***MARRASMURUT VIIKKO 17***
Morgonen morgonen ja Huomenta kaikille!!
Kylläpä oli hiljainen viikonloppu meillä marraksilla! Missä olitte kaikki?
Tosin ilma oli kuin morsian täällä meillä (ilma kuin morsian, morsian kuin anoppi ja anoppi kuin p....) siis ihan tosissani meinaan vaikka tuon " sloganin" tuohon nyt kirjoitinkin. Aurinko paistoi ja tuli vaihdettua kesärenkaat... miehen polkupyörään :-))
Lapsut myös ovat jo kokeilleet pyörällä ajoa, ja viisi vuotias sai joululahjaksi ihan uuden sellaisen, sini-valkoisen (patrioottistako?) hienon pelin. Ja sillä ollaan lenkki jo heitetty.
Pahaa-oloa pidätellyt viikonloppuna ja todennut se mikä alas menee, tulee ylös varpusparven lailla, yhtä nopeaan...nyt tosin testaan tätä oloani aamukahvilla, että kestääkö vai eikö kestä...
Hammaslääkäri tänään. Kivaa. Mutta pitää kai siitä purukalustostakin pitää huolta.
Vatsassa kaikki hyvin, toivottavasti. Kyllä tämä vatsa on jo nyt alkanut paisumaan, vähän kuin pullataikina. Mutta se kaiketi on normaalia, kun on useampi kersa kuvioissa. Mutta minun vatsa tämä ei enää ole, muotoni ovat taas menneen talven lumia....
Kertokaapas kuulumisia hyvät Siskot!
Teitä Tervehtii,
Riesa ja pien'
Kommentit (61)
Mihin on menneet kaikki marrasmurulaiset??
No eiköhän tämä tästä vielä vilkastu..ehkä:)
Tiedättekö te onko pikkukakkosille omaa pinoa?ku en ainakaan löytäny
Nostan vaan vähän..Ei muutakaan tekemistä:)
Täällä yksi marraslainen aukaissut auransa perjantaille!!
Kävin tuolla Suurperheissäkin on tunnelmia kuvailemassa, että kuinka ihanaa tämä presidentti kahvi onkaan, kun saa topata kuivaa leivän känttyä siihen... :-)
Viikonloppu käsillä. Ne se aika menee ja uskokaa tai älkää plikat, kohta on syksy!!! Ihan totta! Se kesä menee yhtä nopeaan kun on alkanutkin.
Minä meinasin avata kesäkauden heittämällä pikku lenkin omalla " resecykelillä" ! Ja miksipä ei. Kun ovat saaneet lapsetkin ottaa pyöränsä esille niin miksen sitten minä.
Hieman paistaa pilvet tänään ei vielä ole aurinkoa näkynyt...
Simppu!!! Miten meni ultra? Entäs joko on aika varattu hammaslääkärille?
Aurat auki nyt rouvat!
Hyvät viikonloput kaikille toivottaapi,
Riesa ja pien'
Niin elikä ultrassa kaikki hyvin.. nt oli 1-1,3mm ja mittaa pienellä oli 56mm(peräti)
La hyppäs päivällä, nyt 5.11.
Tosi mukava kätilö ja hyviä kuvia saatiin.. näky viisi sormea molemmissa käsissä ja silmät ja nena ja suu ja kädet ja jalat ja varpaat ja kammiot ja mahalaukku ja kaikki oli hienosti..
Hammaslääkäriä en vielä ole varannu, täytyy maanantaina muistaa..
Nyt on vähän huono aamu ollu mutta eiköhän se parane kuhan mies tulee kotiin..
Mutta kertokaa nyt muutki mitä kuuluu!!Ettei meän pino han hiljene kokonaan..
simppu rv 12+2
Lähdetään siipan kanssa oikein juhlallisesti ulukomaille viikonlopuksi kun laps on isällään. Joku hyöty tästä monivanhempaisesta systeemistä. :)
Pitääpä rynniä pakkaamaan, illalla ollaan jo taidenäyttelyssä Keski-Euroopassa. Jeje!
Vointi on siedettävä, toivottavasti pysyykin sellaisena ettei tartte koko reissua murjottaa hotellihuoneessa. Mutta ah, ne hotelliaamiaiset......
Hyviä viikonloppuja kaikille!
Päivittäin käyn kyllä lukemassa kuulumiset, mutta olen ollut todella huono kirjoittamaan mitään. Nyt sitten pyydeltiin kuulumisia muiltakin jottei ihan muruset jää jalkoihin, arvelin kantaa korteni kekoon :)
Teistä onkin jo moni käynyt ultrassa ja kuulleet hyviä uutisia, itselläni se on vielä edessäpäin ja jännittää niin vietävästi.
Nimittäin minulla on ihan sellainen outo-olo että saan pettyä, en tiedä mistä moinen tunne tulee, mutta toivottavasti olen pahasti väärässä.
Viikon 8 aikana tuli pieni veriläntti housuun, noin pikkurillinkynnen kokoinen, eli ei siis paljon mutta kuitenkin. Neuvolassa sanoi jotta voi olla normaalia, ei huolta.
Tiedänhän sen itsekkin että voi olla viatonta, mutta nyt on aika ajoin tullut aavistuksen vaalenpunertavaa valkovuotoa tai vaaleanruskeaa valkovuotoa.
Mihinkään vatsassa ei koske mikä on positiivista. Voihan se pieni suttu tulla vaikka limakalvolta.
Inhottavaa kun huoli painaa :(
Ensiviikon perjantaihin asti pitäisi jaksaa odotella että se ultra koittaisi..
Pahoinvointi jota oli muutenkin suhteellisen vähän on helpottanut. Turvotusta on sitten senkin edestä, iltaisin olen kuin viidennellä kuulla jo menossa.
Olo on ihan samanlainen kuin poikaa odottaessa. Silloin ei pahaolo vaivannut pahemmin ja iho voi hyvin aivan kuin nytkin.
Väsyttää kovasti, päikkärit menee kerran päivään ja jos ne jää välistä illalla ei tarvitse unta odotella.
Selkäsärky vaivaa ihan mahdottomasti, se mikä se on si-nivel vai mikä lie on jo vaivannut kolmatta viikkoa, hieroja sanoi että kenties se vain pahenee loppua kohti :(
Takapiha huutelee minulle jotta pitäis alkaa haravaa heilutella. Se jääköön sunnuntaille ja maanantaille jahka on vapaapäivä, toivottavasti ei sitten sada vettä että saan rauhassa raaputella.
Joko teidän muiden pihahommelit on millä mallilla?
Noh tässä tälläerää meikäläisen valitukset. (anteeksi omanapaisuuteni)
Toivottelen teille muruset oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua, nautitaan olostamme:)
Kmk75 10+3
Ihanaa kuulla, että Simppu on saanut nähdä sormet ja varpaat ja kaikki! Nähdäänköhän mekin tyyppi noin tarkasti tiistaina? :)
Np-ultra on alkanut jännittää tässä ihan viime metreillä vasta. Ei siksi, että joskus viikkoja sitten, raskaustestin tulosten jälkeen kuitenkin, tuli parina kertana lempimisen jälkeen kirkkaan punaista vuotoa. En edes huomannut siitä neuvolassa sanoa, kun alkujärkytyksen jälkeen saatiin selville, että se on ihan normaalia limakalvojen herkkyyden vuoksi. Ja sitä tuli vain pari kertaa yhden viikon aikana. (Voimahalaus kmk75, toivotaan että se kuuluu asiaan!)
Mua jännittää lähinnä se, että voiko se lapsi pieni kasvaa turvallisesti, kun äiti vain kutistuu? Järkihän tietysti sanoo, että kyllä hän ottaa omansa, mutta huolestuahan tässä kohta pitää, jos paino vain laskee normaalipainoisella? Eli ainakin kmk75:n empiiristen tutkimusten mukaan täällä odotellaan sitten tyttöä. :D
Pihatöiden pariin täällä ei pääse vielä vähään aikaan. Postilaatikon voisi kaivaa paremmin esille hangesta. Eikä lumien sulettuakaan tekemistä pihassa erityisesti ole, kun on vain kuivaa kangasta ympärillä. Niitä parvekelaatikoita haaveilen kuisteille.
Oletteko te huomanneet tai olleet huomaavinanne mahan reagoivan ääniin? Minä olen nyt pitkästä aikaa rikkonut hiljaisuutta päivisin kuuntelemalla musiikkia ja oikein kunnon nipistely alkaa aina välillä rankemman hevin kohdalla. Rokkimimmi selvästi!
Ruskanodotus, rv 11+6
Aamusella kirjoottelin pitkät litaniat mutta katosivat taas taivaan tuuliin enkä alusta jaksanut aloittaa. Olisko nyt parempi onni??
Piha olis valmis töitä varten mutta kun tuo suurremontti alkaa vuoden päästä niin en kauheesti viitsi möyhiä. Taloa jatketaan ainakin parilla huoneella pihaan päin ja vanha sauna/liiterirakennus nurin ja pihan perälle autotalli/varasto/sauna. Noiden tieltä lähtee sireenit ja omenapuita. Marjapensaat ajattelin siirtää toiseen paikkaan. Muutenkin on savimaata tuo piha niin joutuu aika rempan tekemään että saa ruusut viihtymään. Yläkertaan ei oltu ajateltu kuin yhtä huonetta lisää mutta nyt pitääkin vauva ottaa huomioon jotta on sillekin sit huone kun sitä tarvitsee. Toiveena, että 7 vuoden päästä lapset nukkuis ylhäällä ja meidän makkari olis alakerrassa.
Vauvalla kaikki hyvin. Toi ti ultra rauhotti vähän hermoja kun näki, että on kaikki niinkuin pitääkin. En muista, että olisin aiempien aikaan hermoillu samanlailla.
Olo on parempaan päin. Enää ei tule joka päivä puistatuksia ja ruokakin alkaa maistumaan. Kaikkia en tietenkään vielä pysty syömään mutta huomattavasti paremmin jo. Painoa ei ole vielä tullut yhtään lisää mutta kyllä mä senkin ehdin vielä kirimään. Jokaisen odotuksessa on tullut n. 20kg. Turvotuskin odottelee nurkan takana alku syksystä:) Vaikka olen välttänyt suolaa/suolaisia ruokia ei sillä ole ollut vaikutusta. Kaksi plussaa ilmestyy aina siinä reilu rv 30 tienoilla. Onneksi ne sitten jäävät laitokselle.
Kuinka paljon muille on tullut kokonaisuutena painoa lisää? Anteeksi esikoistaan odottavat!!
Nyt pitääkin hakea poika leikkikoulusta joten
Vointeja ja Aurinkoa kaikille!!
Moschino rv12+1
Mie nyt kyllä ihan tosissani mietin että voipiko olla että tuntuisin liikkeitä jo nyt!!Ihan hiljaa ku makaa paikallaan niin tuntuu sellasta tosi hentoa kuplintaa tai hipasuja..Olen toissynnyttäjä joten tiiän kyllä miltä liikket tuntuu ja kyllä ne esikostaki tuntu ekat tällaselta..Mutta eipä niitä paljoa tunnu..
Toinen juttu jota oon saanu nauraa, mulla tiputtaa tissit jo maitoa,neuvolassa sanottiin että ihan normaalia ku edellisestä on niin vähän aikaa..että rintasuojat tulee tarpeeseen jo nyt:D
Mutta joo.. mitäs muille?
Simppu rv 12+2
Täällä on edelleen aika vetämätön (väsynyt) olo, joten siksi oon niin harvakseltaan kirjoittanut. Ruokahalukin on mitä on. Tänään ja eilen oon ruoaksi syönyt tortilloja...kevytsellaisia, Tortillalätty, päälle tomaattia, mikroon hetkeksi. Sitten kurkkua, juustoraastetta ja jotain tacokastiketta ja sit lätty rullalle ja ääntä kohti. Ei mitään lihaa siis sisällä (ei pysty ajatellakaan). Eikä mitään muita vihanneksia. Pitää ne nyt vähä aikaa nälkää. Muutoin sit jogurttia ja hedelmiä. Karjalanpiirakoita. Keitettyjä kananmunia. Appelsiinimehua. Ei okseta, mut moni ruoka kuvottaa ajatuksenakin, ja nenä on sietämättömän herkkä hajuille. Musta tuntuu että mä voisin haistaa koko korttelin päivälliset, jos laittasivat ikkunat auki...
Tuli aika niskapoimu-ultraan, 8.5. Viikkoja silloin virallisesti melko tarkkaan 11+0. Toivottavasti kaikki on siltä osin silloin kunnossa vauvan suhteen.
Nyt ei jaksa enempiä kirjotella. Haukotuttaa niin älyttömästi. Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!
Koralli & Aarre 9+1 (mennään nyt sit neuvolan laskujen mukaan kuitenkin noissa päivissä)
Onnittelut ultratuille! Viikko ollut täällä yhtä hoppuilua, etten ole ehtinyt juuri nettielämää viettämään. Mutta toki käynyt lukemassa muitten kuulumisia. Minulla nt-ultra ensi viikolla, ihan odottelevissa tunnelmissa siis. Mietin kyllä ensin, että menenkö ollenkaan, mutta sitten kuitenkin päätin mennä, sillä onhan se hyvä varautua, jos jotain sattuu hullusti olemaan. Seerumiseulaan en osallistu, vaikka se automaationa täällä tarjotaan. Pelkän down-epäilyn takia kun en hätkähdä ja mieskin on samaa mieltä. Olen ollut sikäli läheltä tekemissä down-ihmisten kanssa, etten nää heitä edes ns. vammaisina, erilaisina toki, mutta taidetaan me kaikki olla enemmän ja vähemmän erilaisia :-) Tää on niin henkilökohtainen juttu, että se vaan pitää itse miettiä.
Minä olen myös vähän ihmetellyt, että voiko jo sikiön liikkeet tuntua - esikoisen ekat liikkeet muistan hyvin ja muutamana päivänä olen selälläni köllötellessä tuntenut jotain nykäisyjä. Melkoisen aikaista vielä, mutta luulen kyllä, että jotain liikettä siellä uumenissa tapahtuu.
Zeliltä piti kysyä kommenttia, mutta taisi lähteä jo reissun päälle. Saatiin nimittäin taannoin neuvolasta Vau-kirja, jossa tekstit isälle ja äidille. Heti pisti silmään, että onpa aika perinteinen puolisoasetelma oppaassa. Perusoletuksena on, että puoliso on tietysti mies ja vieläpä vähän aivotonkin vielä. Mun mies totesi, että eipä ole paljon odottavaa puolisoa ajateltu tuossa oppaassa kun on tehty viimeisen päälle muka-miehekäs teksti ja kovin perinteisten roolimallien mukaisesti ajateltu. Ja tekijät tietty naisia. Mitäs muut, jotka ootte kyseisen kirjan käsiinne saaneet? Mitä mieltä ootte? Hyvä kirja siis, mutta musta vähän vois muuttaa tuota asennepuolta...
Mutta onpa ihanaa kun on perjantai! Varailin itselleni alkoholittoman oluen saunajuomaksi. Tuli mieliteko kesken kauppareissun :-) Heh... onneksi on noita holittomia tarjolla, muuten voisi tähän mielitekoon olla neuvolantädeillä sanomista... Sinänsä vähän outo mieliteko just nyt, koska vielä pari viikkoa sitten olisin yrjönnyt pelkästä oluen hajusta, olipa alkoholitonta tai ei. Ja ananasta on tehnyt ihan sumeana mieli. Eikä mikään purkkiananas vaan ihan oikea tuore ananas!! Enpä muista, että olisi esikoisen aikaan mitään mielitekoja ollut. Tosin en siitä ajasta paljon muista... närästyksen ja supistelut vain.
Voi teitä onnellisia, jotka pihamaanne voitte rapsuttaa... Se ilo puuttuu meiltä kerrostalosta. Haaveena kyllä oma tupa jossain eräseudulla (kotoisin susien ääreltä), mutta lähiöön on nyt tyydyttävä. Nyyyh...
Sirilii rv11+6
Eipä ole tullut kirjoitettua. Tämän viikon olin taas töissä 1,5 viikon sairasloman jälkeen. Kyllä iltaisin väsyttää, mutta olen ylpeä itsestäni että olin ihan koko viikon töissä. Ensi viikko vähän pelottaa, kun meillä kuukauden vaihde on sitä kiireisintä aikaa ja tapaan jälleen kaikki haastavimmat asiakkaani, mitäpä siitäkin tulee... Kaikenkaikkiaan olo on tällä viikolla ollut jo parempi, oksetus alkaa helpottaa, nyt on enää enimmäkseen aamupahoinvointia. Päätä särkee melkein joka päivä, enkä oikein osaa nukkua koko yötä yhteen menoon. Iltayöstä ravaan vessassa vähän väliä, aamuyöllä herään neljän aikaan ja saatan valvoa siihen asti kun onkin lähdettävä töihin. Miten te muut saatte nukuttua yönne ja jaksatte töissä?
Ultrassa käytiin keskiviikkona, ja hyvältä näytti onneksi, niskapoimu 0,9 - 1 mm. Vauvan pituus 5,7 cm. Pikkukaveri oli kova potkimaan ja huitomaan ja kääntyilemään, lääkäri ei meinannut saada kiinni mitatakseen niskapoimua. Taitaa tulla vilkas vaaveli ;)
Täällä kyseltiin onko vauvoilla nimiä - mä olen alkanut kutsua omaani Vilpertiksi, tuntuu kerta ihan Vilpertiltä.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
- Noora-maria sekä Vilpertti rv 12 + 2
Meillä sitten nuo 2 kaksi vanhinta heräsi viideltä! Huokaus. Työviikko takana niin olisi ollut mukava loikoilla vähän pidempään.
Mulla on np-ultra maanantaina. Jännittää kyllä. Mies lähtee onneksi mukaan. Eihän sitä tiedä koskaan mitä ultrassa löytyy niin kiva on saada jakaa heti asia sitten. Tarkoitus olisi myös samalla reissulla käydä tsekkaamassa tila-autoja. Pakkohan se on vaihtaa sitten jossain vaiheessa.
Nimistä oli puhetta ja meillä on kyllä sekä työnimi että tuleva nimi valmiina. Neljäs tyttöhän tästä tulee (mies on 100% varma asiasta :) niin kyllä vauvaa aletaan kutsumaan heti etunimellä kun sukupuoli varmistuu. Niin meillä on joka kerta ollut. Nimi ei ole ollut salaisuus jota on pantattu ristiäisiin saakka. Miehen veljen perheessä kun on raskaudetkin pidetty aina salassa ja ilmoitettu vain että lapsi on syntynyt!
Oma vointi on kyllä tosi vaihteleva. Välillä on tosi hyvä olo ja välillä väsyttää vielä ja on huono olo. Mutta helpottamaan päin :)
Mukavaa viikonlopppua kaikille!
AIHA ja tähtönen rv 11+6
Mites muiden vkl menny?
Täällä ihan hyvin, aurinkoista ollu..
Olo on ollu oikein hieno, mitä nyt tämä pääkipu on päivittäistä, pientä huimaamista mutta vain ylösnoustessa..
Poika kiljuu hulluna tuosa vieresä että pitäis saada karkkia, ei oo ku söi eilen kaikki:Dpappa osti pojalle kengät ja sandaalit, sellasen croksit vai mikkä ne nyt onkaan:)kuiten, hienot on..
Nyt tuli nälkä, pitää juosten mennä syömään..
Hei joku kyseli painoista, esikon aikana tuli 20kg(olin sänkypotilaana lähes koko raskauden ajan)hirveää.. nyt olen laihtunu 5kg:Djee:)
simppu rv 12+4
Koska eilinen meni loikoilessa tänään pitäis sit varmaan siivota!!
Tytöllä oli eilen koululla Unicef-kävely jotta saivat vappu perjantain vapaaks. Ja illalla sit olivat koko revohka naapurin trampalla hyppimässä joten nukkumatti tuli meille ajoissa. Tänään sit omat huoneet ojennukseen ja ulkolelut paikalleen.
Itse ajattelin tuon auton sisältä tyhjentää vanhoista reissuleluista ja lehdistä. Sekä tuo huushollin ikkunoitten pesu on odotellut jo jonkun aikaa. Kumma kyllä ei nuo katselemalla ole puhdistuneet vaikka kuin olen tuijottanu...Mies kun on töissä niin saa rauhassa puuhastella.
Taisin viimeks kehuskella kuin ei ole puistatellu vaan eilenpä tuli takapakkia kun tein ruokaa. Tosi ärsyttävää kun kaupassa kattelet ruokahyllyjä ja joku ruoka tuntuu hyvältä niin illalla sit se onkin jo ihan eri olo. Mieskään ei kohta uskalla mulle enää puhua kun kiukkuan kokoajan oloa.
Pesukonekin on jo pyörinyt eli pitää lähteä viemään niitä ulos. Illalla pääsee ulkoilman raikkaisiin petivaatteisiin nukkumaan!
Aurinkoa ja lämpöä kaikille muillekin!
Moschino rv12+3
Täällä on menny viikonloppu lähinnä nukkuessa. Eilen oli lisäks koko päivän aika etova olokin. Puutarha ihan rempallaan, mä en jaksa tehdä mitään. Ei varmaan tänä kesänä kuki mikään meidän pihassa.
Ruokahalu on huono, mut ku en liikukaan niin eipä täs paino laske. Plus miinus nolla taitaa olla lukemat, ihan ok niin. Esikoisesta tuli aikanaan 11kg, ei paha sekään. Nyt toivon että tulis maks 10 kg (kun on ylipainoa jo valmiiks muutama kilo), mut senhän nyt näkee sit miten menee. Esikoisraskaudes ihan viime viikkoina tuli kiloja, kun tympi se iso maha ja kun ei päässy liikkumaan mihinkään, ja kun ei närästystäkään ollu niin mä sit söin :o Nyt aion olla viisaampi.
Saa nähdä jääkö täällä ikkunatki pesemättä kokonaan, tai ehtiihän ne tietty kesälläki sit, jos tää olo sit olis pirteämpi. Nyt oon talvitakkeja pyöritelly pesukonees. Ihanaa kun nekin saa nyt pakata pois, lopultaki näytti keski-pohjanmaallekin se kevät tulleen.
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
Koralli & Aarre 9+2
Se on sitten sunnuntai...aamuhuuto tapahtui meillä ennen kello kahdeksaa ja kylläpä väsytti! Ja siitä lähtien onkin aamu ollut yhtä pintaliitoa, kunnes vihdoin nyt saan aamukahvia kuppiini. Se edellinen kuppi (lue hyvä yritys) löytyi jostain kumman syystä kylpyhuoneesta ja vaikkakin kylmä kahvi kaunistaa niin ei tullut juotua...siis kiire aamu.
Eilinen päivä meni ihan äitiinsä. Olin kuin persiille ammuttu karhu. Eli siis porot oli nokassa ihan kuin salametsästyksestä kiinni jääneellä poromiehellä :-)
Nyt hieman parempi. Lapsut ulkona ja minä sisällä. Ajattelin avata kesäkauden ajamalla lenkin polkupyörällä, mutta ensin täytyy odotella josko ilma tästä hieman lämpenisi...aurinkoa luvattu. Vähän tietysti pelottaa ettei nyt rouva mene ja kaadu tuolla isolla tiellä, mutta täytyy vain luottaa siihen ettei niin käy. Harrastusta kun ei viitsisi jättää pois tai sitten täytyy aloittaa salillakäynti.
Täällä ei raskauskiloja tahdota ja teen kaikkeni että ne ylim. kilot muuttuvat lihakseksi eikä rasvaksi. Lihaa en ole syönyt 16:sta vuoteen ja sama rasvan kanssa. Eli leivälle en laita rasvaa enkä paljoa muuhunkaan, jonka itse suuhuni pistän. Ja totuus on että lihas painaa enemmän kuin läski. Vaakan omistan mutta ei käy sillä. Eli voin vain arvioida kuinka monta kiloa raskausaikana tulee...tämä on kuudes raskaus ja kaikki löysä on aina hävinnyt puoleen vuoteen synnytyksistä joten no hätä.
Paheita sitten. Joo kyllä on!!! Karkit! Eikä vaan mitkä tahansa karkit, mutta Pollyt ja maissipallot! Ja niissähän on sitä, RASVAA! Mutta poikkeus vahvistaa säännön...
Ylös ulos ja lenkille Toverit!!!
Oli koko viikko niin kiireellinen et enpä ole kerennyt kuulumisia kirjoitella,mutta nyt sitten...
Paha olo alkaa helpottaa ja mikä kumma juttu on tapahtunut kun mikään makea ei edes karkki maistu!!! Oikeaa ruokaa kyllä syön, puuroa pakko saada aamulla ja illalla oikein hitaasti haudutettu kaurapuuro tai 4viljan. Päivällä 2x lämminateria ja siinäpäs se ehkä jogurtti, lämitettyä karjalanpiirakkaa juuston kera ja appelsiinimehua. Ihan hyvä jos tuo suklaan ja salmiakin syönti jää vähemmälle.
Jollakin oli alkanut jo tulla maitoa rinnoista. Minä odotan saamaa ilmiötä aikaisemmissa raskauksissa on maitoa alkanut tulemaan 3 raskauskuukauden alussa. Koko pitkän odotuajan olen joutunut pitämään tissisuojia, koska se maito on hieman kellertävää ja paksua ei lähde sitten vaateista pois jos paidan läpikin menee.
Ensimmäistä neuvolaa kovasti odotan (7.5), mutta äkkiä aika kuluu kun tuo vappukin hajottaa ensiviikkoa. Ultra aikaa en ole saanut soitettua. Soittoaika on joka päivä paitsi pe 11-14, koskaan ei ole noin montaa tuntia aikaa soittaa ja sitten kun on aikaa niin se on varattua, mutta huomenna ajattelin sinnillä yrittää ja vaikka koko kolmetuntia istua puhelin korvalla, pakkohan se aika on saada.
VIelä on takapihalla pikkunen lumi paakku, kun se sulaa niin alan haravoimaan. Kukkapenkkejä eilen vähän rapsutin, olihan sinne jo alkuja tullut. Lasten kanssa on pihalla pelattu korista ja jalkapalloa ja käyty pyöräileen. Ikkunat ovat täälläkin pesua vaille puhtaat :)
Lapsille kerrottiin vauvasta. Aluksi mietin että jos sanotaan vasta uä jälkeen, mutta kerrottiin sitten ku ovat ihmetteleet miksi nukun päiväunia ja välillä oksennan jne. tyttö sano ettei halua vauvaa, mutta muutaman päivän päästä tuli jo kyseleen, miten se pikkumaha jaksaa. poika tokasi että älä valehtele. Tuleeko musta isoveli ja oli aivan mielissään.
Työnimiä ei vielä ole maha-asukki tai todella omaperäisesti vauva.
Hyvää ensi viikkoa kaikille ja ollaan kuulolla:)
Aamupetteri taitaapi olla tänään 10+0 WAU!!!
Minne ihmeseen te olette kaikki hävinnyt. Nostan meidän pinoa ettei häviä ihan tonne pohjalle.
crabu-87 12+2