Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hoitopöytä tarpeellinen hankinta vauvalle? Kokemuksia?

Vierailija
04.12.2008 |

Meillä on ahdasta ja hoitopöydälle ei tunnu keksiintyvän hyvää paikkaa, varsinkin kun kaikki näyttävät olevan niin isoja.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Ikean sniglar ei myöskään vie paljoa tilaa.

Vierailija
2/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen lapseni synnyttyä ja nyt mietin kuin olenkaan ennen pärjännyt. vaavin tavarat pysyy siinä tallessa ja ehdottomasti oma selkä kunnossa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös ahdasta.....itse hommasin vauvan sängyn päälle laitettavan alustan (kova alusta)

ja kylppärin pesukoneen päälle tarkoitus raivata tilaa vauvan hoitoa varten...

Lisäksi hommaan ammeen + ammejalat, ok babyn, johon saa ns. riitilän jonka päälle saa halutessaan tuon kovan alustan jos tarvitsee hoitopöytään...jalathan saa nippuun joten ei vie tilaa =)

Hoitopöydän koin jo esioisen aikana turhaksi....

Tietty jos tilaa olisi niin mikä ettei...

Vierailija
4/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs meillä on/oli hoitopöytä, oli keittiön kaapisto (joka on pesukoneaukon edessä) siirretty makuuhuoneeseen pinnasängyn päähän. Toimi loistavasti hoitopöytänä ja olihan se kieltämättä todella näppärä, mutta varmasti ilmankin pärjää..

Vierailija
5/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole tottumiskysymys. Itse en osaisi olla ilman hoitopöytää, mutta olen kuullut että monet ei sitä tarvitse.

Entä hoitotaso pinniksen päälle? Se ei kai ole kallis, ei veisi juuri tilaa ja toimisi varmaan ihan pikkuvauva-ajan kunnes on helppo alkaa vaihtaa sylissä..

Vierailija
6/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tavarat pysyvät järjestyksessä, selkä säästyy.

Vierailija
7/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitopöytänä toimii keittiön taso ja vauvan tarvikkeet on kaapeissa tason päällä. Kun kylppärikin on siinä vieressä, niin kaikki tarvittava on lähellä! En siis hoitopöytää kaipaa ja onhan sen käyttöaikakin aika lyhyt, kun pian se vauva kasvaa niin pitkäksi ettei mahdu tasolle tai ei siinä muuten viihdy. En siis ostaisi ainakaan uutena.

Vierailija
8/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten olisi voinut ilman sitä olla. Jos on ahdasta niin ihan hyvin voit vaikka keittiön pöydällä vaihtaa vaipat, laitat siihen alustan!! Alustan voit vaikka ripustaa koukkuun (jos sen saa) niin on siinä lähellä koko ajan.

Vierailija
9/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut ahkerassa käytössä - hyvä ja tukeva, tilava pöytä. Puettiin siinä kumpaakin lasta tosi pitkään, toiselle vuodelle siinä itse tykkäsivät köllöä vaipanvaihdon yhteydessä. SIinä oli niin hyvä rasvata, pukea, jumpata samalla jne. Itse en tykkää kumarrella sängyillä tai kontata lattialla koko ajan. Meillä tuo vaipanvaihto oli samalla ehkä seurusteluhetki ja kesti siinä jonkin aikaa. Pöytä vietiin pois varmaan vasta kun lapsi oli yli 2v. SIihen asti vaatteitakin säilytettiin siinä lipastossa - ja nyt se lipasto on edelleen lastenhuoneessa.

Vierailija
10/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä oli kylppärissä taso jonka päälle laitettiin pehmustettu alusta.

Vierailija
11/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myytiin melkein saman tien. Silloisen asunnon pohjapiirustus sattui olemaan sellainen, ettei pöytää saanut mihinkään tarpeeksi järkevään paikkaan. Päädyimme vaihtamaan vaippaa pesukoneen päälle, lattialle, keittiön pöydälle jne.:).

Vierailija
12/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ostaisi hoitopöytää. Esikoisen vauva-aikana meillä oli sellainen, mutta kuopuksen hoidin jo niin, että levitin lattialle/parisängylle/sohvalle/minne vaan sellaisen kerni-froteen ja vaihdoin vaipat siinä. Ihan hyvin sujui, vaikka minullakin on huono selkä.

Vierailija
13/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hoitopöytä aikoinaan makkarissa, koska kylppäriin ei mahtunut, ja homma ei toiminut lainkaan pyllynpesujen ym. kanssa. Matkaa vessaan hanan äärelle oli niin pitkästi. Melko nopeasti hoitopöydäksi muodostui pyykkikoneen päällinen. Muutenhan se on ihan hyvä, en itse pystyisi sängyn päällä tai lattialla koko ajan vaippaa vaihtamaan, koska se ottaa selkään.

Vierailija
14/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai, esikoisen kanssa se oli, mutta aika pian huomattiin miten tarpeeton kapistus se oli. Vaipat ja vaatteet voi säilyttää kaapeissa muutenkin, ja ottaa sieltä sen yhden kun tarvitsee. Itse riisuin vauvan aina sylissä tai sitten sängyn päällä, en sitä varten erillistä pöytää tarvinnut.

Vierailija
15/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoisen syntyessä pienet tilat ja vaatteidensäilytystilaa piti myös saada, joten ratkaistiin homma siten, että hankittiin senkki johon mies teki kansilevyn ja siihen integroidun hoitotason. Toimi hyvin. Onhan toki niitäkin hoitotasoja, jotka saa asetettua pinnasängyn päälle ja sellaisia ammeita, josta saa myös hoitopöydän.

Vierailija
16/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kolmannen lapsen kohdalla ostin hoitopöydän ja huomasin vanhan systeemin paljon paremmaksi...

Vierailija
17/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopöytää ollenkaan, ilmanki pärjää. Mutta saatiin sitten hoitopöytä ja on edelleen käytössä, vauva pian 11kk!! Se on ainoo paikka missä pysyy edes hetken paikoillaan et saa vaipan laitettua, kylvyn jälkeen kuivattua. Muualla ku joutuu vaippaa vaihtamaan nii on yhtä taistoa.

Mutta toki lapsi on siihen tottunut että siinä ei saa kääntyillä. Jos olis aina vaipat jossain muualla vaihdettu tilanne olis varmasti eri.

Selkää säästää kyllä ja tavarat käden ulottuvilla.

Meillä hoitopöytä on kylppärissä, ihan pesupaikan vieressä.

Uskoisin että jos pöydälle löytyy hyvä ja sopiva paikka niin palvele loistavasti mut jos paikkaa ei löydy niin ilmankin pärjää hienosti. Esim. Ystävällä oli kaks kerroksinen asunto, hoitopöytä alakerrassa niin tuli tosi vähän käytettyä, aina olis pitäny raahautua alas vaipan vaihtoon, suju paljon paremmin ku laitto alustan keittiön pöydälle.

Alku viikkoina kun asusteltiin anoppilassa niin mulla oli kodinhoitohuoneen pöydän päällä hoitoalusta, pesupaikka vieressä samoin vaipat sun muut käden ulottuvilla ja se toimi myös loistavasti.

Vierailija
18/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kauheen iso

Vierailija
19/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään erityistä hoitopaikkaa. Syli on vauvallekin paras paikka.

Jos haluaa pitää housut/hameen puhtaana, niin syliin voi levittää palan muovitettua froteeta.

Mulla oli hoitotaso muutaman ensimmäisen lapsen kanssa, mutta totesin sen tarpeettomaksi, kun opettelin vaihtamaan vauvan vaipat , ja vaatteet sylissä. Ihan pieni mahtuu polvien päälle ihan poikittain (hame helpottaa koska sen avulla saa hieman pidemmän tason polvien päälle/väliin) ja isompi voi sitten olle ihan istuvassa asennossa sylissä. Joskus vaihdoin vaipan myös niin, että lapsi oli sängyllä alustan päällä ja itse istuin vieressä, eikä koskaan tullut selkä kipeäksi.

Tuo sylissä hoitaminen on erittäin hyvä vauvan kannalta, vauva saa syliä ja jumppaa kun asennot vaihtelevat jokaista vaatetta puettaessa. Tästä on olemassa ainakin vanhempaa tutkimustietoakin...

Vierailija
20/35 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelin ihan pienelle vaipat sängyn päällä. Melko pian vaipanvaihto sujui ihan sylissä.