Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä HYVÄT kengät 4-v tytölle Jyväskylästä (Tampereelta)?

22.04.2008 |

Siinähän se kysymys jo tulikin, eli etsinnässä on kesällä 4-vuotta täyttävälle tytölle hyvät kengät ulkoiluun. Markettilenkkareita en aio ostaa vaikka tytön mielestä " kaikilla muillakin on vilkkulenkkarit..." .

Tytöllä on aika matala jalka, joten osa kengistä tuntuu olevan liian korkeita/leveitä varsinkin nilkan kohdalta, siksi tarroja/nauhoja joutuu kiristämään ihan liikaa. Goretexeistä tytön jalkaan sopivat parheiten Eccot ja kesäkenkinä on ollut yhden kesän Kavatin nauhakengät. Yksi kriteeri on se, että täyttäisivät siis hyvän kengän kriteerit eivätkä olisi liian arat väriltään (esim. ihan vaaleanpunaiset eikä muuten mielellään peruspunaisetkaan...). Tyttö tykkää pitää kesällä paljon sandaaleita ja ihan kangaskenkiä, joten vaihtuvuuttakin on. Hyvät kengät siis pitäisi löytää mahdollisimman pian käytettäviksi!

Tuo Tampereen laitoin otsikkoon siksi, että ollaan ensi viikolla mahdollisesti menossa sinne ja otan ilolla vastaan myös vinkkejä, mistä Tampereella kannataa etsiä tän ikäiselle kenkiä. Tosin aikaa ei varmaan oo kovin paljon ja lapsetkin ovat siis mukana, joten kovin " hankaliin" paikkohin tuskin päästään, mut esim. jos keskustassa/Ideaparkissa ois hyviä liikeitä, niin vinkatkaahan. Niin ja ihan siis hyvitä kenkämerkeistäkin otan vinkkejä ilolla vastaan:)

Kangaka ja tyty, jolla varpaat alkaa hiota talvigoreissa...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko pakko sitten uskoa et Jyväskylästä ei kunnon kenkiä 4-vuotiaalle saa!

Vierailija
2/10 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole Jyväskylästä, mutta nuo ainakin sieltä löytyy ; )

Tampereella taas kenkäkaupat, Stockmann, Nanouk, Prince&Prinsess...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kenkäasiantuntija en ole, mutta jyväskylästä ja itsellä 4-vuotias poika ;o)

Itse ostin just parisen viikkoa sitten sokkarilta Kangaroosin lenkkarit(jotka tuntui kyllä tosi hyviltä!) ja olivat vielä alennuksessakin 29,90¿.

Isompien tyttöjen kenkiä en katsonutkaan vaan ihan niitä pienenpiä..

Halosella on kenkiä, mutta itse ainakin olen sieltä lähinnä löytänyt vain nuoremmalleni (1,5v).

Ozbabyssakin myydään kenkiä mm. Timberlandia.

Torikeskuksessa Eccon myymälä sekä K-kenkä.

Viime kesänä ostin pojalleni kalliit ja hyvät sandaalit, mutta jäivät kokonaan käyttämättä kun poika ihastui niin kovasti Crockseihinsa.

Saa nähdä että hennonko tänä kesänä ostaa edes tavan sandaaleja sillä toiveet on jo nyt heitetty että uudet Crocksit pitäisi saada =)

Ideaparkissa olen muutaman kerran käynyt ja pakko sanoa että ei kovin hyvä lasten kenkävalikoima ole. Yhdet kengät olen sieltä ostanut tytölleni ns. hienostelukengiksi. Olikohan liike Kenkämekka tmv...

Onnea kenkäostoksille =)

Vierailija
4/10 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OzBabyssa kävin, enkä löytänyt oikeastaan yksiäkään (kunnon) kenkiä tytölle. Sokkarilla kävin aiemmin, mut sielläkin oli vain lenkkareita, johin luultavasti päädytään, kun muuta vaihtoehtoa ei taida löytyä. No ehkä just jotkut Vikingit tai Kangaroosit viel menee... Niin ja Haloselta ollaan just ostettu nuo tosi hyvät Kavatit, mut ainakaan nopealla vilkaisulla en nyt niitä nähnyt (ainakaan näin isoille). Ecco shopissa pitää tosiaan viel käydä, sen olin unohtanut.

No toivotaan, et jotkut löytyy:) Huonoa tuuria tuntuu olevan, kun neidille tuli just kurkunpääntulehdus, saas nähdä päästäänkö ollenkaan sinne Tampereelle...

Kangaka

Vierailija
5/10 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on mielestäni ihan mukava valikoima kenkiä lapsille.

Vierailija
6/10 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut aika monet Kavat -kengät ruotsista heidän nettikaupastaan ja Eccoakin saa netistä. jos tiedät noiden kenkien sopivan tytöllenne, ehkä voisit katsastaa valikoimat noista kaupoista. olen itsekin vaipunut epätoivoon Lahden kenkäkauppojen kanssa, joten meillä kengät ostetaan yleensä helsingin reissuilla ja sitten tarvittaessa tilataan :)

http://kavat.ebutik.se/

http://www.eccoshop.fi/

ja ruotsalaisia ihania kenkäkauppoja on paljon muitakin.

Vierailija
7/10 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaroosilla on sellaiset ja ovat kyllä minusta tarpeeksi " hyvät" kengät eivät siis mitään " markettikamaa" Niin ja Ideaparkissa kanattaa katsastaa myös Timberlandin oma putiikki Catwalkilla ; ) Lasten kenkiä on lisäksi mm. Nicky&Nellyssä (mm.Kavatia)

Vierailija
8/10 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...me saatiin hyvää palvelua Tunnelin kengässä, joka sijaitsee Tullintorilla (rautatieaseman vieressä). Ostettiin tosin vasta ensikenkiä, mutta näytti lastenkengissä mun silmääni olevan ihan valikoimaa ja merkkejä joka lähtöön (meitä kiinnosti " hyvinä" merkkeinä tunnetut Ecco, Kavat, Superfit jne.).

Oltiin lauantaiaamupäivän " ruuhkassa" siellä, mutta heti kävi myyjä sanomassa, että palvelevat heti kun yksikin myyjistä vapautuu ja tosiaan siellä sitten kanssa niin tehtiin, kun hetki oltiin odoteltu. Kannatti siis odottaa hetki palvelua.

Jos Tullintori osuu matkan varrelle, niin kokeilkaa sitä!

Vierailija
9/10 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupasta tilaamista joku ehdotti, mutta se ei tunnu oikein sopivalta kenkien osalta. Tytöllä kun tosiaan sellainen jalka, et useimmat kengät on liian korkeita jalkapöydän kohdalla tms. Kavateistakin on menneet vaan tuo yksi kesämalli, kun taas talvi kavatit on ihan liian tilavia. Jalka hölskyy, vaik kunnolla kiristää. Siksipä en pysty kokeilematta ostamaan.

Täytyy varmaan vaan kiertää uudelleen Jyväskylän liikkeet, kunhan neiti paranee.

Vierailija
10/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelin Kenkä: to-la Kavateja poistihinnoin 29¿ Knagrosit -15% Viking GoreTexit 59.90 Superfitit -15%

Nicky&Nelly (ideapark): to-la Normaalihintaisten kenkien ostajalle toiset kengät -30%