Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetyksesta kysymys: vauva 2vk 3paivaa, molempien tissien imettamisen jalkeen juo pullosta viela 60-100ml, jatkanko imettamista silti...

Vierailija
19.04.2008 |

maito ei koskaan kunnolla noussut rintoihin, mutta silti rinnat esim vutavat maitoa välillä paljonkin...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sektio ja kohtutulehduskin tuli. Ekaan kahteen viikkoon en pystynyt pitämään vauvaa yhtään mahan päällä. Imetä makuullaan, saat itsekin levätä samalla (jos kivulta pystyt...). Voit samalla lueskella vaikka vauvalehtiä ja kirota sen auvoisan kuvan ihanista imetyshetkistä, minkä niistä saa. Vaikka kyllä, meillä ne muuttuivat sitten sellaisiksi heti, kun kipu rinnoissa väheni.

Imetystyyny oli muuten myös hyvä, kun se suojasi haavaa vauvan möyrimiseltä. Mutta sitäkään en pystynyt ekoihin viikkoihin käyttämään.

Tsemppiä sinulle!

t. 20

Vierailija
22/27 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin, että viilaa pikkurillin kynsi lyhyeksi ja tylpäksi. Silloin uskallat ihan huoletta työntää sen lapsen suuhun. Kun saat vähänkin ilmaa suuhun, niin ote irtoaa.

Tarkista, että lapsen alahuuli on kunnolla kaksinkerroin imiessä. Jos ei ole, niin huuli kääntyy helpohkosti kaksinkerroin kun vedät leuan puolelta ihoa hiukan alaspäin. Huuli kääntyy itsestään.

Mulle sanoi kätilö aikoinaan, että imetä puoli tuntia per rinta kerrallaan alussa.

Ja sit ihan yksi mahdollisuus on iskeä lapselle tutti suuhun. Monilla on se imurefleksi niin suuri, että käyttävät rintaa tuttina ja imevät ilmaa ja sitä kautta saavat ilmavaivoja. Jos lapsi hyväksyy tutin, niin tiedät että siitä oli kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväisestä vauvasta, joka syö itsensä täyteen ja nukkuu paremmin kuin rintalapsi, koska korvike sulaa hitaammin. Ainoat lapsistani jotka säästyivät allergioilta olivat pullolapsia, sattumaako?

Vierailija
24/27 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoan nänniä kuin hampparia ison haukun vauva ottaa... toinen nänni selvästi matala ja siitä ei aina saa helposti kiinni...

niin sori kun kyselen täällä vaikka tiedän että nuita imetys sivuja... tämä tuttu foorumi mulle

ap joka palasi juuri imettämästä :)

Vierailija
25/27 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuullaan imettäminen ei ole koskaan onnistunut, synnärilläkin kätilötkin sanoivat että makuuasento ei onnistu... haavan kanssa en pysty olemaan kyljeltäni...

vaihtoehtona kyllä pidän imetyksen lopettamista... mutta niin kauan kun tuo rinta sille kelpaa niin toki annan...

ekan kanssa pää pyörällä... ja mä kun luulin aina että multa sitä maitoa tulee lattiasta kattoon asti :)

ap

Vierailija
26/27 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oma ruokahalu katosi täysin leikkauksen jälkeen... ruoka ei maistu ja oksettaa ja kuvottaa vieläkin. vettä yritän juoda reilusti, mutta ruoka ei maistu...

ap

Vierailija
27/27 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö tyynyillä tukemaan vauvan niin, että itse olet melkein selällään. Minut tuettiin ensimmäisen viikon aikana niin (itse asiassa ensimmäisestä imetyksestä alkaen). Hieman vaikea näin netitse selittää, mutta tosiaan sinä voit olla mahdollisimman selälläsi, kainaloon tyyny ja vauva kyljelleen sen päälle. Et varmaankaan saa vauvaa yksin näin, mutta jos mies tai joku muu pystyy auttamaan? Vauva voi olla myös melkein mahallaankin päälläsi, mutta silti sen verran kyljellä, ettei paina haavaa.

Mutta kuulostaa tosi tutulta, mullakin katosi ruokahalu, ei tietoakaan siitä, kun aina sanotaan, että imettävät äidit syö kaapit tyhjäksi... Mitään ei oikein tehnyt mieli, paitsi jano mulla kyllä sentään oli.

Jos siltä tuntuu, niin siirry ihmeessä pulloon, mutta tosiaan mulla ongelmat oli takana ensimmäisen 3-4 viikon jälkeen ja imetys sujui sen jälkeen tosi hyvin 11 kuukautta.

Tutti muuten auttoi meilläkin. Vauvalla oli tosi kova imemisen tarve ja 4-5 viikon ikäisenä löytyi sopiva tutti, NUKin luonnonkuminen. Siihen asti olin kuvitellut, että tutista ei ole mitään hyötyä, kun olin satunnaisesti yrittänyt tarjota muunlaista tuttia. Tuolloin 4-5 viikon ikäisenä ei rinnat enää olleet niin kipeät.

Niin ja se sektiohaava... Senkin kipu kyllä varmasti lähiviikkoina hellittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi