IHANAA!Me muutetaan kuukauden päästä rivariin!!POIS KERROSTALOSTA!!!
Kommentit (36)
Kannattaisi ehdottaa sinne Mental Weariin että tekisivät uuden paidan tekstillä: Paritalossa asuu kusipää.
Mutta olemme muuttamassa pian rivarista kerrostaloon, takaisin OMAAN RAUHAAN! En tiedä sosiaalisempaa asumismuotoa kuin rivari. Jos naapurit eivät ole samanhenkisiä, menee kyllä hermot. Että onnea valitsemallesi tiellä!
Vierailija:
et ois muutaminen helepompaan. Olen niin tätä odottanut. Pois tyhymien naapureiden luota, ommaan rauhaan. Sielä on 2 vessaaki ku vanhassa on vain yksi. Hahaa köyhät!!
Vierailija:
Ite en muuttais rivariin enää ikinä! En oo koskaan niin surkeassa paikassa asunut, vaikka asunto sinällään oli iso, melkein 90 neliötä, niin ei minkäänlaista yksityisyyttä. Avasit oven, aina joku naapuri pihamaalla, naapurit kulkee nurmen poikki hakemassa ruohonleikkuria ja kuljettaa sitä siinä ees taas - tietysti naapuri leikkaa nurmea kerran viikossa, eikä voi kuljettaa leikkutia oman asuntonsa kautta, vaan juuri SINUN pihasi kautta. Vieraiden kakarat taas juoksevat pihalla (eli se oma piha), naapurin kissat loikoilevat sängyllä (avoimesta ikkunasta vaan loikkivat sisään). Naapurin vieraiden autoja parkkeerattu aivan oven eteen monta kertaa viikossa. Posti haettava jotain 100m päästä tien varresta.
Asuin rivarissa vajaan vuoden, enkä kyllä ikinä muuttais takasin!
Olen asunut kerrostalossa, rivarissa ja nyt okt:ssa, ja kyll rivari on näistä ehdottomasti surkein. Ihmiset luulevat, että se on jotenkin hienompi kuin kerrostalo, mutta ei kyllä minun kokemukseni mukaan ole, ainakin jos sattuu arvostamaan yksityisyyttä
Ihan tavallista väkeä asuu ainakin meidän rivitaloyhtiössä. Niinkuin kai suurimmassa osassa. Olen asunut 20 vuotta omakotitalossa, 7 vuotta kerrostalossa ja 5 vuotta rivitalossa.
Rivari on minusta paras asumismuoto joten onnittelut ap:lle! Olin itsekin superonnellinen kun muutimme kerrostalosta tähän. Oma piha on todella rakas juttu. Rivitalossa ei ole liikaa lääniä, joten jaksan pitä pihan kauniina. Naapureihin ei näy meidän pihalta, joten sen suhteen olemme onnekkaita.
Ihan uskomatonta oikeasti haukkua katkerana muiden asumismuotoa, aikuiset ihmiset =). En itse sietänyt kerrostaloasumista, mutta ymmärrän sentään, etteivät kaikki kerrostalossa viihtyvät ole kusipäitä (jotkut ehkä turhan läpinäkyvästi katkeria). Esim yksi hyvä ystäväni rakastaa kerrostalokotiaan Kruununhaassa, se on hänen toteutunut unelmansa. Tämä on minun. Hyvä niin, ettei ole pakko asua sellaisessa jossa ei viihdy.
Uskon vakaasti, että kaikissa asumismuodoissa on omat hyvät puolensa. Jugend-talossa pitkään asuneena voin kyllä nostaa sen omasta puolestani toisten yläpuolelle. Tai ei, sen yläpuolelle nousee nykyinen kotini vanhassa, syrjäisessä puuomakotitalossa : ) Toisaalta sisareni koti rivitalossa on tosi viehättävä ja sijainti loistava. Hmmm... meidän kesämökkikin on asuntona aika hyvä, tosin vain kesäisin. Koirallamme vasta hyvä asunto onkin, aivan kuin sille suunniteltu! Sen asunnon nimi on koirankoppi. (Ei tainnut taso ainakaan tämän perusteella paljoa nousta.)
Rivarissa oli karseimmat naapurit ja pahimmat kyttääjät! olemme myös asuneet kerrostalossa jossa oli ihanat naapurit!!!
Jos ei yhtään kiinnosta laittaa pihaa- älä muuta rivariin
Jos sinulla on jotain hävettävää tai salattavaa ja ahdistaa, että joku ehkä seurailee tekemisiässi parkkipaikalla tai pihalla- älä muuta rivariin.
Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, että seuraako joku meidän tekemisiä.. siinähän seurailee, jos ei omaa elämää ole. Mutta onneksi meidän yhtiössä asuu ystävällistä ja rentoa porukkaa :)
Me asumme rivitalossa ja yhtiö on aivan mahtava, asuntoja on 11kpl.
Yhteiset piha-alueet ovat hyvässä kunnossa, ja kaikkien käytettävissä. Asukkaat tervehtivät toisiaan ja jotkut ovat tutumpia keskenään, esim. lapsiperheet.
Pari kertaa vuodessa on talkoot, jolloin yhdessä laitetaan yhteisiä tiloja kuntoon jne. ja talkoiden päätteeksi grillataan yhdessä ja pidetään hauskaa.
Seinänaapurit eivät voisi olla paremmat ja omat pihat ovat suojaisat ja rauhalliset.
Minä en itse haluaisi muuttaa omakotitaloon, liikaa vaivaa ja liian suuri piha hoidettavaksi, mielestäni pihasta jo näkee minkälaista porukkaa talossa asustaa.
Rivitalossa viihtyminen riippuu paljon henkilöstä ja hyvin paljon myös naapureista.
Meille sattui ihanat naapurit, ja viihdymme loistavasti!
Itse ainakin muutan pian persettä nakaten rivarista kerrostaloon. Ei joka saatanan ovenaukaisulla joku urpo tule tarkistamaan, että mitä aion pihalla tehdä. Ei enää tilivelvollisuutta joka perkeleen kauppareissusta ja säätilan muutoksesta kenellekään. (Heh, tympii!)
oikeaa asumisratkaisua. Jollekin rivari on paras, toiselle kerrostalo. Kun on tyytyväinen omaansa, niin tuskin tarvitsee arvostella muita tai vähätellä muiden ratkaisuja..
En käsitä miten jollekin voi olla vaikeaa vaihtaa pari sanaa naapurin kanssa! Me ollaan asuttu rivarissa ja paritalossa jo kohta 10 vuotta ja meille ainakin sopii tämä asumismuoto tosi hyvin. Lapsilla on kavereita lähellä ja itsellekin juttuseuraa tarjolla jos vaan jaksaa pihalle raahautua. Kerrostalossa en todellakaan viihtynyt yhtä hyvin.
Naapureita moikattiin ja juteltiin jos huvitti. En kokenut että ketään oltaisiin mitenkään kytätty. Jengi tuli ja meni, eikä kukaan ollut kenellekään tilivelvollinen. Kiinteistöyhtiö huolsi yhteistä pihaa ja se oma pihapläntti oli aidattu. Hyvät muistot jäi rivareista.
Vieläkin asuttaisiin edellisessä kodissa ellei oltais kaivattu omaa isompaa pihaa mitä laittaa ja kuokkia. Ostettiin omakotitalo.
Kerrostaloissakin olen asunut. Yksi ainoa niistä oli sellainen missä viihdyin, muut ihan perseestä tai oikeammin naapurit oli syvältä sieltä.
Kunhan on koti missä olla.
Onneksi on vaihtoehtoja mistä valita, joku tykkää jostakin, toinen taas toisesta.
Ihan hyvä, että esim. sellainen joka ei viihdy rivarissa, muuttaa sieltä pois, vapautuu asunto sille joka sen haluaa.
Aika moni ei halua omakotitaloon, juuri tuon ison pihan hoidon takia. Harmittavan usein näkee pihoja jotka ovat todella huonossa kunnossa ja epäsiistejä. Toivottavasti teillä on puutarha kunnossa :)
Mukavaa kevättä!
Viehättävään kaupungin vuokra-asuntoon. Ikinä en ole ollut näin onnellinen! Nyt ei tarvitse laskea pennejä ja saan olla vapaa taiteilija ihan rauhassa!!!
Oon tykännyt asua kerros- rivi- ja omakotitalossa. Nyt asutaan omakotitalossa. Kerrostalossa on kiva asua jos on iso terassi/parveke ja mukavia naapureita, meillä ei ollut niitä :)
Rivitalossa oikeastaan ihan sama juttu.
Omakotalossa on ihana asua. Ei olla muuttamassa pitkään aikaan pois täältä. Asutaan ihanalla paikalla. Meillä on naapureita lähellä, mutta ei niin että ihan vieressä olisivat. Metsän keskelle tai ihan korpeen mä en muuttaisi mistään hinnasta. Helsinkiin (synnyinkaupunki) on lyhyt matka.
Tykkään että piha on siisti, mutta mikään puutarhavelho en ole, joten pihaan on istutettu helppohoitoisia kasveja.
On meillä parvekekin :)
Se on oma mielipiteeni ja sillä hyvä. En myöskään perustele kenellekään, miksi olut on kamalan makuista :)