Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestonälkä varsinkin alkuraskaudessa, pitäisikö syödä enemmän vai kestää oireena pelkästään?

24.04.2008 |

Eli mulla on aina alkuraskaudessa ollut sellainen kestonälkä :) ei niinkään enää keskiraskauden jälkeen. Viimeksi jouduin syömään usein pitääkseni pahanolon kurissa. Nyt on toistaiseksi vain jatkuva nälkä...

Onko tämä siis kehon viesti että tarvitaan lisää ravinteita vai pelkkä hormoonien aiheuttama oire, jota pitää vain kestää, kuten pahoinvointi? En haluaisi tällä kertaa kamalasti ylimääräistä painoa, viimeksi kertyikin monta kiloa, jotka kuitenkin onneksi karisivat imetysaikana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli määrällisesti ei ehkä kannata syödä enempää. Kiinnitä huomiota siihen monipuolisuuteen. Ja että syöt kuitupitoista ruokaa. Voithan syödä pieniä annoksia useammin, kunhan kokonaisenergiansaanti ei nouse liikaa. Jos ei halua painon nousevan liikaa, niin näinhän se asia valitettavasti on (vaikka syöminen onkin hirmu kivaa =))

Tytteli-83

Vierailija
2/7 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, hirvee näläntunne kokoajan. Pyrin taistelemaan sitä vastaan syömällä omenoita ja muita hedelmiä joka käänteessä. Helposti nimittäin menee siihen, että syö karkkia jne. tohon näläntunteeseen. Tihennä syöntivälejä ja monipuolista ravintoa. Se auttaa jonkin verran! Tsemppiä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti mieletön nälkä tunnin parin välein. Mä olen nyt tehnyt joka päivä ison boolimaljallisen salaattia, tomsua, kurkkua ja paprikaa, siitä sitten vaan heti kun kurnii. " lounasaikaan" lisään siihen tonnikalaa ja raejuustoa.

Mysli ja vähäsokerinen vanilijajugurtti ja pelkkä mustikkajugurtti ovat toimineet kans.

Duunissa käyn vähän väliä takahuoneessa salaa syömässä banaanin ja huikan luomun aplarimehua..

Ja vielkin toivon, että tutut on hipihys hiljaa:)

Vierailija
4/7 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minen edes muista milloin viimeksi ei olisi ollut nälkä. Edellisessä raskaudessa annoin tunteelle periksi ja söin paljon ja koko ajan, mikä ei sit kuitenkaan haitannut, koska ne kilot mitä tuli (ja mistä neuvolan täti valitti koko ajan!!) lähti noin 3 kuukaudessa. Olo oli kuitenkin hirmuisen raskas varsinkin kesällä ja niinpä olen tässä raskaudessa yrittänyt ottaa kevyemmin.

Samoilla linjoilla olen mennyt kuin mitä tekin suosittelette: kevyttä ja usein, pienet annoskoot, tarkkailee rasva- ja sokerimääriä ja vetää mahdollisimman paljon salaattia ja hedelmää. Olkoonkin että hedelmä ei todellakaan vie yhtään sitä näläntunnetta, tuntuu että omena jopa pahentaa nälkää! Jospa joskus ensi jouluna saisi syödä mitä lystää ja tulla oikeesti kylläiseksi..?

Yritetään olla reippaita ja muistaa kaiken keskellä nauttiakin raskaudesta.. Ollaanhan tässä menossa kohti grillikautta.. kääk... :)

T. Arkamamma rv 20+6

Vierailija
5/7 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tutut ovat laihtuneet alkuraskaudessa pahoinvoinnin takia.. Mulla taas kiloja alkoi välittömästi kertymään tuon mahdottoman nälän takia :) Ihanan terveellisiä ohjeita hedelmistä ja salaateista jo saitkin.. Itse kyllä sorruin rasvaisiin juustovoileipiin :) Nooh, nyt alkaa painonnousu vähäksi aikaa tasoittua, kun vatsa päinvastoin tuntuu täydeltä koko ajan.. Väkisin saa ahtaa jotain vitamiinipitoista nassuun.

Syö kun nälättää, kyllä se on merkki lisääntyneestä energiantarpeesta :)

Fanny 15+0

Vierailija
6/7 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät ja salaatit on tosi hyviä keveytensä vuoksi, mutta eivät todella auta kylläisyyden tunteeseen. Jotta ihminen tuntee itsenstä kylläiseksi ja tunne myös pysyy enemmän kuin pari tuntia, tarvitaan proteiinia eli valkuaisainetta. Sitähän saa lihasta, kalasta, kanasta, maitotaloustuotteista, soijasta jne.

Itse käytän mm. proteiinipatukoita, raejuustoa, proteiinipirtelöitä ( ei mitään kuntosali kamaa). Niiden avulla pärjään hyvin. Myös rasva, sokeri ja kalorit pysyvät kurissa.

Juuso Petteri

Vierailija
7/7 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva näläntunne on ollut niin tässä kuin ensimmäisessä raskaudessakin ainoita raskausoireitani. Kiloja tuli aika reippaasti (18) ekassa ja nyt pelkään samaa sillä en ole mielihalujani, ruisleipää, juustoa, piimää, rasvatonta maitoa ja perusruokaa, ei niinkään makeita, pystynyt välttämään ja painoa on kertynyt jo nyt rv 19 viitisen kiloa.

Onneksi jatkuvampi nälkä tuntuu nyt loppuneen; olimme juuri kahden viikon lomalla 5* all inclusive hotellissa, jossa oli mahtavat noutopöydät kaikenlaisia herkkuja ja muutama eka päivä tuli syötyä sydämen kyllyydestä- sitten nälkä katosi ja söin aika kohtuudella loppuajan. Nyt tuntuu että voisin vähän katsoa syömisten perään, jospa painonnousun saisi hillittyä kohtuulliseksi.