Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näppyjä ja silmien hieromista --> allergiaako?

24.04.2008 |

Tällaisia ihmetyksen aiheita meillä:

Viime viikolla 4kk neuvolassa tytöllä oli pelkästään puklualueella leuassa, kaulassa ja niskassa aika punainen ihottuma, lisäksi polvitaipeet olivat aika rikki ja punaiset. Lääkäri määräsi Abobasen rasvaista perusvoidetta ja sanoi, että jos ei auta voi laittaa hydrokortisonia. Seuraavana päivänä näppyläistä ihottumaa oli myös selässä ja mahassa, ei siis voi olla pelkästään puklujen aiheuttamaa. Nyt olen viikon verran tyttöä rasvaillut, kaulan alue ja taipeet alkaa olla aika hyvässä kunnossa, mutta varsinkin selkä on tosi näppyinen eikä rasvat tunnu auttavan. Voiko olla hikinäppyjä, kun ilmat on nyt niin lämmenneet ja olen ehkä pukenut vähän liikaa päälle vaunuihin?

Tyttö on ollut pelkällä äidinmaidolla tähän asti (korviketta vain jos minulla on ollut menoa). Porkkanaa ollaan maisteltu muutama päivä, mutta ihottuma oli jo ennen sitä. Lisäksi tyttö hieroo silmiään koko ajan ja raapii takaraivoaan. Luulen, että ei voi johtua pelkästään väsymyksestäkään, koska ei ole ennen hieronut silmiä juuri yhtään. Silmät eivät ole punaiset eivätkä rähmi, mutta ihan selvästi tuntuvat kutisevan. Lisäksi on alkanut nukkua tosi levottomasti, ennen nukkui yleensä vaunuissa päikkärit 2-3 tuntia, nyt nukkuu vain 40 minsan pätkiä. Myös yöllä imetyksen jälkeen on pitkän aikaa tosi levoton. Kakka on aina ollut aika löysää. Voikohan tämä olla jotain allergiaa, itse en ole ruokavaliotani mitenkään muuttanut? Voiskohan olla jotain siitepöly-/katupölyallergiaa?

Missä vaiheessa tyttö pitäisi viedä lääkäriin, nyt on viikon verran ollut ihottumaa, ei ole kylläkään pahentunut, mutta ei parantunutkaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja pohdin joka toinen päivä suunnilleen, onko tytöllä (8kk) allergiaa vai ei.

Meillä tosiaan välillä tulee punaista pientä näppyä selkään sekä masuun. Näpyt kestää muutamia päiviä ja lähtevät itsekseen pois. Rasvaus ei ole auttanut. Nyt kuitenkin viime aikoina olen tajunnut, että taitaa kuitenkin näpyillä olla jotain tekemistä hikoilun kanssa ! Tyttö on muutenkin aika kuumaverinen, saattaa olla sellasessa pintahiessä useinkin kun touhuaa jotain. Ainoa, mikä on näppyjä hiukka nopeemmin saanut poistettua, on pesuista huolehtiminen, siis hiet ihosta pois, niin näpytkin lähtee.

Meillä tuota silmien hieromista oli jokunen aika sitten paljonkin, eikä kyllä liittynyt väsymykseen. Nyt sitten taas tuo hierominen minusta selvästikin liittyy väsymykseen ! Ja juu, takaraivon rapsuttelu...sitä tehdään myös jos hermostuttaa tai väsyttää. Ja muutenkin kapsuttelee päätään silloin.

Meillä myös siinä vaiheessa, kun vaihdetaan vaippaa ja olen ottanut bodyn ylös, niin että masu on paljaana, alkaa tyttö kapsutella masuaan ja vetelee käsiään kyljissä ylös alas..tämän neuvolassakin täti huomasi ja kysyi, kutittaako tyttöä. Noh, en tiedä kutittaako. Mitään ihottumaa ei ole. Neuvolantäti sanoikin ,että saattaa olla vain tapakin tai se, että tulee ilmaa iholle, niin tuntuu tytöstä jotenkin jännältä. Neuvolalääkärikin sanoi viimeksi just, että tuo kaikki kapsuttelu voi olla ihan pinttynyttä tapaa tai sitten liittyä hermostuneisuuteen tai väsymykseen. Tytöllä on kuitenkin loppujen lopuksi tosi hyvä ja pehmeä iho.

Meillä unet, lähinnä yöunet ovat olleet aina risaisia. En tiedä liittyykö se tähän vai ei.

Itsellä mulla on atoopinen iho ja olenkin sillai sillä kannalla koko ajan, että seurailen tytön tilannetta..paheneeko vai paraneeko asiat.

Saas nähdä mitä kesä tuo tullessaan, kun nyt jo näillä keleillä noin hikoilee. Saa olla tarkkaan miettimässä ,miten tytön aina esim ulos vaunuihin pukee nukkumaan.

En tiedä oliko tästä apua sulle, mutta siis mun vastaus on kiteytettynä, että voi olla allergiaa tai sitten ei. Nää asiat on aina tosi vaikeita tietää !

Vierailija
2/2 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos oireet eivät kovasti vaivaa vauvaa, niin allergologitkaan eivät välttämättä vielä tuossa vaiheessa ryhdy selvittämään syyllisiä tai anna lähetettä allergiatesteihin.

Lomudal-silmätippoja saa apteekista ilman reseptiä ja niitä voi kokeilla myös vauvoille tuohon kutinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla