Menen puihin sängyssä...
Mä en ymmärrä mikä mua vaivaa. Meillä on pari lasta ja vajaa 10 vuoden suhde. Miestä ei seksi kiinnostanut tuossa ja nyt kun sen suhteen olisi elpymisen merkkejä, minä en enää nauttia seksistä, vaan menen ihan puihin, kun pitäisi tehdä jotain?! Ennen lapsia seksi elämämme oli hyvä ja vaihteleva, nyt mennään aina samalla kaavalla. Oisko jollain ideoita, miten tästä ongelmasta voisi päästä eroon?
Kommentit (7)
" menet puihin" ? Tuntuuko että et halua, et jaksa, et osaa, vai mitä?
Kun vihdoin pääsemme petipuuhiin, en enää kykene tekemään juurikaan mitään ollakseni toiselle iloksi. Eli ensin haluan seksiä, mutta sitten yhtäkkiä kuin lukkiudun ja aloitekyky on poissa. Tämän vuoksi siis mies on se suorittaja ja kaikki meneekin samalla kaavalla. Seksi on kyllä siinä mielessä ok, että molemmat saavat aina, mutta tylsää, koska en kykene tekemään mitään aloitteita tai ehdotuksia. En edes sanomaan mistä pidän tai en.
Tarkemmin mietittynä epäilen, että se alkoi silloin, kun mies ei halunnut seksiä raskauden aikana, eikä sen jälkeen. Aloin kokea itseni epähaluttavaksi ja jotenkin häpeän kroppaani ja tuota kamalaa taikinamahaa. Eli siis menen kai puihin, koska häpeän tätä muuttunutta kroppaani seksissä. Laihempi olen kuin ennen synnytyksiä, mutta jotkut muutokset vain ovat pysyväistä laatua:/ Puhuminen asiasta ei auta, olen joskus yrittänyt, mutta monologiksi menee, eli hiukan hankalaa...
asian näin miehesi on tahtomattaan tarkoittamattaan loukannut naiseuttasi ja naisellisuuttasi, saanut sinut häpeämään itseäsi. Vaikka ei varmaan ole tarkoittanut sitä.
Vaikeaa on, mutta sinun täytyisi itse oppia hyväksymään itsesi ja antaa miehen ajatella vatsastasi ihan mitä haluaa.
En siis koe olevani kovin haluttava mieheni silmissä, tosin en oikeastaan tiedä mitä hän todella ajattelee... Jännä juttu sikäli, koska missään sauna tai muussa alaston tilanteessa en kroppaani häpeä/piilottele yhtään, vain seksissä se sitten kai alkaa ahdistaa. Liäksi mies ei ole koskaan kroppaani haukkunut, mutta ei kyllä kehunutkaan enää synnytyksen jälkeen.
keskustele hänen kanssaan asiasta, kerro että et tunne itseäsi seksikkääksi, haluttavaksi... ei kai tuohon oikeasti auta kuin puhua asiasta ja kertoa tunteet suoraan.
että hän ei olisi haluttava? miksi ei olisi? raskauden jäljet mahassa ei tee kenestäkään vastenmielistä, mutta se tekee että kuvittelee kaikenlaista eikä luota mieheen haluun ja rakkauteen. Vähemmästäkin menee seksihalut, naiselta menee halut kun vain miettii miltä mahtaa näyttää ja mieheltä menee halut kun huomaa että nainen on ihan aatoksissan ja kauhusta kankeena
Ja itseluottamus ei siitä kohene vaikka miehesi kuinka vakuuttelisi että olet kaunis jne jne... itseluottamus joko on tai sitten ei. Toinen ei sitä voi antaa
ap ei tee mitään että seksi elämä ei olisi tylsää. Ei kannata aina jäädä odottamaan että se toinen tekee, kun itse voi aloittaa!
Mutta helppohan se on sanoa että mies on niin tylsä ja mielikuvitukseton