Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapset ei kestä yhtään että äiti puhuu puhelimeen?

Vierailija
04.12.2008 |

Meillä 4 v ja 2 v pojat. Yksinkertaistenkin ajanvarausten soitto teettää työtä, kun pitää koettaa suurinpiirtein salassa tehdä. Dvd pyörimään niin saattaa saada puhua, muuloin alkaa tappelu.

Jos mullepäin soitetaan, niin rauhallinenkin tilanne hajoo jo puhelimen pärinään. Lähes aina.

Ei kai tämä ongelma olisi jos en olisi päivisin yksin näiden kanssa. Mutta kun mä olen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun musta on äärimmäisen epämiellyttävää olla puhelimessa sellaisen henkilön kans, joka yhtäkkii alkaakin setviimään lastensa asioitasamalla ku on mun kans puhelimessa!!

Kerrankin yks ystäväni soitti, jutteli niitänäitä ja yhtäkkii alkoikin selittää lapsilleen jotain juttua ja ohjaamaan niitä. Aikani kuuntelin puhelin korvalla ja sit laitoin luurin kii.

Oikeesti mua vituttaa tuollainen, olis sanonut, että soittaa myöhemmin.

Vierailija
2/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää niin tavallista vai niin epätavallista että kukaan ei osaa kommentoida mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se on tämä tietokone, jolla en saisi olla yhtään. Koko ajan jotain häslinkiä, vaikka jo isommat lapset. Puhelimessa saan sentään nykyisin puhua rauhassa.

Vierailija
4/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa kans hulina kun mun puhelin soi tai mä soitan jonnekin. 3,5 v kyselee kuka siellä on ja muutenkin silloin on hirveesti asiaa mulle... 1,5v kulkee perässä ja vinkuu koko puhelun ajan. Todella rasittavaa ja homma loppuu heti kun puhelukin.. että sellasta meillä... salassa pitää soittaa tai tosiaan keksiä jotain mielenkiintoista sille hetkelle

Vierailija
5/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähä siinä voi olla, onko kyse jostain temperamenttieroista vai kasvatuksen kelvottomuudesta?

Meillä ongelma on vain silloin, kun olen yksin lasten kanssa kotona. Muulloin saan puhua, koska mies ottaa lapset huomaansa jos he yleensä edes reagoivat. Ja mies saa kyllä myös puhua rauhassa, en ole huomannut että lapset tekisivät heille saman.

Tietokone ei ole meillä niin vaikea, mutta ei tässäkään paljon saa rauhassa olla. Puhelua ei voi laittaa tauolle mutta teksti ei koneelta mihinkään karkaa vaikka vastaakin lapsille.

Ovat varsin vaativia tyyppejä, kumpikin. Aina pitää olla käytettävissä ja ohjaamassa.

ap.

Vierailija
6/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan se on, mutta mä en anna lasten häiritä. Annan rauhassa tapella. Kävelen toiseen huoneeseen. En välitä huudosta, jatkan vain kylmän rauhallisesti puheluani ja siirryn huoneesta toiseen sitä mukaa kun muksut perässä juoksee.

Kun olen puheluni puhunut, pidän lapsille puhuttelun siitä, kuin äitiä ei silloin häiritä ja ollaan hiljaa, kun äiti on puhelimessa. Istuvat jäähypenkissä rangaistuksen äidin häiritsemisestä 1min/ikävuosi.

Tulokset alkavat pikku hiljaa näkyä ja kerta kerran jälkeen olen saanut puhua pidemmän aikaa rauhassa.

Vierailija
7/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaikka kuinka asiasta puhutaan ja komennetaan, niin aina jos minä puhun puhelimessa on hirveä huomionkerjääminen päällä, vaikka seurani ei olisi yhtään kiinnostanut ennen kun puhuin! Mies saa kyllä jaaritella rauhassa, grrr.

Vierailija
8/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meinaa kyllä pää hajota hermostuksesta. Joskus kun on ollut oikeasti pakko saada rauhassa joku puhelu soittaa, niin olen jopa mennyt yksin autoon istumaan ja puhumaan ja jättänyt lapset katsomaan tv.tä. Ja saunassa oon istunut puhumassa... mut siellä tulee äkkiä hiki kun meillä on ainavalmis kiuas :D

Vierailija
9/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne, kun aikuinen yhtäkkiä alkaa puhua pitkään, eri äänensävyllä kuin lapsille eikä ketään muuta ole huoneessa. Ja sitten lapset reagoivat riehumalla ja yrittämällä kiinnittää äidin huomion.

Vierailija
10/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittää tuntikausien juoruilun päivittäin ja lapset alkaa jo etukäteen stressata kun tietää jäävänsä heitteille kun ämmä vaan höpöttää...

Vierailija
11/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puhelut kestävät noin 5 min, pari kertaa viikossa joku pidempi (noin 20 min) puhelu.

käsittää tuntikausien juoruilun päivittäin ja lapset alkaa jo etukäteen stressata kun tietää jäävänsä heitteille kun ämmä vaan höpöttää...

Vierailija
12/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eri äänensävy :) Mitä virallisempaan paikkaan soitat, sitä hankalampi juttu. Eli taitaa näkyä minusta päällepäin ja lapset ei kestä sitä kun ovat muutenkin niin herkkiä reagoimaan

ap

Vierailija
13/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pärähtää kännykkä niin helvetti pääsee valloilleen.

Pitäisi ottaa oikein videolle kun ei sitä kukaan usko kuitenkaan.

Se on siinä ettei välttämätä pysty lopettamaan puhelua tai sen aikana kurittaa lapsia.

Vierailija
14/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ahdistavalta ja vähän pelottavaltakin kun äiti alkoi puhua puhelimessa. Silloin hän ei ikäänkuin ollut läsnä, vaikka hänen kehonsa samassa huoneessa olikin. Siinä oli jotain samaa turvattomuudentunnetta kuin jos hän olisi häipynyt fyysisestikin. Luonnollisesti äiti piti silloin saada siitä puhelimesta takaisin keinolla millä hyvänsä jotta normaali turvallinen olotila palaisi.

Vierailija
15/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oltais puol tuntia oltu hiljaa ja vaikka eri huoneissaki. Sit alkaa tulla asiaa ja tönimistä ja vinkumista jne.. Meilläkin alkaa kyllä koulutuksen tulokset jonkun verran näkyä, onhan lapsi jo 5 pitäis alkaa jo oppimaanki antaa toisen olla rauhassa tarvittaessa

Vierailija
16/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapset lähestyvät jo kouluikää ja puhelinrauhaa on äidillä enenevissä määrin. :)

Vierailija
17/17 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai luvata palkinto jos ovat kiltisti. ja puhua max se 6min :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän