Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sillä painolla lopulta niin kauheasti väliä?

Vierailija
24.04.2008 |

Olen 162cm pitkä. Viime raskaudesta tuli painoa 20kg lisää, joista 10kg lähti viikossa parissa ihan itsestään. Paino jämähti 76-78kg. Tämän kanssa olen nyt kamppaillut yli vuoden.

Olen laskenut pisteitä ja kaloreita, välillä ollut tiukilla dieeteillä, välillä yrittänyt syödä mahd. paljon kasviksia ja hedelmiä, jotta paino laskisi. Millään ei ole ollut muuta vaikutusta kuin ettei paino nouse.

Muutama viikko sitten kyllästyin ja annoin olla. En laskenut kaloreita ja söin herkkuja silloin kun huvitti. Painoni nousi kahdessa viikossa 4kg. Nyt yritän kamppailla sitten, että saisin edes tuon 4kg pois.

Miten tämä voi olla näin hankalaa? Olen koko kevään syönyt (helmikuusta lähtien) 1380kcal/pvä eikä paino ole sillä laskenut. Mikä tässä nyt enää auttaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan lisääminen voi auttaa, riippuu tietysti siitä miten paljon liikut nykyisin.

Vierailija
2/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 162 pitkä ja painoin ennen odotusta 58. Vuosi synnytyksestä paino oli vieläkin 67, kokeilin tuota kuuria kylläkin vain 10 päivää jaksoin. Mutta paino putosi peräti 4 kiloa ja on pysynyt jo puoli vuotta poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Detoxia olen kokeillut -> ei mitään vaikutusta. Kuten ei muillakaan puhdistuskuureilla. :/

t. ap

Vierailija
4/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itseesi tyytyväinen, niin olet hyvä sellaisena kuin olet. Ja mielestäni sinun painosi ei mikään kauhea terveysriskikään ole.

Vierailija
5/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei painolla mitään terveydellistä väliä ole. Mutta monille sillä on ulkonäöllistä ja sosiaalista väliä. Ja varmaan sillä on sullekin väliä, kun olet pyrkinyt laihduttamaan.

Paino-ongelmastasi pääset kahdella tavalla

1. laihdutat oikeasti ja tehokkaasti

2. hyväksyt nykyisen painosi

Kumpikaan ei välttämättä ole helppo juttu. Ja jos päädyt hyväksymään painosi, täytyy toivoa, että muutkin (esim. mies) sitten sen hyväksyy.

Vierailija
6/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ylipainoa on. Ja sehän ei ole terveellistä kenellekään.

Vierailija
7/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" millään" muka laihdu. Ei se voi noin mennä, ellei ap:lla sit satu olemaan jotain fyysistä sairautta. Jos syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. That' s it. Se vaan on monelle vaikea toteuttaa ja itsepetosta harrastetaan paljon siinä, kun kertaa, mitä on tullut syötyä.

Vierailija
8/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en ole itseeni tyytyväinen näissä mitoissa. :( En ollut edes ennen raskautta täysin tyytyväinen, mutta suht tyytyväinen kumminkin. Päähän on liiaksi iskostunut nuo ihannekuvat laiheliineista. :(

Inhoan itseäni päivä päivältä enemmän. Tuskin koskaan tuun pystyyn suhtautumaan syömiseen normaalisti, syömishäiriöö taustalla.

Ennemmin oon onnistunu laihduttaan noihin toista raskautta edeltäviin mittoihin (ennen esikoista olin painavampi) 162/64 parhaimmillaan. Nyt ei kroppa toimi ja laihdutus tuntuu mahdottomalta. Mistä tähän voisi saada apua?

t. ap

Vierailija
9/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoimintaa tms? Voi joskus puhjeta raskausaikana.

Vierailija
10/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jotenkin toivonut, että jotain ois löytynyt, jotta olisi selvinnyt syy tähän laihtumattomuuteen. :/

Mulla on siis myös melkein kaikki muutkin vajaatoiminnan oireet, vikaa ei vaan löytynyt. Mun kroppa on jotenkin semmonen ihmeellinen. että lääkärit ei tutkimalla löydä mitään vikaa vaikka ois minkämoisia oireita.

Mulle ei esim. nouse kuume koskaan.

Joskus esim. iskee ihan tajuton kipu johonkin (sisäelimiin) ja tutkimuksissa ei löydy mitään vikaa. Siinä saa sit kipuineen lähtee sairaalasta nolona kotiin vaikka on ambulansilla tuotu paikalle. :( Ihan itseekin nolottaa moinen, mutta ei sille voi mitään että oireet on tosi voimakkaita.

t. ap

Vierailija
11/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON väliä, kai oot kuullu semmosesta että se on terveydelle riski jos on ylipainonen #_#

Vierailija
12/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin neljännen raskauteni aikana 25 kg ja sama homma kuin sullakin, eli ei tuntunut millään lähtevän pois. Mieskin sitä oikein ihmetteli kun söin tasan sen minkä kirjasin ylöskin.

Sitten päätin tiputtaa kalorimäärää ja aloin syömään sen 900 kaloria päivässä + kolme litraa vettä. Yhtenä päivänä viikossa syön 1500 kaloria.

Näin sitten lähti paino putoamaan ja nyt on neljässä kuukaudessa lähtenyt 14 kiloa joten vielä kymmenisen jäljellä. (174cm 77kg tällä hetkellä)

Ja muista että laihdutuksen aikana tulee välillä muutaman päivän, jopa viikon kestäviä kausia jolloin paino ei laske. Älä silloin missään tapauksessa luovuta ja sorru syöpöttelyyn vaan jatka entiseen mallliin ja taas alkaa painoa tippua.

Syön yhteensä kolme kertaa päivässä. aamupala pari ruisleipää kinkulla ja kurkulla sekä rahka tai jugurtti (250kcl) Päivällä tavallinen ruoka, joko keitto ja ruisleipää tai vihannespitoinen ruoka (400kcl) ja iltapala jugurtti, pari ruisleipää tai puuro tms. (250kcl)

Lisäksi aamuisin otan varmuudeksi kalsium-tabletin sekä magnesiumin ja monivitamiinitabletin.

Jonkun mielestä varmaan epäterveellistä, mutta kuka senkin määrää. Läskinä en halunnut elää ja tämä oli ainoa tapa mikä toimii. Olo on ainakin päivä päivältä kevyempi ja pirteämpi!

Kaiken lisäksi imetän edelleen ja tälläkin " kuurilla" on koko ajan maito riittänyt lapselle.

Vierailija
13/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nostat kalorimääriä, lihot helposti tuplaten takaisin sen mitä menetit.

Itse en halua moista, kyllä järkevällä ruokavaliollakin pitäisi pystyä laihduttamaan.

t. ap

Vierailija
14/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi vähän ja säännöllisesti, kun tuntuu, että muukaan ei auta. Reilu vuosi siinä meni, mutta 12 kg lähti. Siitä on jo vuosia ja pari kiloa on tullut takaisin, ei sen enempää..

Vierailija
15/15 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli ns. normaalien rajoissa mutta kuitenkin siellä normaalin rajoilla ja kun sain kilpirauhas lääkityksen ylimääräinen uneliaisuus häipyi ja painokin alkoi pudota.

Hoitava lääkäri sanoi että jotkut meistä on herkempiä reagoimaan tuohon kilpirauhasarvojen heittelyyn ja minä olen yksi niistä