Millainen äiti paiskoo luuria 9-vuotiaan lapsen korvaan?
Tehkääpäs diagnoosi, mikä tämmöistä ihmistä vaivaa. Muistan nimittäin oman äitini usein töistä soittaessaan suuttuneen minulle jostain pikkuasiasta ja lopputuloksena oli AINA puhelun lopettaminen ns. paiskaamalla luuri korvaan eli ilman hyvästejä. Syy saattoi olla ihan mikä vaan, esim. kerran äiti raivoistui minulle, kun olin ostanut liian kalliin lahjan kaverin synttäreille (18 mk, jostain syystä muistan tuon summan ikuisesti).
Riita ratkesi sillä, että minä matelin ja pyytelin anteeksi (vaikka hyvin epäselvää oli usein se, mitä milloinkin olin mennyt tekemään), en muista hänen pyytäneen anteeksi koskaan mitään.
Oliko muilla äitejä, jotka käyttäytyivät kuin murrosikäiset kakarat omia lapsiaan kohtaan?
Kommentit (5)
Mun äiti paiskaa vieläkin luurin korvaan jos jokin asia ei häntä miellytä! Ja ikää on jo 64v. Et silleen. Ketuttaa välillä niin pirusti tuollainen tapa.
Vierailija:
Oliko muilla äitejä, jotka käyttäytyivät kuin murrosikäiset kakarat omia lapsiaan kohtaan?
Jos puhelun kulku ei miellytä, äitini paiskaa luurin kiinni. Lapsuudessa ja edelleen, mihinkä se siitä muuttuisi.
Sama pätee myös kasvotusten. Kerran jätti mut vauvan kanssa Ikeaan, Suuttui kun en ollut tarpeeksi kiinnostunut hänen etsimistään vaatekaapeista.
Meilläkin ainoa oikea lopetus riidalle on se että pyytelen anteeksi, oli vika sitten minussa tai ei. Viimeisimmässä riidassa en pyytänyt anteeksi, joten nyt ei olla oltu vuoteen missään tekemisissä.
suljen puhelun ja soitan hetken kuluttua uudelleen. Ylensä huuto on silloin lakannut ja sieltä vastataan asiallisesti. Jollei, yritän taas uudelleen.
sanon kyllä,että nyt lopetan puhelun ja asiasta keskustelua jatketaan kotona--tosin mulla ei ole ihan noin pieniä lapsia--murkkuja jo