Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelevat yh:t! Kysymys jollekin joka tietää...

Vierailija
24.04.2008 |

Millaisia tukia on mahdollista saada? Kiitos jos joku viitsii vastata, itse en mitään selvää vastausta netistä löytänyt.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat opintorahan ja yleisen asumistuen, koska sinulla on huollettavia.

Vierailija
2/6 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali opintoraha (opintolainan meinaan ottaa just), asumistuki, elatustuki ja lapsilisä.

Nyt kun mulla ei ole sitä lainaa ollu, elän alle minimitoimeentulorajan. Jos päättää olla ottamatta lainaa, mutta joskus tulee yllättäen tarve toimeentulotuelle (kuten mulla viime kesänä kun jäin ilman kaupungin elareita), sossussa lasketaan se oletettu laina tuloksi, ja rahaa saa jos ei siltikään ole yli minimitoimeentulorajan.

Mutta kuten todettua, se että on lapsi ja yh ei vaikuta itse opintososiaalisiin etuihin millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka ei ottaisi opintolainaa mutta se lasketaan mukaan niin jos siitä huolimatta tulot on alle sen minimin niin saa sossusta jotain tukee? Mikä se raja on?

Vierailija
4/6 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se opintolaina on jo sen 300 euroa, ei munkaan minimaalisilla tuloilla saisi sieltä sossusta mitään, muuta kun tuossa kuussa, kun kaupunki ei maksanut elareita ja se kaato muutenkin tiukilla olleen talouden.

Ja tuo toimeentulotuen haku on monimutkainen projekti. En suosittele jos ei ihan pakko ole. Mua ainakin ahdisti se tiliotteiden lähettely. Ja musta tuntu todella julmalta, että mun tilille tulleet lapsen synttärirahat katsottiin mulle tuloksi. Oletettiin siis, että kun jäi elarit saamatta, voinkin sit sanoo lapselle, et ei ostetakaan nyt sitä lahjaa mitä varten mummu nää rahat lähetti, vaan äiti maksaa laskuja ja ostaa ruokaa.

Siellä ei katota hyvällä jos sieltä hakee edes sen vähäisen summan, jos ei nosta sitä lainaa. Mä ainakin viimeiseen asti vältän kyseistä puljua.

Osa-aikatyöt ei oo mulle mahollisia tässä enää opintojen ohella (yhden päivän viikossa kävin siivoomassa kyllä viime vuonna). Itse olen siis päätynyt lainan ottoon.

Jos on mahiksia käydä kesällä töissä, niin siitä sitten sukan varteen säästämään. Mä itse aion opiskella kesän ja olen (ja lapsikin on) loman tarpeessa, niin hain vain osaksi kesää töitä eikä mua otettu, mikä ei ollut yllätys.

Vierailija
5/6 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusrahastonkaan myöntämän tuen ehdot eivät minun kohdallani täyty. ap

Vierailija
6/6 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakouluopintotuki on suurempi kuin esim. ammattikoulun käymiseen myönnettävä. Lainaa saa kumpaankin.

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän