Vesirokko: viisaita neuvoja ensikertalaiselle!
Tai toista kertaa, mutta samaan syssyyn molemmat sairastaneet. Pienemmällä rakkulat tosi kipeät. Kutinalääkettä annettu, rasvattu apteekin voiteella ja viileällä pyyhitty. Yöllä tosi itkuinen pienempi alle kaksi vuotias, rakkulat erittäin kipeitä suuta myöten. Viisaita neuvoja arkea ja tautia helpottamaan? Tarvitseeko mennä lääkäriin jos oireet selvät ja tarhassa tautia?
Kommentit (7)
harva vanhempi muistaa antaa särkylääkettä.Kevyet pehemeät vaatteet
Hae täältä aiempia aloituksia, niitä riittää. Itse olen suositellut ruokasoodakylpyä, joka auttoi kun reilu 1-vuotiaalla oli pää ja kroppa aivan paukamilla.
" Säästitte sitten tässä kohtaa ettekä ottaneet rokotusta."
Jos olisit vähänkin älykkäämpi, tietäisit, että jo nyt on todettu, ettei vesirokkorokotus annakaan sitä suojaa, jonka sen piti, vaan rokotus täytyy uusia n. kolmen vuoden välein ja silloinkin sen suoja on kaukana sadasta prosentista. Joten valveutuneet asiantuntijat eivät suosittele sitä annattavaksi.
Ap:lle voimia lasten sairasteluun!
Ja ataraxia kehiin myös. Meidän tyttö selvisi noilla kahdella, mutta tauti oli kyllä tosi lievä.
Rokote ei välttämättä anna 100 prosenttista suojaa, mutta erittäin hyvän suojan kuitenkin. Ja jos tauti tulee, niin se tulee joka tapauksessa hyvin lievänä. Ja mikäli väität muuta, niin laita lähteesi kehiin. Vesirokkorokote on tulossa yleiseen rokotusohjelmaan.
Tämä vain sivuhuomautuksena sille, joka muuta kommentoi, ei ap:lle tarkoitettu.
Vierailija:
Rokote ei välttämättä anna 100 prosenttista suojaa, mutta erittäin hyvän suojan kuitenkin. Ja jos tauti tulee, niin se tulee joka tapauksessa hyvin lievänä. Ja mikäli väität muuta, niin laita lähteesi kehiin. Vesirokkorokote on tulossa yleiseen rokotusohjelmaan.Tämä vain sivuhuomautuksena sille, joka muuta kommentoi, ei ap:lle tarkoitettu.
Esim. Saksassa useat lääkärit ovat todenneet rokotteen suojan olevan epäonnistunut, samoin Usassa. Tutkimusten lähteitä en nyt tähän hätään osaa sanoa, vaan olen kuullut sen näiltä lääkäreiltä itseltään, joiden nimen mainitseminen tässä ei nyt tekisi ainuttakaan av-mammaa hullua hurskaammaksi.
nimeä en muista, mutta meille määrättiin. Siis tytölle.