Miten saada 10kg pois?
Kahden lapsen jälkeen, tosin kummassakin raskudessa laihduin mutta synnytyksen jälkeen tuli kiloja :( nyt siis bmi 27 ja pitäis saada 10 kg pois. Miten ja kauan kestää?
Kommentit (12)
en oo koskaan ymmärtäny sitä pisteiden laskua.
ap
Syö jätskiä, jos se inspais. En tiedä sitten tippuuko paino..
MIssä muussa tahansa dieetissä ruokavalio muuttuu paljonkin.
ps. mikään ei muutu, jos et ole valmis muuttamaan elämäntapojasi.
Put that in your pipe and smoke it.
sillä syön näitä vlcd pusseja. Mutta toisaalta tulee , ainakin vielä ihan järkkyjä ruokahimoja, jotka olen onnistunut torjumaan.
Jaksaa aion vielä ainakin muutaman viikon, jotta saan oikein ison painonpudotuksen. Nyt kiloja on lähtenyt viitisen kiloa.
Sen jälkeen harjoittelen oikein syömistä. Tavoitteena on, ettei paino enää ikinä nouse näihin lukuihin!
Olin kuukauden nälkäkuurilla, mutta painoa tippui 8 kg. Sitten aloin syödä, niin että tiedostin joka suupalan. Paino tippui sitten puolessa vuodessa vielä 16 kg. Mulle ei tehonnut mikään muu kuin tuollainen järjetön tosirutistus, josta sain itselleni tsemppiä jatkoon.
nettilaihdutussysteemiin. Niistä saavinkkejä, mutta ei tarvitse fyysisesti mennä mihinkään ryhmään. Itse nyt laihtunut 5kg kaloreita laskemalla. Painonvartijoissa olen saanut tehokkaammin tuloksia aikoinaan, siis tilasin vain sellaisen " kirjekurssin" sieltäkin kotiini. Ja siis raskauskiloja on nämä laihduttamani olleet.
Urheile mieluisalla tavalla.
Älä ota lisää ruokaa vaan vain se yksi kohtuullinen annos.
Älä osta kaupasta herkkuja, lihottavia sellaisia. Kevyitäkin herkkuja nimittäin kyllä on!
Käy kaupassa sovittelemassa uimapukuja ;-)
joka päivä tunnin reipas kävelylenkki, --- näin pudotin painoa 10kg puolessa vuodessa. Ruokaa söin ja syön yhä edelleen niinkuin lystään. Minulle tuo laihduttaminen nälkäisenä kun ei onnistu niin kuntoilemalla enemmän saa sit nassuttaa miten lystää. Niin tietysti selkeät ruoka-ajat, viisi kertaa päivässä, eikä naposteluja.
Kun ostin sykemittarin ja tutkin millä sykkeillä tulee liikkua, niin sitten aloin vain toteuttamaan sitä liikuntaohjelmaa minkä netissä itselleni loin. Lajit valitsin sen mukaan mitä pystyi tekemään. Kerran viikossa pääsin yksin sauvakävelylle, muuten lenkkeilin vaunujen kanssa ja sykemittari piti huolta, että vauhtia pysyy riittävästi. Lapsille latasin mp3-soittimeen äänikirjoja ja lastenlauluja, jotta isompikin viihtyi vaunuissa. Nyt viimeiseksi ostin kotiin crosstrainer-laitteen, kun oon nyt sen verran kovasti innostunut tästä liikkumisesta. Sen avulla lenkki ei jää väliin vaikka olisi kurja ilma tai lapset haluttomia lähtemään vaunuilla (koska se on heille jossain määrin kuitenkin tylsää).
Ruokavaliosta ei oo tarvinnut huolehtia. Kun liikunnan vauhtiin pääsi, niin herkkujen himo kaikkosi lähes kokonaan. Kroppa toimii niin, että kun liikkuu riittävästi, niin herkkuja ei enää tee mieli, koska niistä tulee lähinnä huono olo. Ruuan suhteen olen vain kiinnittanyt huomiota siihen, etten syö kerralla ylisuuria annoksia. Eli olen hitusen pienentänyt annoskokoja. Ja innostuin myös tekemään salaatteja, joita syön joka aterialla. Niiden ansiosta sitä varsinaista ruokaa tarvii entistäkin vähemmän. Ja luulen, että tuo salaattien himokin tuli siitä liikunnan lisäämisestä. Eli entinen ruokavalio alkoi vain tuntumaan niin raskaalta, ettei sitä enää pystynyt joka päivä syömään. Elimistö vain vaati jotain kevyempää.
Eli mistään ruuasta ei ole tarvinnut kieltäytyä, eikä tahdonvoimaa ole tarvittu kieltäytymiseen, kun ei vaan enää tee mieli.
Liikunta tekee ihmeitä! Innostu siitä, niin loppu sujuu itsestään! Mulla motivointiin riitti sykemittari. Oon jotenkin tollasten teknisten vempeleiden perään. Mutta jokaisen pitää etsiä se oma juttu, millä saa itsensä innostumaan. Se voi olla vaikka luonnosta nauttiminen, ryhmässä viihtyminen jumpassa, tansiin hurma, laihtuminen ja kunnon kohoaminen tai ihan mitä vain keksit.
been there, done that