Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASMURUT VIIKKO 17***

21.04.2008 |

Morgonen morgonen ja Huomenta kaikille!!

Kylläpä oli hiljainen viikonloppu meillä marraksilla! Missä olitte kaikki?

Tosin ilma oli kuin morsian täällä meillä (ilma kuin morsian, morsian kuin anoppi ja anoppi kuin p....) siis ihan tosissani meinaan vaikka tuon " sloganin" tuohon nyt kirjoitinkin. Aurinko paistoi ja tuli vaihdettua kesärenkaat... miehen polkupyörään :-))

Lapsut myös ovat jo kokeilleet pyörällä ajoa, ja viisi vuotias sai joululahjaksi ihan uuden sellaisen, sini-valkoisen (patrioottistako?) hienon pelin. Ja sillä ollaan lenkki jo heitetty.

Pahaa-oloa pidätellyt viikonloppuna ja todennut se mikä alas menee, tulee ylös varpusparven lailla, yhtä nopeaan...nyt tosin testaan tätä oloani aamukahvilla, että kestääkö vai eikö kestä...

Hammaslääkäri tänään. Kivaa. Mutta pitää kai siitä purukalustostakin pitää huolta.

Vatsassa kaikki hyvin, toivottavasti. Kyllä tämä vatsa on jo nyt alkanut paisumaan, vähän kuin pullataikina. Mutta se kaiketi on normaalia, kun on useampi kersa kuvioissa. Mutta minun vatsa tämä ei enää ole, muotoni ovat taas menneen talven lumia....

Kertokaapas kuulumisia hyvät Siskot!

Teitä Tervehtii,

Riesa ja pien'

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia J.Adelinalle!

Minäki olen miettiny tuota hammaslekurille menoa mutta minä pelkään ku hullu sinne menoa, olen aina pelänny ja aina minua vaan pelottaa enempi ja enempi... huh... mut kai se pitäs käydä, ehkä käyn sit ku mennään taas tuonne pohjoseen kotinurkille, käyn sielä omalla yksityisellä, se tietää kuinka minä pelkään ja osaa hoitaa homman...

Moschino - mie kans luulen et jos mein neiti raaputtelis kivellä autoa niin kyllä isi jaksais saarnata ja pitkään, sille auto on aikasta juttu :D

miehet on miehiä!

Ja mitenkähän tuon ultran kanssa ku mulla ei ole hoitajaa kyl esikoiselle, tykkäävätkö ne pahaa jos ottaa sinne lapsen mukaan?

Simppu: mie ilmottelen jos mie jotain kuulen, sen tiedän vaan et nuo jotku seurakunnan kerhot on vissii vasta 3v ylöspäin..

Minullakaan ei kyllä maha ole sillee viel pullahtanu esiin niin että housut ei menis, ehkä päinvastoin, viikonloppuna ku oltiin lähdös mäkeen niin kokeilin huvikseni yhtiä housuja jotka ei oo menny kunnolla kiinni vähään aikaan niin ne meni nyt sit ihan hyvin :D

ja ja ostoksista vielä... me ostettii käytetyt vaunut ja kaukalo esikoiselle mutta möin ne sit eteenpäin... nyt pitää hankkia uudet mut voi olla et siskolta liikenee jotain lainaan, ei minua kyl haittaa et sais uudetki ostaa :D tykkään tosta huuto.netistä :D:D

eilinen aamu oli aikasta hirvee, maanantai masennus painoi ja sit hormoonit alko viel hyrrää tytön päikkäreille mennessä, pillitin kaikkea tosiaa mut sit onneksi kaveri tuli potkii mua persuuksille ja ilta meniki oikee kivasti, käytii vähä shoppailee kahvittelee jne..

Nyt mulla pitäs alkaa pukee ja laittautuu ja lähtee taas liikkeelle :)

tänään näyttää alkupäiväki hiukan valoisammalta :D

Ihanaa päivää kaikille tasapuolisesti, voikaa hyvin!!

mie855 ja rapu 11+6

Vierailija
22/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aurinko noussut tseniittiin ja päivän pitäisi olla lämpöisimmillään. Kyllä täällä ainakin tämä lämpö antaa viimeisille lumille kyytiä. Eli tämän talven lumet tulevat kohta olemaan menneen talven lumia...aivan kuten Pasi Heikura toteaa kirjassaan, että menneen talven lumia ovat lasten hiihtotaito, tiheään asuttu maaseutu ja kerrostalon tutut naapurit :-))

No, se siitä...

Aurinko vetää minua nyt puoleensa ja lätäköt kuopusta. Täytyy painua ulos että tuulettuu vähän pölyaivot.

Riesa ja pien'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun aurinko paistaa ja on jo niin keväistä! Aamulla oltiin pojan kanssa yli 2 tuntia ulkona ja kohta lähdetään taas:) Harvinaisen mukavalta tuntuu jopa haravointi näin kevätaikaan:)

Jotkut mietti pitäiskö mennä hamppulääkäriin....Mä olen ammatiltani suuhygienisti ja suosittelen ehdottomasti hammastarkastukseen menoa. Se on sen takia tärkeää että kun vauveli syntyy niin kariesbakteerin " reikäbakteerin" tarttumisriski on pienempi kun äidin ja isin oma suu on terve. Hampaiden reikiintyminen kun on tarttuvaa, herkimmin tarttuu lasta eniten hoitavilta alle 2v. lapseen. Ehkäpä te tämän jo tiesittekin mutta ajattelin nyt laittaa kertauksena:) Jos jollakin on jotain ko. aiheeseen liittyvää kysymystä niin minäkin vastaan mielelläni;)

Nyt välipalalle ja nauttimaan kevätauringosta! napavauva on tänään ilmoitellut olostaan vain lievällä pahoinvoinnilla, viime yönäkin nukuin lähes hyvin!

Maria-mamma

Vierailija
24/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on np-ultra käyty ja kaikki oli ok! Eilen oli hieman huono päivä kun jännäsin että mitä tämä päivä tuo tullessaan. La aikastu päivällä eli on nyt 6.11.Kätilökin oli mukava ja ymmärsi miehen huulen heitot. Esikoisen synnytyksessä eka kätilö oli niin huumorintajuton että en ole toiseen samanmoiseen törmännyt, onneksi!

Nyt taitaa sitten uskaltaa kohta kertoilla jo muillekin vauvasta. Tytön leikkikouluhakemuksen vein eilen päivikseen ja pojan eskari varmistu ettei tarvita hoitopaikkaa lisäksi. Toki toi syksy on auki kun menen töihin elokuun lopusta lokakuun alkuun, että onko vaari valmis hoitamaan nuorempia sen aikaa. Jää vasta toukokuussa eläkkeelle että jos haluaa reissailla heti alkuunsa.

Nyt on niin hyvä ilma että taidan mennä ulos mustikkapiirakkaa syömään jonka tuossa aiemmin tein. Iltaruokakin on jo valmiiksi tehty niin ei muuta kuin nauttimaan:)

Hyviä vointeja kaikille muillekin!!

Moschino rv 11+5

Vierailija
25/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä yksi esikoistaan odottava ilmoittautuu palstalle. Jos Suomessa on kaunista, niin täällä Hollannissapa onkin 20 C astetta ja kirsikka kukkii komeasti.

Ihana kuulla, että teillä muilla alkaa pahoinvointi helpottaa 11 viikon jälkeen. Kovasti tuota ihmettä odottelen. Yritin päästä aikaisemmin sairaalaankin jatkuvan oksentelun takia, mutta täällä pitää olla näköjään puolikuollut. Toivottavasti pikkuinen ei kärsi hapankorppu-sulatejuusto-kurkku dietistäni. Lisäravinteita olen yrittänyt pillerimuodossa syödä silloin, kun tuntuu ruoka pysyvän sisässä. Kaikki kala ja liharuoat tökkii pahasti.

Raskaudesta on ollut vähän vaikea nauttia jatkuvan huonon olon ja väsymyksen vuoksi. Ainoastaa sydänäänten kuuleminen neuvolassa viikolla 9 jaksoi sykähdyttää. Mutta ehkä sitä innostuu enemmän, kunhan tuo olo paranee.

Terveisin,

Heidi ja pikku-myy

Vierailija
26/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viikkoa kaikille!

Minäkin taas niin voimissani että pääsin koneelle asti...

-oksennnusta ja huonoa oloa

- isompi poika sairaana --> sairaalaan

- pienempi poika aloitti kuumeilun kun toisen kanssa päästiin kotiin ja seur päivänä isommalle ilmestyi vielä korva tulehdus

Nyt sitten ollaan isännän kanssa oltu kovassa flunssassa ja mennyt 2 viikkoa täällä sairastelu höyryissä.... Jippii

Tippaan olis pitäny jo viime viikolla mutta ei tässä ole ehtiny itteensä ajatella... Oksentaa sillon ku kerkeää.

Mukavaa tosiaankin kuulla että muilla alkaa pahoinvointi helpottaa. Oikein oon teitä kaipaillu seuraks ku on joutunu sängyssä maata muksujen kans ja tylsistyä... Kyllä kannettava oiski kiva =)

Järkytyin melkeen ku rupesin juttujanne lukemaan että viikot on jo 11.... missä välissä ne edelliset 5 viikkoa ehti kulua`???

Maanantaina pääsen ultraan. Sydän äänet ollu jo kksi sitten kuulolla, joten ei oo mitään kummoisia paineita. Maha ei vielä oo yhtään pullahta esiin niin ett' edes tunnustellen tuntuis, mulla kun on taaksepäin kääntynyt toi kohtu... Ehkä se tästä viel ehtii kasvaa =)

Ihanaa kevät aurinkoa kaikille, ku pääsis tästä räästä eroon niin lähtisin haravoimaan!

Anna ja masukki 11+

Vierailija
27/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella alkaa pahoinvointi helpottamaan. Niin myös täällä. Nyt on vaan niin että kaikki ruoka ei maistu. Kaupassakin kun käy niin on tuijoteltava jotain ruoka-ainesta ja jos ei äklötä niin se otetaan. Kuulostaa hassulta, mutta miksi ostaisin ruokaa jota en kuitenkaan syö? Yhdessä vaihessa oli joka päivä saatava appelsiinimehua, mutta ei enää. Ei ole mitään muuta himoa ilmestynyt vielä.

Jotain keskustelua oli myös mahan kasvamisesta, vai muistinko väärin? Mulla ei ole varsinaisesti kasvanut, hieman pömpöttää mutta ei mitenkään huomattavasti. Omat vaatteet mahtuvat vielä hyvin päälle. Paitsi rintaliivit, niistä alan kohta pursuamaan. Viikon päästä olis palkkapäivä, joten silloin suuntaan ostoksille. Vauvalle ei ole vielä kiire ostaa mitään, mutta pikku hiljaa pitäis sitäkin alkaa tekemään ettei sitten tarvii kaikkea kerralla ostaa. Oliskohan loppukesän alemyynneissä vauvan vaatteita? En ole aikaisemmin edes katsonut, mutta onko edes vauvojen vaatteita tuolloin alennuksessa? Niitä kun tarvitaan aina, vuoden ajasta riippumatta.

Huomenna olis neuvola...Pitääkin muistaa laittaa n.kortti laukkuun ettei aamulla kiireessä unohdu. Ekalla neuvolakäynnillä kun saa sen putkilon virtsanäytettä varten, ni millos se näyte pitää viedä? Labraanko se vietiin, vai minne? Multa kun on pääsyt unohtumaan koko asia. Toivottavasti en saa satikutia neuvolantädiltä... Täytyy ottaa se putkilo näkysälle että sen muistais.

Tänään oli ihana ilma. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta ja 10 astetta lämmintä. Näin se kesä tulee pikkuhiljaa. Mä en ole nähnyt lunta pitkään aikaan missään. En edes metsässä varjoisissa paikoissa. Luulen että nuo muutaman päivä vesisateet auttoivat asiaan. Hyvä niin. Tänään kävin yhdessä vaatekaupassa, kun mainostivat 50% ja 70% alella. Tajusin että en uskalla kesäksi mitään pahemmin ostaa kun en tiedä mahtuuko päälle. Tuo pätee lähinnä yläosassa. Housuja käytän muutenkin matalavyötäröisiä. Sitten kesän lähestyessä ja mahan kasvaessa täytyy vaan ostaa paitoja jotka peittää mahan eikä niin kuin olen nähnyt muutaman " teiniäidin" kun lämpöasteita on muutama hassu ja kun kumartuu niin alaselkä vilkkuu.

No eiköhän tässä ole asiaa jonku verran ja tuo pesukonekin pysähtyi joten täytynee laittaa pyykkiä kuivumaan.

Voidaan hyvin ja nautitaan tulevasta kesästä! =)

crabu-87 12+0 (vihdoin!)

Vierailija
28/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollu taas hyvä päivä, kumpa muillaki helpottais jo se huono olo..kaikki sympatia teille:)koittakaa jaksaa..

Pojan kans käytiin tänään tunnin verran " pyöräilemässä" , poika oli kolmipyörällään ja mie työnsin (vehkeessä siis se työntö systeemi)..

Ekaa kertaa oltiin ja mukavaa oli..

Nyt tässä vähän aikaa istuskelen ja lähen sitte suihkuun, mies oli kotona tän päivän, joku vatsatauti meinas vaivata..

Torstaina se ultra:)jänksättää:)

Ja tämä hammaskipu, en tiiä, pitää varmaan jo soittaa sinne lääkäriin, en vaan tiä tekeekö ne mitään ku mie saatan olla aika väkivaltanen ku saan paniikkikohtauksen:)no toivottavasti jotaki helpotusta sais..

Oli ultrakuulumisia, onnea hyvistä tuloksista ja silleen:D

Minä lähen tästä kohta suihkuileen ja sitte nukkumaan..

Simppu rv12+0

Vierailija
29/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ONNEA kaikille kellä tuo pahoinvointi jo helpottaa..

Mulla ei!!! Argh!

Eilen sanoin Isännälle että nyt on jo ollu 2pvää ku en oo oksentanu.. ja arvatkaas 160 krt mitä mä viime yönä tein 3 krt?? Aivan oikeen: oksensin!!

No, kolmosen kanssa (tyttö) oksensin vieläkin rv 30 et jos tää nyt ees loppus siihen mennessä..

Jumalaton väsymys painaa päälle kokoajan ja sit vielä tuo mieliala.. huh huh..

Ollaan Itä-Suomessa Mummin ja Ukin luona kyläilemässä. Kotiin lähetään torstaina..

Perjantaina lapsimessuille Helsingin Messukeskukseen ja lauantaina olis sukujuhlat..

Tää maha on aivan valtava!! Eipä tarvi ees yrittää peitellä.

Perjantaina kerrottiin muxuille vauvasta. Esikoisen kommentti (4,5v.): taasko sulla on vauva mahassa?? No jooo..

Käytiin autokaupassa maanantaina, myyjä ehti vaan sanoa että " isompaa autoako kattomassa?" kun esikoinen heitti takasin: " joo kato kun mammalla on taas vauva mahassa ja toi Mondeo on ollu hyvä auto mut nyt sit siihen ei enää mahuta ku kohta meit on jo 4 lasta.. ja Emmastakin tulee jo isosisko ja emma täytti viikko sitten lauantaina vuoden" Tuumattiin vaan Isännän kanssa että STT:n tietotoimisto on puhunut mutta kyllä meitä nauratti =o)

Nyt iltapalalle ja sit nukkumaan!

t. jonzku80 rv 9+5

Vierailija
30/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crabukos se sanoi siitä ettei ruoka maistu. Sama täällä. Mulla ei varsinaista pahoinvointia (oksetusta siis) ole ollut, mutta ruoat kuvottavat. Tänään joku tarjosi töissä lohipiirakkaa ja kun avasin oven niin se haju tyrmäsi mut etovuudellaan. Kukaan muu ei ollu moksiskaan ja söivät piirasta hyvällä ruokahalulla, mä en koskenu siihen pitkällä tikullakaan. Tuska oli sietää sitä hajuakin. Hajuaisti on selvästi yliherkistynyt. Kala etoo. Mun mies tykkää syödä valkosipulitonnikalaa suoraan purkista, viimeks tänään, ja mä pakenen aina talon toiseen päähän sitä hajua. Yök.

Eilen söin vielä hernekeittoa suht hyvällä ruokahalulla, tänään sama ruoka ei maistunu enää miltään, joten se siitä ruoasta. Kaupas käytiin ja tarkotus oli ostaa itelle ruokaa. Vaan minkäs teet, kun kaikki kuvotti. Päädyin ostamaan (taas) karjalanpiirakoita (elän niillä nykyään), pirtelöä, hedelmiä, hedelmämehuja ja mehujäitä. Rahkojakin ostin. Ja jogurttia löytyy kaapista. Siinä on mun eväät tätä nykyä. Aika rajoittunutta, mut eläähän tuolla. Toivottavasti alkaa kunnon ruoka pian taas kumminkin maistua.

Nyt suihkuun ja nukkumaan. Öitä!

Koralli & Aarre 8+4 (neuvolan mukaan kyl 8+5..hmm)

Vierailija
31/61 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä myös ekalta neuvola käynniltä. Eilen kävin, mutta en ehtinyt täällä kirjoittelemaan...

Ihan hyvin meni, juteltiin tunnin verran. Mukava nuorehko terkkari, eikä edes rutissut mun ylipainosta. Hemppa oli hurjat 137, ei tarvitse kuulemma kohottaa yhtään. Vernepaine normaali, pissanäyte puhdas, eli " kaikki" tutkittu kunnossa. Jonkin verran neuvoja tuli, mm. lisää kalsiumia olisi hyvä saada... Sain myös sellasen vau*kirjan vauva-kirjan. Onko muut saaneet? Siinä siis osiot isälle ja äidille, sikiön kehitys viikko viikolta jne.

Mun ei tarvii mennä nyt seuraavaksi lääkärille, kun kerran kävin jo yksityisellä, missä tehtiin myös sisätutkimus. Tänään varasin ajan np ultraan. Se on 22.5. Niin, ja synnäriksi (ja ultrauspaikaksi) valitsin sen Jorvin sairaalan. On meitä kaikkein lähinnä ja kun joutuu ultrissa/lääkärissä käymään siellä, niin ei ole oikeen järkee ajaa Kättärille/Naikkarille vaan sen takia. Halusin sen seuraavan ultran vasta vähän myöhemmäksi, että siihen tulee 5 vk väliä ultrien välillä... Näkee sitten jotain ihan erilaista kun ekalla kerralla... ;)

Eli täällä kaikki hyvin. Turkasen väsynyt olen vaan. Ja tänään on ollut koko päivän tosi huono olo, ei oo laatta lentänyt, mutta ei ole ollut kaukanakaan. Osa ruoista tekee tosi pahaa, hedelmät kelpaa tällä hetkellä tosi hyvin. Niitä siis popsin, varsinkin punaisia omenoita! Nam. Toivottavasti huomenna parempi olo kokonaisuudessaan. Nyt menen nukkumaan...

tiutiu 8 + 4

Vierailija
32/61 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se luojan lykky ettei töihin tarvii vääntäytyä kun toi kuopus näki koko viime yön pahaa unta eikä sitä meinannu millään saada hereille. Istuu ja huitoo vaan vaikka mitä tekis. Otettiin se sit viereen nukkumaan vaikka tiedettiin ettei omista yöunista tule enää mitään kun nukkuu keskellä sänkyä ja me sit toisella laidalla. Eikä mies ole pienimmästä päästä niin minä sit litistyn siinä välissä. Välissä en ole uskaltanut lasten antanut nukkua koska mies on niin sikeä uninen ettei vaan käänny ja vahingossa satuta lasta!!

Kyselikö joku nimistä?? Meillä ei työnimeä ole ollut kellään kun on noi ristimänimienkin päättäminen ollut työn takana. Esikoistyttö ennen kuin lähdettiin kastetilaisuuteen, poika juuri ennen kuin pappi saapui ja kuopustyttö kastetta edellisenä iltana. Ei mitään kiirettä:)

Eilen kyllä kun tultiin ultrasta mies sano että " siellä se piukulainen kölli" .Esikoisen lempinimi syntymän jälkeen oli " Piu" pienen kokonsa takia (2800g ja 46cm). Meinaa varmaan että tyttö tulee mutta poikaa minä ainakin mahassani kasvattelen:)

Mukavaa etten ole ainoa kenelle kauppareissut tekee pahaa. Tänään pitäis taas täydennystä hakea ja mahassa velloo jo koko ajatuskin kaikista hajuista. Jos vaikka noita mehujäitä kokeilis mitä muutkin on syöny. Ai ja jos jonkunmoisen kakun tyngän ostais kun tänään tulee 38v täyteen. Olenko vanhimmasta päästä tässä pinossa??!

Kaikille hyviä vointeja ja aurinkoista päivää!

Moschino rv11+6

Vierailija
33/61 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä työnimistä.. meilläkään ei ole mitään nimeä tälle kaverille, omaperäisesti tämä on vauva tai masuasukki..

Hyvä aamu ollu, esikko heräs oikeen hyvällä päällä ja mulllaki on hyvä olo..Ulos lähetään unien jälkeen ja nyt tuo poitsu tuossa kattelee lasten ohjelmia..

Eilen käytiiin kolmipyörällä liikkeellä, oonkohan jo kertonu.. no ihan sama..oltiin kuiten ulkona:D Kohtu tuntuu ihan selvästi niin päältä kuin mahalteen ollessa, mieski tunsi joten en kuvittele:Dno lääkärihän sanoki että on suuri kohtu, että tosi vauhdilla kasvaa..on pienellä tilää liikkua:D

Huomenna se ultra, toivotaan että kaikki hyvin..Kerron kuulumiset sitte kunhan pääsen kotiin ja koneelle:)

Mites muiden päivä?

simppu rv 12+1

Vierailija
34/61 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siis tänään np-ultra uudestaan. Niskaturvotusta 1,3mm eli kaikki ok. Pituutta oli tullut mun mielestä hurjasti lisää viikossa, nyt 44mm. Koko ei vastaa neuvolan laskemia viikkoja, joten la siirtyi muutamalla päivällä, siis uusi la 10.11.

Pieni tuntui olevan sitä mieltä, että hänen niskaansa ei mitata, kun sitkeästi vaan näytti lääkärille mahaansa. Ei suostunu kääntymään millään. Jos kääntyikin, niin kääntyi samantien takaisin. No mitta saatiin kuitenkin loppujen lopuksi otettua.

Hassulta tuntuu, että se tuolla mahassa pyörii, kun ei sitä tunne itse. Täytyy kai vaan malttaa odottaa et ne liikkeet alkaa tuntumaan. Missähän vaiheessa ne tuntuu näin ekakertalaisella???

Pakko muuten kysyä, tuntuuko muilla polttelua alavatsassa? Eilen illalla musta tuntui et maha on ihan tulessa, ei siis mitään närästystä, tuota alavatsaa polttelee sisältäpäin. Kysyinkin sitä lääkäriltä tänään ja se sanoi, että ei oo vaarallista, taitaa johtua vaan kohdun kasvamisesta.

Sanoin samalla lääkärille et mun käy oikein sääliksi tuota pientä, ku yskin ja aivastelen jatkuvasti. Se sanoi, että kyl se on niin hyvin suojattu, ettei välitä. Sanoi, että jotkut on menny pyöränsarvienkin yli raskauden aikana eikä oo käyny mitään, puhuttiin samalla noista liikuntajutuista. Lääkäri sanoi, että kunhan käyttää maalaisjärkeä niin ei oo hätää.

Tuosta siis juteltiin, kun Simppu taisit kysellä siitä rullaluistelusta. Mä ainakin aion luistella kesän aikana, se kun on sellainen laji johon olen tykästynyt oikein kunnolla. Muut rakkaimmat harrastukset (ratsastus ja pesäpallo) on jätettävä tänä kesänä väliin, en viittis pelkästään kävelemällä pitää kunnostani huolta.

Tulipas tätä tekstiä taas. Nyt jätän koneen rauhaan ja menen skannaamaan nuo ultrakuvat koneelle. Sit pitäis varmaan mennä putsaileen kukkapenkki, että nuo pienet kukkien alut pääsis sieltä nousemaan pikkuhiljaa...

-JennyAdelina & pieni 11+2-

p.s. Kuten huomaatte, meilläkään ei tuolle pienelle oo työnimeä vielä keksitty...

Vierailija
35/61 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tuli käytyä neuvolassa ja kaikki näyttäis olevan ok. Otti multa verta kun silloin viimeks ei voinut ottaa. Mun pitäs vaan muistaa se pissanäyte toimittaa sinne labraan. Sydänäänetkin kuului, niinkuin viime kerrallakin. Paino oli tippunut 1,1kg, johtuen lisääntyneestä työmäärästä. En sii varsinaisesti laihduta. Ja syön mitä pystyn. Neuvolantäti sanoi että tuo pieni painonpudotus tuossa vaiheessa ei haittaa, kunhan paino lähtee pikkuhiljaa nousemaan päin. Tuon laskurin mukaan painon pitäisi olla lisääntynyt tässä vaiheessa n. 1,5kg. Ei paineita.

Sitten pääsin lääkärin kovakouraiseen käsittelyyn. Jonkun kylmän ja metallisen homman se tunki mun alapäähän ilman mitään varoitteluja. Tunki niin kovaa että jouduin tokaisemaan että mä en ole mikään kone, jos sais hellempää käsittelyä kiitos. Lekuri pyysi anteeksi ja sanoi tekevän työnsä niin rutiinilla. No kyllä mä sen ymmärrän, mutta mäkin olen vain ihminen ja mä tunnen myös kipua Mun muutama kaveri (eivät ole raskaana) on joutunut käymään hänen vastaanotollaan ja molemmat varoittelivat että tosi kovakourainen on. Kyllä oli jonkun aikaa paikat kipeenä ja toivon etten enää kyseisen mieslääkärin käsittelyyn joudu.

Seuraava neuvola on toukokuun lopussa ja kätilön tapaan kesäkuun lopussa. Siihen asti sitten vaan kasvatellaan vauvaa ja sen mukana myös masua.

Joko joku on tuntenut liikkeitä?? Mä en ole vielä. Enkä usko että tuntuu vielä moneen vikkoon. Kätilö ennusti ekalla käynillä että saattaisin tuntea liikkeet AIKAISINTAAN viikolla 19, koska tämä on ensimmäiseni.

crabu-87 12+1

Vierailija
36/61 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä viikko on mennyt kokonaan erilaisissa koulutuksissa ja kokouksissa. Mutta ehkä sitä on taas parantanut maailmaa vähän lisää, tai ainakin lisännyt ihmisten sateenkaariperhetietoisuutta.. Ylihuomenna sitten häämöttää lähtö viikonloppureissuun tuon siipan kanssa kahdestaan, jeje!

Joku kirjoitteli Hollannista, hauskaa että on ulkomaankirjeenvaihtajia. Olen itse asunut Utrechtissa puoli vuotta opiskeluaikoina ja siellä on kyllä tullut käytyä senkin jälkeen melkein vuosittain, on se joiltain osin tosi hieno paikka.

Täällä myös kauppareissut välillä etoo, ja juuri tämä " tuijota ruokaa, jos äklöttää älä osta, jos ei, osta ihmeessä" -metodi on käytössä. Tosi hyvä mulle ovat olleet nuo itse tehdyt tuoremehujäät, ikeasta haettiin sellainen astia johon niitä voi tehdä kuusi kerrallaan, maistuvat koko perheelle ja jotenkin se kylmän ja raikkaan yhdistelmä karkoittaa tätä heikkoa oloa. Noin muuten niin pahoinvointi pysyttelee useimmiten poissa muuten kuin iltaisin, öisin ja aamuisin. Mutta esmes viime yönä vietin tuskaisen viisitoistaminuuttisen hikoillen sängyssä ja yrittäen kontrolloida vatsaani. Melkein pelottaa mennä nukkumaan kun tietää että joka kerta herää heikkoon oloon.

Ehkä tämä tästä vielä....

Olen nimennyt tämän generaatioprojektini muukalaisjäsenen raadollisen hyväntahtoisesti alien z:ksi, tai pelkäksi z:ksi. Sitten marraskuussa pääsee opettelemaan muukalaisen kanssa kommunikaatiota ihan tosissaan.. ;)

zel & z, 12+4

Vierailija
37/61 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas täällä on hiljaista, mihin on kaikki marrasmurut menneet??

Mulla aika käy pitkäksi, ruoan olen tehny ja pojan tavarat on valmiina ja olen meikannu jne.. nyt vaan odotellaan että kello olis kymmenen ja mies tulis kotiin ja syödään ja lähetään sinne ultraan!!

JÄNNITTÄÄ IHAN KAUHEESTI:D

Mutta joo.. pitää lähteä tekemään jotaki, vaikka harjaileen pihaa, olen senki jo kerran tälle aamulle tehny, mutta joo..

Palailen sitte kertomaan kuulumiset..

Simppu rv 12+2

Vierailija
38/61 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykkyä Simpulle ultraan!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Ja sitten yx juttu vielä Simppu! Tilaa se hammaslääkäri! Itse kävin myös enkä ole niitä kaikista rohkeampia, mutta tiedätkö että kannattaa! Ja jos vielä sanot sille hammaslääkärille että pelottaa niin sekin helpottaa! Se on vain niin pieni aika elämästä olla siellä hammaslääkärissä...Tsemiä nyt!

Ja tiedätkös missä minä kävin tunti sitten? Verikokeessa!!! Ja minä joka olen pelokas joka hiton piikille!!! Mutta kun piti niin piti. Mulla on ollut lähetteet laatikossa monta viikkoa odottamassa sitä " oikeaa" hetkeä ja nytpä sitten otin itseäni niskasta kiinni ja menin kuin meninkin sinne.

Muuten kaikki hyvin täällä. Olo on ihmeen hyvä...ei ollenkaan niinkuin ed. kerralla että oksenkin viikoille 20 melkein. mutta nyt on lentänyt yrjö vain kaksi kertaa koko aikana...mmmn...

Nyt on leivänmuruja koko keittiö täynnä, nuorin sipeltää...

Hyvät huomenet kaikille ja aurat auki!!!

Riesa ja pien'

Vierailija
39/61 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuullaan mukavia ultrakuulumisia Simpulta. Meillä on np-ultra Rovaniemellä ensi tiistaina. Sitä kai tässä odotellaan hiljalleen.

Syöminen on mennyt tosi varovaiseksi sen alkuviikon oksennuskokemuksen jälkeen. Nyt tuntuu heti aina, kun syö enemmän, että maha menee ihan kivikovaksi ja pelkään sen menevän taas nurin. Nukun huonosti ja päivällä olo on ihan surkea.

Olen yrittänyt kohottaa mieltä ulkoilemalla enemmän. Se, mitä oikeasti tarvitsisin, olisi kodin ulkopuolinen työ ja joku kaveri, jonka kanssa saunoa ja vaikka kokkailla jotain. Toki sitä voi tehdä hellunkin kanssa, mutta ei se ole aivan sama asia. Ja pitäähän senkin saada töidensä päälle olla hetki rauhassa.

Että sitä Rovaniemen keikkaa odotellessa... Kun ihan kaupunkiin pääsee, niin tarkoitus olisi käydä ostamassa isommat tissikassit ja terassin kaiteelle laitettavat parvekelaatikot, joihin yrttejä istutellessa varmasti kuluu sitten monta yksinäistä ja tylsää hetkeä.

Ruskanodotus, rv 11+5

Vierailija
40/61 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ultrassa käyty ja vihdoin pääsin koneelle.. elikkä mittaa pienellä oli 56mm ja nt ok.. 1mm-1,3mm eli ihan normaali..

Mutta palailen myöhemmin kunhan on aikaa enemmän.. että hyvät päivän jatkot:)

Simppu rv 12+1