Verta ulosteessa.... lääkäriinkö?
Eilen illalla alkoi. Ilmaa paljon suolistossa (epätavallista minulle) ja vessassa käydessä tulee isoja limaisa ja verisiä klönttejä. Veri on kirkasta. Vatsa toimii normaalisti.
Eli kuinka pian tässä pitäisi lääkäriin lähteä vai voiko odotella?
Kommentit (23)
sulla pukamia? liian aktiivinen suolisto? Haavaumia peräaukonsuulla? Anaali seksiä?
Tilaisin kyllä itse lääk ajan. En kyllä välttämättä päivystävälle, ainakaan jos loppuu
Jos on pinnalla, ja maha ollut kovilla, luulisin, että peräaukolla on haavauma, mikä ei vaadi mitään kiireellistä.
sitä verta ei ole itse ulosteessa vaan mukana tulee isoja limaisia klönttejä jotka ovat aivan verisiä. Voi tulla siis kova vessahätä ja ulostetta ei tule lainkaan vaan tuollainen limainen veriklöntti.
ap
kuukausi sitten ärsin tosi kovista vatsakivuista ja umppari leikattiin. Leikkauksessa kuitenkin osottautui, ettei kivut siitä johtuneet, eli umppari ei ollut tulehtunut. Vaikkakin tulehdusarvo (joka oli 100) laski leikkauksen jälkeen ja kivut loppuivat. Kipujen syy jäis siis epäselväksi.
Nyt mietinkin voiko näillä olla yhteyttä toisiinsa.
ap
mene lääkäriin kuitenkin, varmuuden vuoksi.
tänään, jos kerran ne klöntit ovat jotain muuta kuin ulostetta.
että limaa tulee tosi paljon, noin puoli desiä yhteensä varmaan tunnin välein. Yöllä ei tietnkään yhtään, kun nukuin.
Liman seassa siis tota verta ja lima on ihan vaaleanpunaista täynnä veriviiruja.
ap
Toisena vaihtoehtona on, että soitat paikkakuntasi kirurgian pkl:lle ja pyydät pokkana soittoaikaa sinut leikanneelle lääkärille, erikoissairaanhoidon piirissä tuota luultavasti hoidetaan. Ilmeisesti ei ole antibioottiripulia, kun olet leikkauspöydälläkin ollut jo.
nyt vatsa toimi oikein kunnolla, joten katson vieläkö vaiva jatkuu....
ap
siis onko päivystysasiaa, eli jos jatkuu vielä illallakin, niin pitääkö mennä päivystykseen?
ap
Mutta koska sinut on leikattu lähiaikoina niin paras varmasti mennä lääkärissä käymään varmuuden vuoksi.
Jos ei muuta niin lääkäri voi todeta peräpukamat ja kertoa miten niitä tulee hoitaa. ( apteekista saa resepti vapaata lääkettä niihin)
Virka-aikaan (=arkena, päivällä) hakeudut lääkäriin, mielellään nyt kuitenkin tämän viikon aikana jo. Ilta- tai viikonloppupäivystyksessä tuolle ei tehdä yhtään mitään. Eri asia sitten jos verta alkaa tulla solkenaan niin että meinaat vuotaa kuiviin, mutta ei nyt vaikuttaisi että sellaista uhkaa on.
edelleen veristä limaa tulee noin tunnin välein klöntteinä. Lima on sellaista rusehtavaa jossa on veriviiruja PALJON!
Siis väriltään punaruskeaa.
Tuota tullut nyt siis aika tarkalleen vuorokauden. Voiko tällainen siis johtua ihan vaikka peräpukamista? jos siis sellaisia jossain sisällä olisi.
ap
Siellä ne sinut osaavat ohjata oikein, toisin kuin täällä av:lla. Koitapa, saatko vielä sieltä ketään kiinni.
Varaa aika jotain kautta gastroenterologille, ei kannata pelkkään terveyskeskukseen tukeutua. Siellä eivät aina löydä näitä tauteja.
Mulla itselläni on Colitis Ulcerosa, johon huonoina aikoina liittyy juuri tuota veristä limaa, kiirettä vessaan vaikka ei muuta tulisikaan kuin sitä limaa, ja useita vessakertoja päivässä. Tuo tulehdusarvojen nousu liittyy usein tautiin ja se sun leikkaus siten myös, että jotain haettiin jo silloin, mutta sitä ei vielä " saatu kiinni" .
Käypä lueskele Crohn ja Colitis -yhdistyksen sivuja, heillä on myös aika aktiivinen keskustelupalsta. www. crohnjacolitis. fi
Mutta kyllä on lääkäriinmenon paikka, että selviää tauti ja saat lääkkeet.
Siskoni työkaveri on nyt saattohoidossa, syöpädiagnoosi tehtiin viime kesänä ja mikään ei enää auta.
Vatsavaivoilla ja veriulosteilla alkoi vaivat ja liekö pitkittänyt lääkäriinmenoa sitä en tiedä mutta nyt on sisuskalut syöpäpesäkkeitä täynnä.
Toivotaan että sinulla ei ole noin vakavasta kysymys
AAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHH!
Miten kukaan voi tehdä noin paljon noin alkeellisia yhdyssanavirheitä?
Hyvä vastaus muuten, mutta ei voi mitään, että käy sieppomaan ihmisten äidinkielen " taito" taso.
Minua ärsyttää enemmän se että lähes jokaiseen ketjuun rantautuu joku pilkunnussija.
Keskustelupalsta ei ole äidinkielenkoe/tentti, joten ei kannattaisi olla niin turhan tarkka tällaisilla epävirallisilla foorumeilla, asiakirjat sekä työssä kirjoitettavat tekstit on luku erikseen.
Mielestäni jos viestistä käy esiin asia niin yhdyssanavirheillä ei ole suurta väliä.
Minä suollan tekstiä nopeasti ja en oikolue mitä kirjoitan samalla tavoin toimii varmaan moni muukin.
Terveisin joku muu kuin 22, toisten ja omat virheet hyväksyvä palstailija
voihan se olla että on sitten tuota. Miten hoito siinä aloitetaan?
ap
kirkas veri ei ole niin paha kuin vanha veri. Pk-seudulla soita 09-10023.