Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perkele, kun ärsyttää sossun lapuilla tavaroita ostavat kotiäidit!

Vierailija
21.04.2008 |

Menisivät töihin, ettei tarvitsisi toisten verorahoilla elättää itseään ja lapsiaan. Ja vielä puhuvat kirkkain silmin, etteivät raaski viedä 1-3 vuotiasta hoitoon, just joo.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekö se nyt on maailman hienointa..

Vierailija
2/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ajatusta en todellakaan voi käsittää, ettei ihmisen tarvitse elättää itse itseään ja perhettään. Tämä yhteiskunta on perseestä, kun ei tarvitse töissä käydä, kun ei vaan huvita. Itse en tekis edes lapsia, jos ei ole niitä varaa ruokkiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikeaa oli.

Vierailija
4/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se kotona oleva naapurin rouva huvikseen siellä sossussa käy. Luultavasti hän on työtön eikä korvaus riitä elämiseen.

Vierailija
5/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lapsiaan kotona. siihen nyt vaan on oikeus.

se on tietty surullista jos tarttee sossusta hakea rahaa, mutta siihen voi olla moniakin syitä, kuten yksinhuoltajuus tms.

Vierailija
6/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta raaskivat kyllä pyöriä päivät ostoskeskuksissa. Täällä on pakko purppasta, kun töissä en voi ajatuksiani näyttää, arghh`.

Vierailija
7/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhoja akkoja niistäkin tulee. Eli mikä oli pointtisi?

Vierailija
8/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten. Esikoiseni halusi tulla maailmaan e-pillereistä huolimatta. Lapsen isä oli juuri koulusta valmistunut, pienellä palkalla työskentelevä duunari ja minä vielä opiskeleva, jolla ei ollut hajuakaan töistä. Pohdimme asiaa kauan, mutta emme kyenneet tappamaan lastamme vain taloudellisten realiteettien vuoksi eli tekemään aborttia. Sossu osti meille pesukoneen, vaunut, muutamia huonekaluja, imurin, vauvantarvikkeita. Minimiäitiyspvrahalla + pienellä palkalla ei ollut rahaa mihinkään ylimääräiseen ja tosiaan, kun yhteistä asuntoa oltiin vasta perustamassa, ei mitään ollut vauvalle valmiina.

Nyt, vanhempana kahden lapsen äitinä (silloin olin 18v, nyt 25) kun katson menneisyyteen, olen kiitollinen että elin maassa jossa vähimmäistoimeetulostamme pidettiin huolta tuollaisessa tilanteessa. Mutta koenko tehneeni väärin, hävettääkö minua näin jälkikäteen se, että olen " elänyt toisten kustannuksella" ?

Vastaus on on ei.

Vähitellen mies sai parempipalkkaista työtä edeten työnjohtajaksi ja minäkin sain töitä. Kohosimme aika nopeasti keskituloisten palkansaajoen joukkoon ja taloudellinen tilanteemme on nykyään kohtuullinen. Ehdin mielestäni maksaa useaan kertaan saamani avustukset veroina takaisin, olen tehnyt jo niin astuessani työelämään. Ja kaikin mokomin minun verorahojani saa käyttää nyt toisten hankalassa tilanteissa olevien auttamiseen. Se on inhimillisyyttä, toisista huolehtimista. Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista. Tekin tuomitsijat saatatte joskus vaikka sairastua, miettikääpä sitä, kuka teitä auttaisi jos ette itse auttaisi toisia?

Vierailija
9/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 17 vuotiaasta asti työelämässä ollut, päivääkään en ole tukia nostanut sossusta, työkkäristä tmv. Koskaan en olisi kuitenkaan kyennyt nousemaan elämässäni kuten sinä jos minä olisin kokenut saman. Sain omat lapseni yli 30v ja hoidoilla. Olet selviytyjä ja varmasti hyvä äiti.

Vierailija
10/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: yksi lh joka kritisoi ku vanhemmat olivat itse sairauslomalla ja veivät lapsensa kuitenkin hoitoon ja nyt itse olen sairauslomalla ja en selviä lasteni kanssa, joten he ovat päiväkodissa päivät

ja en viitsi kertoa mikä sairaus on kyseessä

Vierailija
11/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli viimeisillään raskaana ja jäätelön valitsi kärryynsä viimeiseksi. kassan kanssa junttas aika kauan että sai ostoksensa lapulla

Vierailija
12/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tällä hetkellä työtön ja vielä yksi elätettävä. Saan soskusta maksuosoituksen lääkkeisiini kun on paljon, samoin maksoivat lapseni tulevan leirikoulun 2vrk. Eipä sieltä ylimääräistä heru ja kituutettava on.

Toivottavasti viimeistään syksyllä löytyy töitä. Juuri laitoin yhden työhakemuksen.

Vierailija
13/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka oli viimeisillään raskaana ja jäätelön valitsi kärryynsä viimeiseksi. kassan kanssa junttas aika kauan että sai ostoksensa lapulla

Vierailija
14/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä. Töihin, mars! Minimiopintouella olen kouluttautunut ja tehnyt töitä 15-vuotiaasta - nyt maksan veroja ssossusta jaettavaksi.

Vierailija
15/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole koskaan kiinittänyt huomiota sossun lapuilla ostajiin, että varmaan minuakin on luultu sellaiseksi, kun usein olen työnantajan lähettämillä ostoksilla ja " sossun lapulla" eli laskulla maksan ostokset :D Ja juu, kaupungilla olen töissä ja sosiaalitoimessa, usein vielä asiakaskin (usein lapsi) mukana ostoksilla! Ajattelevat varmaan muut, että siinä taas yksi nuori äiti ostaa sossun lapulla kersalleen vaatteita / leluja / herkkuja :D :D

Vierailija
16/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, kun kukaan ei hauku niitä viinaimuri-aikapoikamiehiä, jotka sieltä saavat elantonsa.

Vierailija
17/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvaa oteta hoitoon mihinkään ja ei ole suotavaakaan. Rahat on lopussa ja vaippapaketissa enää pari jäljellä. Mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
18/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin olla ihan pihalla näistä haukkumasäännöksistä.

Vierailija
19/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkankorotuksiin ja rikkaitten verohelpotuksiin. Ne sentään tekee töitä ja hoidattaa lapsensa päiväkodissa 200 e:lla kuussa (7000 e kk-palkalla)

Vierailija
20/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta köyhempiä ja heikompia tulee auttaa ja paras tapa on maksulaput, vuokran ja laskujen maksu suoraan sosiaalitoimesta yms.

Saman summan antaminen rahana johtaisi vaan esim. pahempaan syrjäytymiseen, päihdeongelmiin, häätöihin ja monesti juuri lasten kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi