Voiko 1 vuoden ikäinen jättää kokonaa päiväunet pois??
Tyttö parin viikon kuluttua 1 vuotta vanha. Nyt n. viikon ajan ollut todella vaikeaa saada nukahtamnaan päikkäreille. Tyttö jätti itse toiset päikkärit pois n. 8kk ikäisenä. Siitä lähtien on nukkunut ulkona vaunuisa n. 2 tuntia n. klo 12-14. Joskus on nukkunut vähemmän ja joskus jopa 3 tuntia.
Tuntuu että miten noin pieni voisi olla koko päivän ilman päikkäreitä, kova vauhti kun on koko ajan. Ei vielä kävele, konttaa kovaa vauhtia kyllä ja nousee seisomaan.
Kommentit (3)
On varmaan mahdollista, että lapsi jättää itse päiväunet pois. Mutta minä kehoittaisin sitkeyteen. Meilläkin välillä ollut kausia että tuntuu hankalalta päiväunille meno, mutta on kyllä aina helpottanut. Itse haluan pitää myös oman pääni takia päiväunista kiinni. =) Ja kyllä lapsetkin vielä tuntuvat niitä tarvitsevan.
Luulisi että unet ensin lyhenisivät ja sitten jäisivät kokonaan pois. Aika hurja muutos vuorokauden unen saantiin tulee yht' äkkiä.
Tipy+tytöt 2½v ja 1v2kk
Meillä esikoinen ei enää suostunu nukahtamaan n.1,5vuotiaana päikkäreille, siis sisälle... autossa kyllä nukku tai rattaissa, ja illalla oli tosi väsy, ja saatto kello18 aikaan sitten nukahtaa itekseen lattialle...
Kuopus on nyt pikkusen vajaa 1v4kk ja ei nukahda sisälle päikkäreille, mutta vaunuihin nukahtaa hetkessä... annan nukkua vain 1,5tuntia,koska jos nukkuu niin kauan kun unta piisaa...on yöt heräilyä parin tunnin välein..
ja yöt nukkuu yleensä hyvin. Nukkumaan klo 20.00-20.30 ja nukkuu yleensä klo 7.00 asti aamulla. Joskus on kyllä huonojakin öitä jolloin heräillään 2-3 kertaa.