Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

päiväkotipaikka suhteilla?

Vierailija
24.04.2008 |

Onko pelin henki täällä pääkaupunkiseudulla se, että päiväkotipaikan saa suhteilla?

Puolituttu kehaisi lapsensa pääsevän lähipäiväkotiin, koska tuntevat sen johtajan. Ja tunku sinne aivan VALTAVA, itsekin jo vuotta etukäteen sinne ilmoitin päivähoitopaikan tarpeesta!

Että kismittää!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuille perheille jaetaan paikat hiiskumatta, tää on niin perseestä. Sano kuka mitä tahansa, niin tilanne on täällä Tampereella ihan sama, ainakin meidän lähipäiväkodissa.

Vierailija
2/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain kaikki kolme lasta samaan lähipäiväkotiin, jonne ei ensin pitänyt muka kenenkään uuden perheen lasten päästä. Kävin tapaamassa johtajaa useasti, juteltiin pitkästi lastenkasvatusnäkemyksistämme, kaiveltiin yhteisiä tuttuja esiin jne. jne. Ja niinhän ne paikat meille napsahti :) !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUhteet ja pieni uhkailu auttaa halutun paikan saannissa (ei fyysinen uhkailu tietenkään...)

Vierailija
4/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain pojan aikoinaan pieneen lähi-päiväkotiin kun kävin siellä tutustumassa.

Johtaja sanoi että toivoisi useimpien vanhempien tulevan tutustumaan ja esittäytymään.

Eli menin käymään 6kk ikäisen vauvani kanssa ja kyselin päiväkodista ja miten sinne haetaan, jne. Jätin paperit ja soittelin sitten kun tiesin että hakuaika on käsillä.

Olen ihan varma että tällä oli suuri merkitys siihen että saimme paikan.

Vierailija
5/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pärstäkerroin ratkaisee, niinkö!?!

Vierailija
6/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka törmännyt samaan asiaan; todellakin ne toivotuimmat paikat menevät suhteilla. Että ärsyttää, ikinä en ole osannut peen nuolemista. Tässä iässäkö se on harjoiteltava...?!

Vierailija
7/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tosiaankin haluttuun päiväkotiin pääsee suhteilla ;)

jos ei ole suhteita, niin voi " joutua" sinne mihin ei tahtois, ja siellä ei välttämättä hoitajien kanssa kemiat kohtaa..

Vierailija
8/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen muuten voisi estää? Miksei muka ole?

Vierailija
9/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin johtaja valitsee samalla myös itselleen " yhteistyökumppaneita" eli vanhempia. Joten totta kai sitä ottaa sellaisia mieluummin, joita tuntee ja joiden kanssa on jo joku suhde olemassa. Tällöin riski on pienempi siihen, että vanhemmat pitävät kohteliasta kanssakäymistä " perseen nuolemisena" tai " johtajan kanssa lässyttämisenä" . En minäkään haluaisi minkään riivinraudan kanssa tehdä töitä.

Mekin kävimme aikanamme esittäytymässä lähialueen päiväkodissa ja olimme aktiivisia. Tsädäng, johan osui kohdalle :-).

Vierailija
10/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin jätätte hakemuksen? Tapaamassa johtajaa? Katselemassa tunnelmaa?

Työnnätte lapsenne siis ihan minne vaan vuosikausiksi, kun tuo on perseennuolentaa, jolle ei ole aikaa??

Vierailija
11/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä itse vaan soittelin puhelimella, kun hakuaikaan asuin 400 kilsan päässä. Mä luulin, et kaikki tekee niin, että on yhteydessä etukäteen. :O

Vierailija
12/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ja ennestään millainen hoitopaikkana on, en tarvitse siihen omia silmiäni. Päiväkoti sijaitsee aivan leikkipuistomme vieressä ja jo ulkoiluaikoina olen huomannut, että ilmapiiri ja hoitajat ovat loistavat.

2

Vierailija
13/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työnnätte lapsenne siis ihan minne vaan vuosikausiksi, kun tuo on perseennuolentaa, jolle ei ole aikaa??

Samat vanhemmat ei sitten osallistu lasten koulunkäyntiin mitenkään, kun sekin on turhaa lässytystä.

Sitten vielä ihmetellään, miksi syrjäytyneisyys periytyy.

Vierailija
14/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan antaa päiväkodin työntekijöille TYÖRAUHAN, en ole sen luontoinen, että soittelisin ja jankuttaisin asiasta.

Ei ole kyse muusta kuin käytöstavoista.

2

Vierailija
15/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minulla välttämättä synkkaa kemiat sellaisen ihmisen kanssa, josta joku tuttuni pitää. En siis todellakaan tajua, että pelkästään sen perusteella päätöksiä tekisi. Alkusuosituksiksi toki kelpaavat! Mutta todellakin haluan henk. koht. käydä ja tavata ja tutustua!

13

Vierailija
16/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osa johtajan toimenkuvaa.

Vierailija
17/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

13

Vierailija
18/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä ainakin haluan antaa päiväkodin työntekijöille TYÖRAUHAN, en ole sen luontoinen, että soittelisin ja jankuttaisin asiasta.

Ei ole kyse muusta kuin käytöstavoista.

1) Jos soittaa etukäteen ja sopii ajan, työrauha-aspekti on aika kaukaa haettu.

2) Normaali tapaaminen ei myöskään ole jankuttamista. Jääpähän kasvot mieleen ja onhan se hyvä esitellä oma lapsikin mahdollisesti tuleville hoitajille.

3) Asiat voi hoitaa kohteliaasti ja mukavasti. Sellaista ihmisten välinen kanssakäyminen normaalisti on.

Vierailija
19/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se johtajakaan haluaa paskaa jauhaa.

Vierailija
20/23 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut lähteä siihen. Mielestäni päiväkotipaikka pitää saada muilla perusteilla kuin sillä, että kuinka paljon jaksaa käydä " rupattelemassa" johtajan kanssa. Varsinaisen tutustumisen voi hoitaa sitten kun on se paikka jo.

En edes halua lapsiani sellaiseen paikkaan, jossa on merkitystä sillä miten paljon vanhemmat käyvät nuolemassa. Lapseni saivat erittäin hyvän hoitopaikan ilmankin. Ehkä se onkin hyvä juuri siksi, että sinne ei ole päässyt nuolemalla vaan tasa-arvoisella haulla. Mukavat hoitajat ja mukavia vanhempia lapsilla.