raskiiko laittaa 6 kk vauvan nukkumaan omaan huoneeseen?
tuhisee niin kovasti, että äiti ei saa kunnolla nukuttua.
Kommentit (10)
Nukutin vieläpä mahallaan omassa huoneessaan, koska muistin väärin, että selällään nukuttaminen lisäisi kätkytkuoleman riskiä, ja koska tuttavaperheemme vauva oli kuollut muutaman kuukauden ikäisenä selällään nukkuessaan tukehtumalla oksennukseena.
Itse en ymmärrä että miksi ei raaskisi? Se vauvakin voi nukkua paremmin ja olla tyytyväisempi omissa oloissaan. Meidän vauva meni heti sairaalasta tultuamme omaan huoneeseen nukkumaan. yt on 1v ja pari viikkoa ikää ja tyytyväinen on omaan huoneeseensa ja omaan sänkyynsä. Ylpeänä esittelee missä hän nukkuu ja ei halua nukkua meidän sängyssä kun sitä on kysytty joskus.
Me laitettiin kuusi viikkoisena. Jaksaa paremmin imettää kun itse nukkuu edes joskus. Mä heräilin vauvan joka tuhinaan ja odotin, että koska hän herää syömään. Ei tullut mitään sivuvaunusta meidän perheessä.
en myöskään tuota 2 vuotiasta. Siirrän sitten molemmat yhtäaikaa yhteiseen huoneeseen kun tuo nuorempi lopettaa yösyönnit.
Voithan palata entiseen käytäntöön jos se osoittautuu toimivammaksi
Ekana iltana tihrustin itkua nukkumaan mennessä kun se tuntui niin pahalta, mutta mieli muuttui jo yhden hyvinnukutun yön jälkeen!
Eli kannattaa siirtää, jotta saa itsekin nukuttua.
pienillä lapsilla tulee luonnostaan normaalia pitempiä hengityskatkoja, liittyy hengitysteiden kehittymättömyyteen tai jotain. äidin (tai isänkin) hengitys tasaa lapsen hengitystä, näin luin jostain lääkärikirjasta.
mut mun mielestä yli puolivuotiaalla se riski alkaa olla tosi pieni? siis kätkytkuoleman... ite ole kuitenkin pitänyt lapset vieressä, jotenkin kammoan että ne sairastuu yöllä (niinkun on kyllä käynytkin) tai lähtee harhailee (siis nyt ovat isompia) niinkun yhellä kaverilla. mun mies kävelee joskus unissaan niin jotenkin tuntuu paremmalta että lapset on ihan lähellä... jos ne vaikka perii ton unissaankävelyn.. no se ei tietty ole ongelma noin pienellä..
ja täytyy sanoa että kaikkien yöunet parani kertaryminällä siirron jälkeen. Vauva ei herännyt meistä lähteviin ääniin (vessassa käynnit, peiton kahistelut) ja minä en herännyt enää vauvan jokaikiseen äännähdykseen ja kääntymiseen, herkkäuninen kun olen.
Omasta puolestani voin ainakin suositella!