Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mieheni kotona ei ole koskaan tehty itse munkkeja tai tippaleipiä!!!

Vierailija
23.04.2008 |

Ovat ostaneet jotain valmismunkkeja vappunakin :-( SIman kohdalla varmaan sama juttu.

Meidät on kutsuttu sinne vappuna ja mietin onko hyvä juttu vai törkeää, jos tarjoudun paistamaan siellä munkkeja ja viemään mukana itse tehtyä simaa. Itse olen tehnyt aina kaikki itse.

Mitä mieltä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ihan hyvin kysyä että voitko tuoda itsetehtyjä tuoreita munkkeja ja itsetehtyä simaa.

Luulis että hyväksyvät sen ja eikä ole ollenkaan törkeetä.

Mielellään sitä itsekin söis itsetehtyä.

Vierailija
2/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaleivät nyt on niin mauttomia muutenkin. Itse paistetut munkitkin maisuu yleensä pelkälle rasvalle.

Sima on tehty itse, ja sitä itsekin teen, on se huomattavasti helpompaa kuin munkkien käryyttäminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan tehny munkkeja simaa tai tippaleipiä=) Osaisin kyllä mutta on parempaakin tekemistä Kaikkea saa kaupasta valmiina ja ihan hyviä on=)

Vierailija
4/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka hiton vuosi saamme " nauttia" liian miedossa lämmössä paistetuista, rasvaa tihkuvista ja puoliraaoista munkeista sekä löllöistä tippaleivistä.

Aina hän niitä tekee ja aina lapset syövät- mieheni oli aivan järkyttynyt, kun kerroin hänelle millaisia tippaleipien kuuluisi olla!

Vierailija
5/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin aion tänä vuonna ostaa munkit ja simat miehen duunista. Simaa en ole koskaan tehnyt, munkkeja pari kertaa. Tippaleipiä ei tulis mieleenkään tehdä =)

Vierailija
6/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuskotona kyllä tehtiin, mutta eipä ole sieltä tuo leivontainto tarttunut. Mä vihaan leipomista.

Vierailija
7/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän semmoista moskaa kukaan syö!

Simaa meillä kyllä on tehty ja tekisin itsekin, mutta lapsi ei juo.

Vierailija
8/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan lapsuudenkodissa ikinä tehty itse munkkeja tai tippaleipiä. Sima tehtiin itse ja kerran muistan isän paistaneen rosetteja raudalla.

Vierailija
9/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simaa kyllä tekee kaikki, mutta kukaan ei ole edes puhunut munkkien tekemisestä. Ei ketään edes suvun vanhimmista naisista.

Vierailija
10/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on anoppini, joka oli keittäjä koulutukseltaan. hän tekee myös ihan kaiken muunkin itse; kurpitsasalaatit, punajuuret, kaalikääryleet, hanna-tädin pikkuleivät...

Vierailija
11/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Simaa kyllä tekee kaikki, mutta kukaan ei ole edes puhunut munkkien tekemisestä. Ei ketään edes suvun vanhimmista naisista.

Vierailija
12/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ne eivät kehtaa myöntää että syövät niitä rasvapommeja;) Ovatko " hienoja" ihmisiä vai miks eivät tee ja tää kysymys on muillekkin joiden kotona ei ole itse tehty munkkeja.

Vierailija
13/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään tehnyt. kaupasta saa ihan hyviä munkkeja ja tipapleipiä, enkä viitsi kuuman rasvan kanssa lotraamaan.

Vierailija
14/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se kärykin on ärsyttävää. Ne puolivalmiit uunissa paistettavat ja itsesokeroitavat munkit on hyvä vaihtoehto. Sima on kyllä parempaa itse tehtynä, mutta sitäkin saa yleensä mummolasta, usein pari pulloa kotiin vietäväksikin :)

Vierailija
15/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta kaupan sima on parempaa.

Vierailija
16/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpointti oli se, että voinko ehdottaa munkkien paistamista heillä? (Tai voin tietty paistaa kotonakin valmiiksi, jos joku " käryä" pelkää... :)

Fakta nyt on vaan se, että tekemäni munkit ovat 1000 x parempia kuin jotkut valmishillomunkit (10kpl/2¿ pussissa) ja niitä on jokainen maistaja kehunut maasta taivaaseen. Eli taito on täällä kyllä hyppysissä Liian rasvaisia tms. niistä ei tule kun osaa paistaa oikeassa lämpötilassa.

Vierailija
17/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi kysellä lupaa ja asettaa epäilystä, että ne kaupan munkit ei kelpaa

Vierailija
18/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääpointti näytti olevan kauhistella sitä että jotkut eivät paista munkkeja itse. Mutta tottakai voit kysyä, saatko paistaa munkit siellä. Kuten huomasit, kovin moni ei viitsi munkkeja paistaa.

Vierailija
19/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä minunkaan mielestä ole mitään juhlimista. Yksi vapaapäivä lisää juopotelua varten. (sitähän se useissa perheissä lopulta on )

Lapsille vähän ostetaan krääsää jotta pysyvät tyytyväisinä eivätkä häiritse vanhempien hupia

Omassa kodissani ei vappua juhlittu, munkkeja tehtiin kyllä, mutta syödäänhän niitä muulloinkin.

Luuserit juhlii vappua, ei porvarit

Vierailija
20/43 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan valmismunkkeja, jotka sitten jäävätkin syömättä kun AP vie tuliaisiksi itse tehtyjä?

Parempi olisi minusta sopia etukäteen.

Vierailija:

Ei tarvi kysellä lupaa ja asettaa epäilystä, että ne kaupan munkit ei kelpaa