Millaista on tumma paahto, kahvista siis kyse
Onko karvaampaa/väkevämpää/pahempaa vai jopa parempaa kuin tavallinen.
Kommentit (34)
Happoista, vatsavaivoja aiheuttavaa ja kitkerää vaaleapaahtoista en ole juonut enää vuosiin. Tummapaahdetussa on myös vähemmän kofeiinia. Kaikinpuolin parempaa terveydelle, ja myös maistuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini juo vain tummapaahtoista kahvia. Minulla on ihan normaalia suomalaista kahvia, joten keitin hänelle kahvia niin laitoin kolminkertaisesti kahvia suodattimeen. Koska hän haluaa tummaa voimakasta kahvia. Ei kelvannut! Oloni oli tosi pettynyt kun hän ilmoitti ettei voi juoda tätä! Miksi hän sitten kehuu tummapaahtoista kahvia, joka on väkevää.
Ei hellevatti. Ei se vaaleapaahtoinen tummapaahtoiseksi muutu vaikka laittaisit sitä puolikiloa suodattimeen. Kahvi paahdetaan paahtimoissa eikä sun suodattimissa. Vaaleapaahtoisesta kahvista saa kauheaa närästystäkin. Sitä on aika monella kun kituuttavat vaaleapaahtoisella kahvilla ja auttaa muka, että juo vähemmän niin ei närästä. Ei auta. Ostakaa ja juokaa kunnon kaffeita, se on ainoa ratkaisu närästämisen loppumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tumma kahvi on todella pahaa. Yritin totutella siihen pitemmän aikaa, mutta aloin inhota sitä vielä enemmän. Vaalea paahto peittoaa sen kymmenen nolla. Sama se, vaikka trendikkäät sanoisivat mitä. Ihme hienostelua.
Miksi se olisi hienostelua? Oletpa outo. Minä ainakin syön ja juon sellaisia elintarvikkeita ja juomia joista pidän, jotka minulle maistuvat enkä pidä sitä yhtään hienosteluna. En ole edes trendikäs eikä tumma paahtokaan ole mikään uusi tai trendikäs juttu.
Monet kahvit närästävät mua, mutta Segafredon se extra dark ei. Juon vaan sitä. Ei ole kitkerää.
https://anna.fi/hyvinvointi/ravinto/tumma-paahto
Niin ja pese se keitin! Ihan sama millä sitä kahvia teet kunhan se on puhdas keitin!
https://www.slurp.coffee/blogi/artikkelit/kahvin-abc/kahvin-keittaminen/
Vierailija kirjoitti:
Monet kahvit närästävät mua, mutta Segafredon se extra dark ei. Juon vaan sitä. Ei ole kitkerää.
Segafredon Forza varmaan kyseessä. On hyvää.
Vaalea paahto, suusta valuu karsee vaahto.
Vierailija kirjoitti:
Pahaa, yäk!
Liian laiha vaaleapaahtoinen hapan kahvi 🤮
Kärsin toisinaan pahasta närästyksestä. En voi juoda ollenkaan hapokasta vaaleapaahtoista kahvia, siitä seuraa välitön närästys. Hyvin tummaa paahtoa voin pienen määrän juoda silloin tällöin. Eli esim. yhden espresson silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Tummapaahtoisia kahveja on aika helvetin paljon. Ehkä kannattaisi vain kokeilla, useimmat eivät ole niin kitkerää paskaa kuin tyypillinen kahvi Suomessa.
Varsinainen maailmanmatkaaja taas. Joskus käyny Tallinnassa kahvilassa ja lotraa kahvinsa kermalla/maidolla tms. ja paljolla sokeria. Ja syönyt joskus paskaakin kuten kehuu?.
Vierailija kirjoitti:
Tumma kahvi on todella pahaa. Yritin totutella siihen pitemmän aikaa, mutta aloin inhota sitä vielä enemmän. Vaalea paahto peittoaa sen kymmenen nolla. Sama se, vaikka trendikkäät sanoisivat mitä. Ihme hienostelua.
Samaan tulokseen tulin. Kokeiltiin lähemmäs kymmentä laatua kahveja, puolet tummia jo vaaleat oli pehmeämmän makuisia. Ja maistamalla se selviää. Viimeksi oli kokeilussa Pailigin cafe Sidney se oli pehmeää ilman mitään kitkerää sivumakuja.