Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtihippusten varaslähtö vkoon 17 *********

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta kuinka kauan.. Yöllä kolmen aikoihin heräsin ensimmäisiin oikein kivuliaisiin supistuksiin jotka kuitenkin kestivät tosi lyhyen aikaa kerrallaan ja tulivat kymmennen- kahdenkymmenen minuutin välein. Niitä siinä sitten tunnustelin aamukuuteen jolloin olen ilmeisesti hetkeksi nukahtanut. Kahdeksalta heräsin taas kipeään supistukseen, niitä tuli muutama ihan säännöllisesti ja kestivät pitempään kunnes nousin sängystä.. Nyt vain välillä jomottelee huomattavasti heikommin. Rusehtavaa vuotoa oli kyllä aamulla tullut housuihin, jospa tämä tästä lähtisi :) Lähden tästä vähän pihalle koirien kanssa lyllertämään jos rupeisi vähän tapahtumaan.

Vierailija
42/55 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas unohtui ne viikot merkitä, eli 40+1, menkkojen mukaan 41+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina kävimme yliaikaiskontrollissa jossa lääkäri totesi kanavaa olevan vielä jäljellä ja kohdunsuu vain sormelle auki.

Sovimme käynnistyksen keskiviikolle.

Maanantaina heräsin aamulla kipeisiin supistuksiin joita tuli kuitenkin vain silloin tällöin.

Tein normaalisti kotihommia ja puhisin välillä suppareissa uskoen että ne kuitenkin taas laantuu kuten oli jo pari kertaa käynyt.

Kolmen aikaan aloin kellottamaan kun tuntui tulevan jo aika säännöllisesti ja neljän jälkeen tulikin jo n. 7 minuutin välein.

Tarkastin sairaalakassin ja pähkäilin lapsenvahtiasiaa.

Ainoa lapsenvahti pääsisi tulemaan yhdeksän jälkeen illalla.

Kyseessä mieheni veli joka kysyi että voisimmeko mitenkään odottaa siihen asti!!!

Näin voi ajatella vain mies =)

Kuuden aikaan aloin olla jo aika kipeä joten menin suihkuun jossa olo olikin siedettävää.

Seitsemältä soitin synnärille ja sain lähtöluvan.

Supparit tuli n. 4 minuutin välein ja kestivät minuutin kerrallaan.

Automatkalla lapset vähän ihmettelivät kun äiti puhkui ja puhisi.

Olin kyllä selittänyt että vauva haluaa nyt tulla pois masusta ja se tekee vähän (huom! vähän =) ) kipeää mutta että äidillä ei ole mitään hätää.

Synnärillä oli kahdeksan aikaan jolloin olin 5cm auki.

Kätilö ehdotti että puhkaistaisiin kalvot jotta saataisiin vauvalle antenni päähän.

Pyysin että odotettaisiin koska mieheni oli vielä kotona ja tiesin kalvojen puhkaisun nopeuttavan hommaa huomattavasti.

Sovittiin että menen suihkuun ja siellä viivyinkin n. yhdeksään asti.

21.40 puhkaistiin kalvot ja se saikin supparit niin äkeiksi etten enää kestänyt omin avuin vaan 21.45 pyysin ilokaasun.

Tuska alkoi olla ihan kamala eikä miestä näkynyt vielä missään.

Siinä pääsi ainoat ärräpäät kun huusin että missä perkeleessä se ukko viipyy!

Kätilö sanoi lähtevänsä käymään jossakin ja palaavansa ihan hetken kuluttua.

Sitten alkoi ponnistuttaa.Tunsin että vauva syntyy just ja minä olen yksin salissa.

Paniikki alkoi iskeä kun en löytänyt tuskissani soittokelloa ja yritin huutaa että tulkaa nyt joku auttamaan.

Samassa kun sain lauseen loppuun,ovi avautui ja kätilö astui saliin mieheni mukanaan.

Totesin että vauva syntyy nyt.

Mies heitti takin tuolille ja tuli luokseni.

Kätilö tutki kohdunsuun tilanteen ja totesi että voin alkaa ponnistamaan heti kun siltä tuntuu.

2 minuuttia ja vauva oli maailmassa.

TYTTÖ!Huudahti mieheni.

En uskonut ennen kuin molemmat kätilöt sanoivat hänen olevan tyttö ja nostivat vielä näytillekkin =) (minun puolen suvussa eka tyttö 15 vuoteen!)

Repeämiä ei tullut mutta istukka ei meinannut irrota ja joutuivat laittamaan tipan.Puolisen tuntia meni ennen kuin se viimein irtosi.

Vuosin jonkin verran ja se teki olon hiukan huteraksi mutta muuten kaikki meni aivan loistavasti.

Onneksi isäntäkin kerkesi mukaan vaikka tiukille kyllä meni =)

Kaiken kaikkiaan ihana synnytys.

Sadutar,neiti 11pvä ja pojat

Vierailija
44/55 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauhee röhä päällä.

Kohta pitäisi lääkärin soitella mitä löyty eilisistä labrakokeista. Sen jo tiiän et leukkarit ja crp on koholla, että jonkin asteista tulehusta kuulemma on. Soittelin eilen jo hoitajalle. Mut lääkärin soittoajan sain tälle päivälle.

Eilen minuu viilteli alamahasta, ihan ku ois puukolla vejelly, ni useempaa kertaa. Välillä en päässy ees tuolilta ylös, ku kipu oli niin kova, toisella kertaa olin autossa Tytin hoitopaikan pihalla. Mietin jo et soitanko hoitajalle et tuo Tytin autolle, mie en pääse hakee. Nyt supistaa...

Muutamia harjotussupparin tuntusii tuli eilen illan mittaa, aattelin et kivalta vaikuttaa, et jos muuttuisvat yö aikana. Kahen aikaa yöllä heräsinkii ja valvoin suppareiden kaa sängyssä kolmee asti, niitä tuli lyhyinä noin 10 minsan välein, mutta ne ei tehneet kipeetä, ainoastaa kovettivat mahan ja sit hengästyttivät. Kolmen aikoihi lähin keittiöö istuskelemaa, ku oli jo ihan kauheen kova nälkä. Siinä sitte nekin supistukset laantuvat. Tulin takas sänkyy neljältä Pettyneenä.

Tänää on tullu joitai pieniä suppareita sillo tällö ja tää viiltävä kipu jatkunu, esim. vessassa pissilläki käynnin yhteydessä. Ois kyl sellanen olo et vois jo tulla, mut eihän se raaka omena puusta putoo....

Lähen tästä istumaa tuonne takapihalle aurinkoon ku saa rauhassa istuskella Tytin päikkäreiden ajan.

Supparituulia kaikille.

Terkuin Tytikkä 39+3

Vierailija
45/55 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla hehkuttamaan x) että äsken kun olin tuolla pihalla istutuspuuhissa, niin yhtäkkiä jotain lorahti housuun, en kylläkään ole täysin varma oliko se pissaa vai lapsivettä.. Josko sittenkin pääsisi tänään tositoimiin? Tosin ei mitään supistuksiin viittaavaa eikä muitakaan enteitä tullu sen jälkeen..

Mutta ilmoittelen miten edistyy, jos siis edistyy.

äiti-05-08 rv 39+3 edelleen

Vierailija
46/55 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahnu tossa kyselikin taustailijoiden kuulumisia. Täällä ollaan kokonaisena! Ihan mieletöntä lukea noita synnytyskertomuksia kun on mieli herkkänä. Miten sitä onkaan niin mukana noissa jutuissa?! Saduttaren synnytyskertomus sykähdytti kun oli ihanasti kirjoitettu siitä tyttövauvasta. Rinoa oli synnyttänyt jo, mulla olikin sama LA. Onnea vaan kovasti kaikille muillekkin synnyttäneille! Niitä on niin pitkä liuta että en muista enää.

Kävin neuvolassa ja kaikki ok. Verenpaineet 114/78, paino oli tippunu kilon verran (hyvä juttu vaan), sf 38 (huh, johtuisko liiasta lapsivedestä), hb 106 (nousussa!). Ens viikolle varattiin äitipolin yliaikaisuuskontrolli. Taitaa tää syntyä vasta toukokuun puolella.

Muillakin tuntuu flunssaa pukkaavan, niin myös täällä. Mulla on myös niitä puukonviiltokipuja tuolla alapäässä joka päivä useamman tunnin ajan. Välillä ei pysty kävelemäänkään kun sattuu niin vietävästi. Ja pissaamisesta ei tule mitään, jos on tuo kipu päällä. Kyllä mä uskon, että ne on niitä kypsyttelykipuja. Ihan hyvä vaan kärsiä pikkusen, jos edistävät asiaa. Supistuksia tulee aina silloin tällöin. Toissa iltana viimeksi parin tunnin ajan noin kymmenen minuutin välein. Ja ihan napakoita muutaman minuutin pituisia. Saisi vaan alkaa jo syntymään...

Olga-Severiina 40+2

Vierailija
47/55 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina oli jonkinlaista tunnetta lähestyvästä synnytyksestä. Limakalvot olivat todella kuivat ja arat, nivusissa tuntui inhottavaa vihlontaa ja selkää pakotti jonkin verran. Sunnuntai-iltaa kohden sitten kaikki oireet hävisivät, ainoastaan vasemman puolen kylkiluiden alta kuului selvää ¿poksumista¿ ja se tuntuikin kättä vasten...

Maanantaina kävin ihan normaalisti neuvolassa. Paineet olivat hieman koholla ja hB 91, muuten kaikki ok. Soittivat sieltä äitiyspoliltakin aikaa tiistai aamulle kontrolliin tuosta hemoglobiinista. Esikoisen kanssa käytiin vielä perhekahvilassakin ja muut totesivat mun olevan vielä yhdessä koossa. ¿Poksuminen¿ oli tässä vaiheessa jo muuttunu ¿lorinaksi¿ oikealle puolelle.

Illalla menin normaalisti nukkumaan, kunnes klo. 1.10 heräsin paineen tunteeseen. Kävin vessassa ja menin takasin nukkumaan. Noin klo. 1.30 heräsin uudestaan, tällä kertaa paine tuntui lisääntyvän ja supistikin kivuttomasti. Huomasin, että päätäni oli alkanut särkeä. Kahdelta kävin ¿toisella hädällä¿ ja puolta tuntia myöhemmin hain ½ panadolin. Supistukset olivat edelleen kivuttomia ja niitä tuli epäsäännöllisesti 1-3 kertaa tunnissa.

Aamulla kävin klo. 6.50 pikaisesti kuumassa suihkussa ja se tuntuikin tekevän hyvää. Heräteltiin pikkuhiljaa esikkoa ja puettiin vaatetta päälle, äitiyspolille lähdettiin muumien tunnarin jälkeen. Klo. 8.25 olin polilla ja mies lähti esikon kanssa kotiin aamupuurolle. Ilmoittautumisen jälkeen (kerroin supistuksista) pissanäyte ja pääsin heti lääkärin sekä kätilön vastaanotolle.

Ensin vauvan kokoa ultrattiin pitkältä tuntuvan ajan, painoarvioksi saatiin 2,9kg. Sanoin lääkärille, että supisti kolme kertaa kipeästi (aikaa oli kulunut vajaa 15min). Niinpä lääkäri teki sisätutkimuksen: 4cm auki eikä kanavaa jäljellä. Hemoglobiini-asiaan ei ehditty ottaa kantaa, vaikka normaalisti olisivat lähettäneet labraan. Kätilö kehotti menemään mahdollisimman pian suoraan synnytysosastolle, he laittoivat paperit saman tien alakertaan.

Halusin kuitenkin lähteä käymään kotona. Soitto miehelle tilanteesta ja että, ottaa kassit mukaan ja tulee hakemaan. Sitten soitto esikon hoitopaikkaan, että olemme tulossa tuomaan neitiä (matkaa yhteen suuntaan reilu 30km) ja sieltä soitettiinkin, että heiltä tullaan hakemaan sairaalan pihasta niin ei tarvitse lähteä ajamaan. Uusi soitto miehelle kiukkusesti jo ¿mikä kestää¿. Tuo esikoinen on kovin hidas syömään niin he olivat vasta lähdössä kotoa.

Puheluiden aikana kävelin sairaalan mäkeä parkkipaikoille ja jokaisen supistuksen aikana (~3min välein) nojasin liikennemerkkiä vasten. Klo. 9.32 esikon hoitaja tuli hakemaan neidin synnytykseen saapuvien oven edestä. Mies lähti kotiin nukkumaan, kun oli yön valvonut ja molemmat ajateltiin, että kyllä tässä kuitenkin kestää.

Sisällä oli sama kätilö vastassa ja huikkasi ¿Ai, sä tulit jo takasin¿. Sitten käyrään, suihkuun ja sisätutkimus: 5-6cm auki. Esitin toiveeni saada epiduraalia, mut kätilö suositteli ennemmin spinaalia. Siitä suoraan synnytyssaliin. Meinasin istua keinutuoliin, mutten pystynyt paineen vuoksi. Seisominenkin kävi jo tukalaksi, joten siirryin sängylle kyljelleen ja sain kaurapussin sekä otin (vaikka en halunnutkaan) ilokaasua.

Lääkäri kävi puhkaisemassa kalvot ja laittoi puudutuksen kohdunsuulle. Se ei tehonnut. Jonkin ajan päästä laitettiin vasempaan käteen tippaa, viidestä eri kohdasta koetettiin, muttei löytynyt suonta. Lääkäri tuli sitten laittamaan uuden puudutuksen. Kaikki tapahtui niin vauhdilla, etten ole itsekään varma mitä sain. Muistan vaan puukenkä-lääkärin vihellelleen ja hymisseen siinä samalla..

Klo. 11 aikoihin kipu kävi jo sietämättömäks, kun mikään ei tehonnu. Kätilö tutki paikat: 8-9cm auki. Mä huusin ja itkin vuoron perään jokaisen supistuksen aikana. Suunnilleen klo. 11.25 mä sanoin kätilölle, että vauva tulee nyt! Hän yritti mua rauhotella ja tutkiskeli: sentti aukeamatta ja olin kieltäny repimisen (esikolta revittiin auki ja se sattu!!). Vauva kuitenkin teki tuloaan. Klo. 11.30 alkoi valtava ponnistamisen tarve, vauva painoi suolta niin että multa tuli kakat. Samaan aikaan huoneeseen juoksi toinen kätilö ja kaksi lastenhoitajaa.

Otin sukista vaan kiinni ja ponnistin. Vauvan päästä näkyi ¼ ensimmäisellä ponnistuksella ja mä olin valmis luovuttamaan. Kätilön rohkaisusta ponnistin kunnolla ja sain pään ulos, siinä vaiheessa huomattiin napanuora kaulan ympärillä kahdesti ja tiukasti. Se leikattiin irti ja sitten ponnistin vartalon ulos. Napanuora oli vain 44cm pitkä, muttei onneksi aiheuttanut suurta vahinkoa vauvalle. Sain hänet heti hengitysteiden puhdistuksen jälkeen hetkeksi rinnalle makailemaan ja sitten hänet vietiin lastenlääkärin (joka oli paikalla muissa asioissa!) tarkastettavaksi. Sieltä sitten puoleksi tunniksi happikaappiin tottumaan tähän maailmaan. Mulle itselleni tuli ainoastaan ihan pieni nirhauma, johon laitettiin 2 tikkiä.

Olo oli heti synnytyksen jälkeen hyvä. Suorastaan loistava! Klo. 12 söin jo lounasta, joka oli jätetty odottamaan aiemmin. Ei jäänyt ollenkaan paha mieli vaikken saanutkaan toivomaani kivunlievitystä ja vaikkei muut tehonnu. Pääasia on, että meidän pikkutyttö voi hyvin ja on terve :)

Vierailija
48/55 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten näyttäis siltä, että tuo meidän eskarilainen on saanut tämän lentsun. Toivottavasti paranee nopsempaan kuin minä. Naapurissakin jyllää mahatauti, joten se kun vielä tähän saadaan...

Tytikälle paranemistoivotuksia! Itelläni tuo kuuri näyttäis siis tehoavan.

Kiva oli lueskella saduttaren ja ufan kertomukset - ois kyllä kiva jo kohta kirjotella omaakin =o)

äiti-05-08 - täälläkin kuulostellaan tarkasti, mutta taitaa nuo supistukset tulla vaan vessahädän edellä. Muuten ei enää tuntiskaan milloin hätä ;o)

Olga-s ja sjv:kin vielä keikkuvat mukana! Kiva kuulla tuntemuksia - alkaa tämän pino muuten tosiaan hiljentyä.

Päätin sitten tänään repästä, karkkipussi ja poppareita varattu. Kohta sauna lämpeneen... Vähän itsensä hemmottelua.

Pahnu

Vierailija
49/55 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, täällä siis yks taustailija menee huomenna viikon yliaikaiseksi. Tänään soittelin äitipolille ja sain kontrolliajan ens perjantaille, jolloin siis viikkoja kasassa 41+6 ja tuskin ne sitä silloin käynnistää vaan vasta maanantaina niin sitten mennään reilusti yli.

Tää on jotenkin niin tuskaista, kun esikko tuli viikkoa ennen ja kokoajan ajattelee että se oli jo tässä vaiheessa ulkona ja parin viikon ikäinen.

Mutta eipä tässä auta kun kestää.

Tuulia-77, tyttö 2v ja sitkeästi masussa viihtyvä poju 40+6

Vierailija
50/55 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pienen" nyyttinsä kanssa. Tyttö syntyi 18.4 klo 16.45 rv 42 käynnistyksellä. Kalvojen puhkaisusta 2t45min niin typy oli maailmassa. Säännölliset supistukset alkoivat n. 1t15min puhkaisusta ja sitten jo n. puolen tunnin kuluttua alettiinkin ponnistamaan p...rkeleelliset 40 min. Tyttö sai kamalan hematooman päähän, mutta muuten meillä on kaikki hyvin...jopa mun alakerta ;)

Typyn uhkeat mitat 4060g ja 53cm.

Nyt opettelen jakamaan huomiota kahdelle lapselle ja se näin ensimetreillä tuntuu kovin väsyttävältä, mutta ONNELLISELTA :)

onnea ja voimia kaikille muillekin ihanaan vauva-arkeen!!

Vierailija
51/55 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvansa noutaneille, Ufan lyhyt ilmoitusviesti oli lähes kuin meidän vauvasta kirjoitettu erotuksena vain että meille tuli poika! Eli 22.4 kl 23.53 näki päivänvalon 2855g ja 49cm tiukkaa lihasta ja päänympärys 32.5cm (eikö kuulosta tutulle Ufa??)

Ja kuten Ufalla, myös meillä toimitus oli nopea. Mä lähdin 22.4 illalla kasin maissa synnärille ihan vaan näytille, aamullahan olin kontrollissa 2cm auki ja koska selkäkivut olivat vain pahentuneet niin ajattelin että parempi lähteä sinne jotta laittavat vauhtia tai en kuitenkaan saa nukuttua. Ja kuka jaksaa synnyttää sen jälkeen kun on muutaman vuorokauden valvonut? Pettymys oli kova kun kl 20.30 sisätutkimus osoitti mun olevan vain 3cm auki. Yksi vaivainen sentti tullut koko päivänä!!! Grrr... Onneks kätilö oli ihana ja kysyi josko saisi olla vähän kovakourainen ja sehän sopi minulle. Ja riitti sitten laittamaan synnytyksen kunnolla käyntiin... 21.30 ilmoitin että nyt alkaa supistukset olemaan melkoisen kipeitä, passittivat suihkuun. En oikein tykännyt että suihkusta olisi apua ja 22.30 pääsin saliin, 5cm auki. Samalla pyysin jo epiduraalia ja hoilottelin jokaisen supparin läpi. Ilokaasua ehdottelivat mutta pysyin kannassani enkä huolinut. Epiduraali laitettiin 23.09 ja aivan pieni hetki tuosta niin totesin miehelle että taisivat tehdä jotain väärin, jokainen supistus tuntui sille kuin joku olisi viiltänyt puukolla multa vasemman lonkan ja takareiden auki!! Mutta koska maha puutui niin ilmeisesti vauva painoi johonkin hermoon eikä siis vikaa epiduraalissa. Hieman myöhemmin aloin kiroamaan miehelle suomeksi että tuntuu ihan kuin tämä vauva tulisi ulos NYT ja mies paniikissa toteaa että älä nyt vaan mulle sano vaan sano noille kätilöille!! Ja minä siihen että eihän se nyt vielä voi olla tulossa kun vasta oli 5cm auki. Kätilö totesi kalvojen pinnottavan ja kysyi mielipidettäni kalvojen puhkaisuun. Se sopi minulle mutta samalla kalvot antoivat periksi ja vedet pläjähtivät sängylle :) Kello 23.36. Loppu menikin sitten rytisten, 23.45 ilmoitin että nyt on pakko ponnistaa ja pari kertaa ponnistin perinteisessä gyneasenossa ihan vaan kun en ehtinyt kyljelleni kääntymään. Mutta toiveeni kuultiin ja ehdin juuri kääntymään kylkiasentoon kun ponnistin pojan pään ulos. Ja kuten TAAS ufalla, myös meidän pojalla napanuora tiukasti kaksi kertaa kaulanympäri ja se katkaistiin jo tässä vaiheessa. Seuraavalla supistuksella poika syntyi ja huuto tuli melkein heti josta apgar-pisteet 9 ja 10. Huippunopean toimituksen takia pelkäsin paikkojen revenneen mutta en saanut yhtäkään tikkiä! Ulkosynnyttimissä on pienet raapaleet kätilön saksista kun napanuoraa leikkasi mutta muuten selvisin siis ilman vahinkoja! Ja on kyllä toipumisessa huomannut eron esikoiseen, ihanaa kun ei satu vessassa käydessä!!

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja pojun paino on jo lähtenyt ylöspäin. Masuvaivaa on ollut öisin, tänään eka yö kotona ja koska on nukkunut koko päivän ja illan niin eiköhän sitä taas kukuta sitten yöllä. Esikoinen on vielä ainakin innoissaan pikkuveljestä mutta katsotaan kunhan arki alkaa kunnolla...

Emmis ja poika 4vrk 45min päästä ;D

Vierailija
52/55 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen yhdessä koossa, ei auttanut eilinen sauna eikä muutkaan ässät..

Tää taitaa tosiaan mennä yli, mitä en ollenkaan osannut odottaa, kun esikkokin tuli ajoissa niin terkkarissa varoittelivat et tämä olis samanmoinen. Noh, ei sinne masuun ole kukaan vielä jäänyt. ;)

Onnea emmis ja pienipulu kääröistänne!!

Palaillaan taas asiaan, täytyy lähteä ruuanlaitto puuhiin.

äiti-05-08 rv 39+5

Vierailija
53/55 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis tarkoitus vietellä kotipäivää, kun tuo eilinen meni kuopuksen kanssa kaupoilla. Päästiin lähtemään vasta puolenpäivän aikaan ja sitten oli yhtä rumppaamista, kun piti tehdä hiukan hintavertailuja jne. Kuopus oli itse laittanut kaiken lisäksi itselleen liian pienet lenkkarit jalkaan, joten ensimmäisen tunnin jälkeen alkoi valitus ja kitinä, kiva oli nostella tuommoista viistoistakiloista ostoskärryihin, mutta kun kengät painoi varpaita eikä kävelystä tullut mitään... Lisäksi meinasin tuskastua tullihousujen etsimiseen. Meillä tuo esikoinen on sen verran hoikka, että sopivien 128 cm:n pöksyjen löytäminen olikin aika haasteellista. Käytiin jo viikolla tekemässä sovituskierros. Ei käyny remut eikä reimat. Lassietecin yhdet housut ois passannu tosi hyvin, mut ei ollut enään kokoa... Kuopukselle sentään löytyi. Eilen onneksi käytiin sitten yhdessä paikallisessa lastenvaatekaupassa - ensi visiitti kyseisessä paikassa ja yllätys oli positiivinen. Löytyi mm. Lennen housuja kolmea eri mallia, joista tod.näk. yks on sopiva, joten mennään maanantaina sovittamaan. Lisäksi hintataso oli ihan kohtuullinen ja alekin menossa, eli aion maanantaina hiukan shopata myös muita vaatteita tytsyille. Olen aika kranttu tuon hinnan kanssa, mutta nyt tosiaan oli paljon name itin ja exitin vaatteita puoleen hintaan tai jopa senkin alle!

Illalla rupesin neulomaan vaippapöksyjä ja kattelin netistäkin käytettyjä. saas nähdä tärppääkö. Harsot on nyt ommeltu ja ostin prismasta puoleen hintaan olevia ainun hoito/kuivaliinoja muutaman paketin. Vaippapesuaine, sappisaippua ja lanoliinikin jo hankittu, joten nyt alkaa oikeasti olla kaikki tarvittava tulokasta varten. vaatettahan ja muuta sellasta meillä oli jo kaapit pullollaan entuudestaan! Niin, ja tein vielä sellasista vehnälämpöpusseistakin löydön. Ostin parikin kappaletta, kun maksoivat vaan vitosen kipale. ei kannata edes itse ruveta tuohon hintaan tekemään. Voikin ottaa toisen sitten laitokselle mukaan, niin ei tarvi aina jonottaa, jos tarttee lämmitellä noita rintoja.

Tytikälle sellaista viestiä, että jos jossain vaiheessa haluat sitten tilailla netistä jotain, niin voidaanhan jonkinsortin yhteistilausta tehdä. Tulis mahd. postikuluja sitten vähemmän per nenä!

Mirpa taisi jäädä to tositoimiin! toivottavasti kaikki on mennyt hyvin, tulethan sitten ilmoittelemaan! Ja Eveliinukka kans!

Aurinkoisia päiviä toivotellen ja odotellen tuota luvattua vappusäätä!

Pahnu 39+1

Vierailija
54/55 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmis: Vai olette tekin saaneet samana päivänä oman käärönne? ;) Just viikko sitten täällä kärvisteltiin, että menisi yli ja ollaan vappuna laitoksella.. Niin se syntymähetki vaan osaa yllättää :) Ja oli kyllä samankokoisetkin, ei voi kuin ihmetellä.

Jaahas, sitä lähdetään korkkaamaan tuonne vauvapuolelle. Hetken päästä siis kuulumisia siellä.

Tsemppiä vielä masun ja pikkusen kasvattajille! On tainnut nyt moni lähteä tositoimiin, kun on pino hiljentynyt huomattavasti..

t.Ufa & peikkotyttö 5pv

Vierailija
55/55 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun nää supparit sais ees jotain aikaiseksi. Mut kun tulevat edelleen melkein kivuttomasti ja epäsäännöllisesti. Mie taas viime yönä valvoin suppareiden kaa, mut eipä niistä mihinkää ollu ja loppuvat sitte kokonaan.

Isot onnittelut Emmikselle ja Pienellepululle. Ois niin ihanaa iteki kirjotella tuollasii kertomuksii jo.

Äiti-05-08 ( menikö oikein?) Meillähän taitaa olla sama laskettu aika eli tiistaina?

Pahnu, mie en ainakaa nyt tartte tilata netistä mitää, ku tuo meijän äiti ommella surruttelee noita taskuvaippoja ja niiihi imuja oikein liukuhihna meiningillä. Se oikeesti höpsähti siihe hommaa.

Mut nyt taijan lopetella etten keksi mitää hirveetä valiteltavaa, ai niin, näin eilen Rantsua pikkutytön ja Lukan kera. Oli oikein sulonen neiti, ois niin ihanaa saada jo omakii nyytti, kun ne on noin ihkuja.

Terkuin Tytikkä 39+5