Minkä kokoisia kenkiä 1.5-vuotiailla?
Mietin tässä, että taitaa olla meidän pojalla tosi pieni jalka, kun kahdet uudet nahkaiset kevät- ja kesäkengät ovat kokoa 21. Pojalla on ikää siis 1v 7kk. Muistaakseni tytöllämme oli tuossa iässä samanmerkkiset kengät kokoa 23 jopa =)
Miten teillä muilla?
Kommentit (13)
Ja on käyttänyt ko. kokoa viime loka-marraskuusta lähtien. Mutta juu, väliäkös tuolla kengänkoolla, kun pystyssä vaan pysyy :)
hannahto:
Ja on käyttänyt ko. kokoa viime loka-marraskuusta lähtien. Mutta juu, väliäkös tuolla kengänkoolla, kun pystyssä vaan pysyy :)
Meillä tismalleen saman ikäinen tyttö ja kengät ovat kokoa 26-27. " Pikkuisella" on pituuttakin kyllä jo lähemmäs metri! (Lääkärin mukaan on vielä ihan normaalia, koska isä on parimetrinen ja käyttää kenkgänkokoa 47.)
Silloin puolitoistavuotiaana kengät olivat kokoa 25.
ja se on minusta tosi pieni :D Olemme nimittäin molemmat isojalkaisia ja pitkiä (minä 174 cm, kenkä 41 ja mies 192 cm ja kenkä 46). Kaksi vanhempaa lastamme ovat myös isojalkaisia. Tyttö on 3 v ja hänellä on popponen 28, poika 4 v ja kenkä 31. Tämä kuopus on pienin ja pienijalkaisin ja tuntuu oikeasti niiii-in pienijalkaiselta :D
n.1.5 vuotiaalla tytöllä menossa hurja jalankasvuvaihe....
Talvella meni koko 18...siirryttiin kokoon 19.Tuo koko meni vielä kuukausi sitten,välikausikenkä ja saapas nyt kokoa 21 ja alkavat varpaat lähetä kärkeä eli ostamaan kokoa 22.
Kyseessä siis Tepsun ja pionin mitoitus.
Meidän 1,5 v neiti käyttää nyt 22 kevätkenkiä, talven yli mentiin oikeastaan ensimmäisillä oikeilla kengillä, jotka lokakuussa ostettiin, ja ne oli numeroa 21.
Tyttö on nyt 1v 4 kk ja muutenkin siro tapaus. Eccosta (ilmeisen reilu mitoitus) menevät vielä koon 19 kävelykengät, Superfitin sandaalien koko 20 näyttää olevan juuri sopiva.
Itse olen ihan keskipituinen, oman kalossini koko tosin on 39.
Saa nähdä, tuleeko tytölle nyt kesällä jokin pyrähdys. Toivon kyllä kovasti, että pärjäisimme noilla yksillä sandaaleilla kesäaleihin asti. :-)
Jassoo, eihän meidän siron tytön jalka sitten olekaan pieni, kun teidän muiden vastauksia lukee ;-) Tyttö siis nyt 1v5kk.
Syksyllä vajaan vuoden vanhan ensikengät olivat kokoa 19, talvikengät (käytössä loka-huhtikuussa) 20+21 ja nyt upouudet sandaalit ja kävelykengät kokoa 22 (kenkämyyjän kanssa mitattiin jalka ja tutkittiin sen malli). Toivottavasti jalan koko pysyisi nyt pari kuukautta tuossa tai ei kovasti pyrähtäisi, ovat nuo kunnon kengät sen hintaisia... Alesta hamstrasin ensi syksyä odottamaan välikausiTepsut kokoa 24, kun edellistä ei ollut, mutta ne näyttävät vielä tosi isoilta. No, pk-seudun " talvessakin" nuo kengät menevät, ettei hukkaostos ollut kuitenkaan, vaikkei vielä syys-lokakuussa menisikään.
- tiukkis
Poika tasan 1,5 v. ja kevätkengät (Superfit) on kokoa 23, ja juuri ostin sandaalit kokoa 24 (Richter) kesää varten. Myyjä suositteli ehdottomasti ottamaan 24:set, kun kuuli pojan jalkapohjan pituuden tällä hetkellä (13,5 cm).
Niin ja mulla itselläni pienehkö jalka (37) samoin kuin miehellä (41)...
Me ollaan näköjään nyt ainoita tämän ikäiseten pitkien lasten vanhempia tällä palstalla. Ensin ajattelin että en viitsi vasta mitään kun sama kuin kysyisi että minkä kokoinen kenkän teillä oli 20v? Olisi se aika hassua jos 150cm pitkällä olisi 41 tai tai 180cm 35 kenkä eli emmän siihen kengän kokoon vaikuttaa se pituuskin kuin ikä.
No meidän pojalla 1v5kk myös noin 26 koon kenkä ja pituutta jotain 92cm. Noin 9kk iässä 80cm pitkänä oli 20-21, 1v. 85cm pitkänä noin 22-24. Riippuu tietenkin valmistajasta kengän koothan vahtelee tosi paljon.
Marpe-75:
Meillä tismalleen saman ikäinen tyttö ja kengät ovat kokoa 26-27. " Pikkuisella" on pituuttakin kyllä jo lähemmäs metri! (Lääkärin mukaan on vielä ihan normaalia, koska isä on parimetrinen ja käyttää kenkgänkokoa 47.)Silloin puolitoistavuotiaana kengät olivat kokoa 25.
Muistaisin, että isosiskolla olisi ollut 22. Suunilleen mennään vuotta ennen isosiskon kokoa, jolla nyt melkein 5 vuotiaana on koko 27/28. Molemmat ovat pitkiä tyttöjä. Itse olen 180 cm ja kengän koko 38, joten iso-siskolla on vissiin " äidin jalat" ja pikku-siskolla " isän" ... ;-)
Meidän 1v5kk ikäisen tyttären kengän koko on 21.
Kevätkengät kokoa 20, kesäksi 20-21 mallista ja merkistä riippuen. Isosisko oli aikalailla samaa kaliiberia, ja pienijalkainen olen kyllä itsekin.