
Juuri eilen kavivat meilla kylassa ja kun nain hanet jo ovella oli pakko alkaa kehumaan! Tytto toivotti 'heit' oikein iloisesti ja sitten halaisi minun lapsiani ja vei kadesta pitaen pienemman leikkimaan. Tytolla oli uskomattoman ihana mekko paalla ja hiukset oikein somasti, kuten aitinsa aina ne laittaa. Ja ne hiukset saa niin moneen muotoon, auki kiharalla, tai joku kiva kampaus tms.
Tosi rauhallinen ja suloinen tytto!
Oli vain pakko jostain syysta kehua tuota lasta on jotenkin niin suloinen ja han ansaitsee tallaisen kehun! Kehuin kylla jo hanta itseaankin!
Minulla itsellanikin on kaksi tyttoa. Toinen on saman ikainen kuin han ja toinen vanhempi. Omat lapsenikin ovat tietysti niita maailman kauniimpia, mutta kylla tuo typy on yksi niiden suloisimpien joukossa. Hanessa on 4 eri kansalaisuutta, jotka tekevat hanesta vielakin erityisemman!
Kommentit (21)
miksi lapsen, tytön tai pojan, ulkonäköä ei saisi kehua?mä itse muistan miten kärsin kun omat vanhemmat eivät koskaan sanoneet nätiksi tms. siitä se varhaisaikuisuudenkin huono itsetunto on kummunnut, tunteesta ettei ole hyvä,kaunis, hyväksytty... musta lapsen rakastamiseen ja hyväksymiseen kokaisuudessaan kuuluu myös sen painottaminen lapselle että tämän fyysinenkin olemus on hyvä ja kaunis. mä tajuan ettei se ulkonäön kehuminen saa mennä överiks, mutta kyllä lapsen pitää saada kuulla olevansa kaunis!
pikkutyttöä, eivät ole omiani, vaan kavereiden. Erityisen kauniita, hoksaavaisia, humoristisia (jos näin voi lapsesta sanoa), miellyttäväkäytöksisiä. Geeniperimät muualtakin kuin suomesta, johtuneeko siitä.
Olen ihastellut ääneen ja kehunut heitä nätiksi ja taitavaksi, kun tilanne on ollut sellainen. Toivottavasti äidit eivät nyt ole salaa vetäneet "hernettä nenään".
ja muut seikat unohdetaan. Kehutaanko poikien ulkonäköä samalla tavalla? No ei, vaan ihan muita juttuja, reippautta, liikunnallisuutta jne.
En pidä siitä, että tyttöni saavat käsityksen, että heidän tulee olla pelkkiä silmäniloja. Näin helposti käy, jos joka puolella saa kehujaa lähes pelkästään vain ulkonäöstä.
Meilläkin on aivan erityisen kaunis lapsi. Ja on ihanaa kun joku sanoo sen myös lapselle. Ja tottakai muistakin ominaisuuksista on tärkeä kehua, itse olen todella kasvanut sellaisessa ilmapiirissä jossa kehua ei saanut. Mistäköhän lienee suomalaisten heikko itsetunto?? Olen huomannut että ihmiset jotka itse ovat kauniita, herkemmin myös kehuvat toisen ulkonäköä. Ja seinästä revityt paasaavat että sisäinen kauneus on tärkeintä ;).
Viestin pointti oli siinä, että tyttö ei ole perussuomalainen vaan sekoitus eri rotuja ja siten siis "parempi" kuin muut lapset..?
Ei kehuminen tee kenellekkaan huonoa! Mina kehuin MYOS tyton kaytosta ja sita etta ottaa toiset huomioon, ei mene mukaan muiden lallattelyihin yms, ei kyllakaan istu kukkana seinan vierella koko aikaa ja ole prinsessa, vaan sellaisen ihanan tavallinen mallikas lapsi. Osaa kaytostavat seka leikkia natisti.
Ei tyttojen pida olla sellaisia "kiltin tyton perikuvia", eika tamakaan lapsi sellainen ole, mutta hyvin kayttaytyva lapsi on. Ja siita mina pidan! Voi kunpa hanen laisiaan olisi enemmankin. Kaunis ulkonako ja siisti pukeutuminen ovat bonusta!
Yksi esimerkki lapsen kaytoksesta on esim. seuraava; kun meille tulee vanhemman lapsen (7-8v) ikaista seuraa, nuorempi putoaa armotta leikeista ja ovet paukkuu, ja kun tulee nuoremman lapsen ikaista seuraa, usein nama pienet lapset silti tykkaavat leikkia isomman kanssa ja tuo 4,5v sisko (ujohko kun on) vetaytyy siinakin sivuun... Tama ystavani lapsi eilenkin sanoi kun nain alkoi kaymaan etta hei, leikitaan XXXX:n kanssa, eiks se olis reilua? Ja sitten meni hakemaan ystavansa, (taas) kadesta pitaen mukaan. Siskokset kun riitelevat aika paljon ja sitten kun tulee vieraita niin sitten vahan sellaista kilpailua kuka leikkii kenenkin kanssa ja "omii" ystavan omakseen tai jotain ihme touhua...
Ja viela sellainen tuli mieleen etta aitinsa kertoi eilen etta oli kertonut tytolle ennen meille lahtoa minne menevat niin tytto oli kivunnut aitinsa kaulaan ja sanonut etta aiti kiitos paljon, en malta odottaa ja oli niiiiin iloinen. Eli kaytos on kylla hanskassa, seka kotona etta kylassa.
Tytto on puolalais-kreikkalais-sri-lankalais-tansanialainen! Omat lapseni ovat myos monikulttuurisia. Olen kaukana rasistista...
ap
Moku-mammana kylläkin..;)
Ps. Jos et välittäisi lapsen geeneistä, et mainitsisi täällä kuinka joku on osaksi sitä ja osaksi tätä kansalaisuutta. Minun poikani on neljäsosalatino eikä sitä hänestä huomaa (vaalea iho, siniset silmät jne.), mutta enpä koe tarvettakaan mainostaa kaikille että poika on erityisen ihana siksi että on "muutakin kuin suomalainen"!
Moku-mammana kylläkin..;)
Ps. Jos et välittäisi lapsen geeneistä, et mainitsisi täällä kuinka joku on osaksi sitä ja osaksi tätä kansalaisuutta. Minun poikani on neljäsosalatino eikä sitä hänestä huomaa (vaalea iho, siniset silmät jne.), mutta enpä koe tarvettakaan mainostaa kaikille että poika on erityisen ihana siksi että on "muutakin kuin suomalainen"!
me asumme keski-euroopassa ja sellaisella alueella että SUOMALAISET ovat niitä eksoottisen näköisiä, vaaleita, suoratukkaisia, sinisilmäisiä pikku tyttöjä on harvassa! Kuten varmaan monessa muussakin maailman maassa!
varmasti monella ulkomailla asuvalla tai sellaisella suomessa asuvalla jolla on monikulttuurisia lapsia itsellään, on myös niitä monikulttuurisia lapsia ystävinäkin ja ei se mitään hienostelua ole että mainitsee taustaa! sellaisesta se voi sellaiselta tuntua joka ei ole koe monikulttuurisuutta arkipäivässään. meillä päin on ihmisiä niin monesta suunnasta että aina esim. selvitetään uusien tuttavuuksien alkuperä, ei sitä tarvitse hyssytellä? Noh, suomessa varmaan sitten vielä täytyy....
Sä oot kyllä täysin oikeessa!!! Kauniit kehuvat mutkatta muita, mutta rumasti kirjoitettuna kamalan näköiset haukkuvat. Tavikset kehuvat myös...
Esim. Minä perustavis kun mainitsin työkaverille joskus, että katso kuinka sieviä lapsia tuolla on, niin tämä sanoi heti, että aikuisena varmaan rumia..tai jos kaunis aikuinen meni ohi, niin kommentti oli...paljonkohan on meikkiä naamassa? VAikka olisi ollut meikitön luonnonkaunis...
Ajatelkaa, jos tämä palsta tulvisi samanlaisia positiivisia viestejä ilman kateutta tai ivaa.
Minulle ainakin tuli parempi mieli tämän luettuani. Kiitos ap. :)
Olet kyllä todellinen ystävä, ap! Olisipa minullakin tuollaisia ystäviä.
Saisiko poika kehuja pelkästä olemuksesta ja tervehtimisestä, siitä että on? Väitän, ettei.
Keksihän joku jo jotain negatiivista kommenttia. Ehdin jo ajatella että tähän on aika vaikea laittaa mitään mitätöivää/väheksyvää kun ap kehuu toisen lasta eikä omaansa :)
Av ei petä!
lailla. En usko etta se siita sukupuolesta on kiinni jos kerta kasvatus on kohdallaan ja varmasti oli tosi komea pieni poika sekin!! ja kylla, varmasti olisin kehunut poikaankin!
ap
Hanessa on 4 eri kansalaisuutta, jotka tekevat hanesta vielakin erityisemman!
vaikka tuo kaikki olisi täysin totta niin useammat ihmiset eivät ikipäivänä kehuisi vaan etsisivät vaikka väkisin jonkun asian jotta saisivat vähätellä. Ihanaa, että on ap:n kaltaisia ihmisiä jotka eivät ole kateellisia vaan vilpittömästi iloisia. Hienoa ap:)
Yleensäkin sellaiset lapset jotka on kauniita myös sisältä!
Ja sen huomaa. He ottavat muut lapset huomioon ja olemuskin on ystävällinen. Kasvatuksella voi paljon aikuttaa asiaan. Terve, tiukka kuri. Oikeudenmukaisuus,kohtuus kaikessa. Rakkautta, lempeyttä, lapsen kanssa jutteleminen.
Hän koko ajan katseli ympärilleen, jopa meidän komeroon, naama vinossa. Hänen ilmeestään näki, että hän etsi kaikkea arvosteltavaa. Tajusin, että en voi olla enää sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Kuulinkin yhteisten tuttavien kautta miten ilkeästi hän oli puhunut minusta ja perheestäni. Onneksi minulla on sinunkinlaisiasi ystäviä, ja aionkin tästä lähtien käyttää aikani heidän seurassaan.
että tyttöjen ulkonäköä kehutaan. Ap kehui onneksi myös tytön käytöstä. Tuli tosin mieleen, että kehuiko siksi, että tuollaista käytöstä tytöltä juuri odotetaankin. Jos tyttö on ns. reipas ja rohkea niin kehutaanko siitä yhtä vilpittömästi?
Heidänkin ulkonäköään usein kehutaan ja puen heidät yleensä kauniisti. Mielestäni se että kehutaan kauniiksi ei tee kenellekään pahaa! Mutta tosiaan se, että myös hyvästä käytöksestä, toisten huomioimisesta jne. kehutaan on tärkeää.
Toinen tytöistäni on hieman ujohko ja hän jää usein nuoremman ja sosiaalisesti vilkkaamman siskonsa varjoon. Se välillä harmittaa. Usein tuohon " suloisuuteen " kun yhdistetään juuri reipas puhe ja käytös.
Niin se vaan on, että meistä kukaan ei varmaan saa liikaa kehuja. Ei itsestään eikä lapsistaan. Ihanaa että on ap:n kaltaisia ihmisiä!