Mitä mieltä nimestä Mio?
Ollaan ajateltu pojalle, mutta yllättäen koko mun puolen suku hyökkäsi vastaan... :( Kuulemma kuulostaa "somalinimeltä", ja olisi julmaa lasta kohtaan pakottaa se tavaamaan nimeään joka paikassa... Mä en ymmärrä. Onko se oikeesti niin hirveä?! MIelipiteitä kiitos...
Kommentit (11)
Tunnen yhden Mion ja toisen pojan, jolla Mio toisena nimenä.
samaa sarjaa kun Pepit ja Ronjat. eipä juuri meikäläistä innosta vaikka Astrid Lindgren fani olenkin. Tietysti teidän valinta... En olisi laittanut omilleni. T. Oskarin ja Helmin äiti. Mutta tämähän on täysin makuasia.
Ja isä on vielä Ali ja ihan syntyperäisiä suomalaisia ovat. :)
itsekin olen ajatellut tuota nimeä tulevalle vauvalleni, jos vain poika sattuu olemaan...:) Mielestäni aivan ihana nimi, eikä se todellakaan ole julmaa laittaa lasta tavaamaan nimeään.. Itselläni on myös hieman erikoinen nimi, vaikka suomalainen olenki, eikä se ole koskaan häirinnyt, vaikka olen sitä tavaamaan joutunutkin lähes aina, kun joku oudompi kysyyy nimeäni...=)
Laita ihmeessä nimi lapsellesi, jos todella pidät siitä, sillä myöhemmin voi kaduttaa..
Mutta ehkä tämä ei haittaa ap:ta? :)
sanasta ei tule muuta mieleen. Nimenä harvinaisen typerä.
Minusta kaunis nimi, eikä välttämattä paha pojallekaan. Mutta huh huh, onpas ap:lla ankea ja huonosti informoitu suku (Somaliassahan kaytetään kai lähes pelkästään musliminimiä, mikä Mio ei suinkaan ole), onneksi eivät ole minun sukulaisiani, ja vaikka olisivatkin niin heidän mielipidettään ei kyllä nimiasioissa kysyttäisi...
off topic: onko isoveljien nimet Garmin ja Tom Tom?
eli Mio poikani Mio, Astrid Lindgrenin satuhan tuo, eli Ruotsiin päin mennään :)
Musta tosi söpö nimi, itsekin miettinyt mahdollisesti omalle lapselleni joskus antavani. Meillä vain kun mies ruotsinkielinen, niin tulisi sotkua, että äännetäänkö "Miio" vai "Miiu". Mutta ei kyllä mulle tule tosiaankaan mitään somalinimeä mieleen!!