Siis mieheni kotona ei ole koskaan tehty itse munkkeja tai tippaleipiä!!!
Ovat ostaneet jotain valmismunkkeja vappunakin :-( SIman kohdalla varmaan sama juttu.
Meidät on kutsuttu sinne vappuna ja mietin onko hyvä juttu vai törkeää, jos tarjoudun paistamaan siellä munkkeja ja viemään mukana itse tehtyä simaa. Itse olen tehnyt aina kaikki itse.
Mitä mieltä?
Kommentit (43)
Ihan hyvin voit varmasti viedä tuliaisina, mutta kerro etukäteen, että ajattelit tuoda, jottei anoppi tosiaan ehdi niitä ostamaan. Tai ostaa vähemmän, jos sattuu oikeasti pitämään enemmän kaupan valmisteista.
Mutta tee ne kotona. Minä en kyllä ilahtuisi, jos joku haluaisi ryhtyä siihen puuhaan minun keittiössäni.
Tuskin anoppisi mitenkään nolostuu siitä ettei koskaan ole niitä tehnyt ja nyt miniä tekee ihan itse. Ei se ole hyvän äitiyden merkki tms. jos sitä ajattelit kysymykselläsi.
laitan nyt se munkinteko-ohjeesi jakeluun, jos ne ovat niin taivaallisen hyviä!
Mutta jos haluat oikeasti olla fiksu asian suhteen niin milsi et voi soittaa ja kysäistä esim. tyyliin: Mun teksis mieli tehdä munkkeja, joten sopiiko, että tuon niitä tullessani.
Antaisit vähän paremman kuvan..
Kuohuviiniä, grillissä härän sisäfilettä, kasvisvartaita, maissia, jälkkäriksi tippaleipiä ja itsetehtyä simaa.
Vierailija:
Kuohuviiniä, grillissä härän sisäfilettä, kasvisvartaita, maissia, jälkkäriksi tippaleipiä ja itsetehtyä simaa.
Meilläkään ei kotonoa ikinä syöty munkkeja vappuna, ei itsetehtyjä eikä ostettuja.
Tippaleipää olen maistanut kerran ja se riitti! :P
Anoppi tekee munkkeja vappuisin, ja todella hyviä ovat. En silti aio tehdä itse, sillä meillä on muita vappuperinteitä.
Oikeasti - kaupan munkit ja tippaleivät ovat paljon parempia ja niitä ei tule ostettua läjäkaupalla.
Mikä pakkomielle sulla oikein on?
mutta minulle riittää jos käyn vaikka kahvilassa syömässä YHDEN vastaleivotun munkin ja lasin simaa :) on tosi hyvää ja pysyy kohtuudessa!!
JOs teen itse ämpärillisen simaa ja läjän munkkeja, tiedän että syön niitä aivan liikaa! VAi onnistuuko teillä olla syömättä niitä enemmän kuin yksi??? Lisäksi sima on NIIN HYVÄÄ että joisin sitä litran ;)
Siksipä en paista itse munkkeja tai tee simaa.
Joskus on ostettu munkit jokaiselle vappuna, muttei sentään kukaan useampia munkkkeja halua syödä.
Siis Joulunakin sinapista lähtien aivan kaiken! Jos et tee, niin joku saattaa pitää sinua todella outona, mieti sitä!!!!!! Ja outo nipottaja todella oletkin!!!
Ohje on siis jo mutta koskaan en ole kokeillut. En muuten tekisi niitä kyllä, mutta olisi ihanaa syödä kymmenen vuoden tauon jälkeen.
T: ulkosuomalainen
Sinapin kyllä, ja laatikot, sillit, salaatit jne. tietenkin. Sen sijaan porsasta en itse lahtaa ja suolaa ja maksapasteijankin ostan yleensä valmiina.
Mutta vappuun kuuluu nyt niin vähän mitään, että ei ole vaiva eikä mikään itse pyöräyttää muutamat munkit ja tippaleivät. Ja sima. Sen sijaan nakit ostan kaupasta ja perunasalaatin joskus. Yleensä teen itse.
Mitä outoa on itse tekemisessä?
Vierailija:
Siis Joulunakin sinapista lähtien aivan kaiken! Jos et tee, niin joku saattaa pitää sinua todella outona, mieti sitä!!!!!! Ja outo nipottaja todella oletkin!!!
pointtihan olikin se, että ap kammoksui perhettä, joka ei ahmi vuorta rasvaisia munkkeja ja tippaleipiä...
EN jaksa koko ketjua lukea, mutta meillä ei KOSKAAN leivottu tippaleipiä eikä munkkeja. Simaa tehtiin. Minä en myöskään nyt perheen äitinä leivo noita juttuja, en pidä tippaleivistä (! YÖK !) ja kaupan munkit on hyviä.
Teen kyllä kaikki ruuat itse ja leivon muuten paljon, joten älkää nipottako.
Vastatkaahan tähän:
Miksi ihmeessä tippaleivät ja munkit pitäisi tehdä itse??
Vierailija:
pointtihan olikin se, että ap kammoksui perhettä, joka ei ahmi vuorta rasvaisia munkkeja ja tippaleipiä...
kuin kaupassa myytävät hillomunkit :-(
Jos, niin oletko kävellyt pääsiäisen jälkeen kaupassa silmät auki?
Ikinä ei olla tehty itse munkkeja tai simaa! Parempaa on kaupan sima ja munkit maistuu samalle joten HUOMATTAVASTI helpomalla pääsee kun ostaa. En ymmärrä miksi kukaan haluaa sellaisen vaivan nähdä?!
Eli et ole koskaa edes MAISTANUT itse tehtyjä munkkeja??? Tai sitten sinulla ei ole makuaisti ihan kunnossa. Voi raukkaa!
Kun on taitava, ei siman, munkkien tai tippaleipien tekemisessä ole minkäänlaista vaivaa.
Kaupan sima nyt vasta järkyttävää onkin. Ei yhtään hapokkuutta tai poreita, pelkkää ällöä sokerilitkua :-(
Vierailija:
Ikinä ei olla tehty itse munkkeja tai simaa! Parempaa on kaupan sima ja munkit maistuu samalle joten HUOMATTAVASTI helpomalla pääsee kun ostaa. En ymmärrä miksi kukaan haluaa sellaisen vaivan nähdä?!
Itse teen siman ja munkit,tippaleipiä meillä ei kukaan syö.
vetääkin ylpeinä teekkarilakit päähän, paistaa munkit, tekee simat ja juhlii Wappua iloisella mielellä lasten kanssa perhejuhlana!
Jos nyt yhdet napsut otetaan illan aikana, että päästään muutama juomalaulu kajauttamaan, niin eipä se meidän Wapustamme ryyppyjuhlaa tee.
Ne olivat eri aikoja ne.
Vierailija: