Naistyökaverin kortissa miehelleni luki
onnittelujen lisäksi tällainen:
"Vaikka ulkoisesti olisitkin kahlittu, vaali aina sisäistä vapauttasi."
Tuli vähän typerä olo.
Kommentit (18)
Työkaverit ovat voineet yleisestikin työpaikalla jutella työn sitovuudesta ja kuormittavuudesta. Tai siitä olisitko tullut takaisin tänne töihin jos olisit ottanut pääpotin viimeviikon lotossa?
Eiköhän me kaikki joskus kaivata/ unelmoida vapautusta arjen kahleista. Mutta jostain se elanto on vain hankittava.
Unelmointi, haaveilu ja mahdottomienkin suunnittelu ei maksa mitään.
Meillä on töissä kaikilla tapana lähettää se pakollinen lomakortti töihin, siis ihan kaikilla vaikkei olisi kesälomalla käynyt kuin paikallisella torilla.
Musta se on kiva tapa....
onko mies ehkä uskoutunut hänelle ja sanonut tuntevansa itsensä kahlituksi vaimon ja kolmen lapsen kanssa?
Samainen nainen soittelee ja tekstailee miehelleni usein. hän esim muistuttaa työpaikan pikkujouluista tm. Kerran hän kysyi, lähtisikö mies hänen ja tuttvansa kanssa johonkin tapahtumaan.
Nainen ei näytä miltään miestennielijältä ja puolestani miehellä voi olla ystävinään ketä vain mutta jokin jutussa vaivaa.
ap
minua ei vaivaa yhtään se, jos mies saa kortteja ystäviltään ja tutuiltaan, olipa kyseessä mies tai nainen. Vai tuo teksti hämmensi!
Jos ukko rupeaa kiertelemään ja kaartelemaan niin jotain voit epäillä..
Ihan hyvä joo et on ystäviä, miehiä tai naisia, mutta jos sua epäilyttää niin sulla on oikeus olla huolissasi! Mitä luulet että miehesi tekisi jos sun miespuoleinen työkaveri käyttäytyisi sua kohtaan samalla tavalla?
Älä anna sen tulla teidän väliin. Ja jos mies kutsutaan johonkin tapahtumaan, lähde itse mukaan. Me ainakin ollaan sitä mieltä, että "kauppaan" kuuluu aina molemmat puolisot, kun syntyy ystävyyssuhteita jotka elää myös työpaikan ulkopuolella.
mä en saa siitä irti mitään 'epäilyttävää'.
Mutta sinä tunnet naisen jo aikaisemmista viesteistä, joten todellisuuspohjasi on ihan eri tasolla kuin meidän nettikeskustelijoiden.
Komppaan niitä jotka kehottivat keskustelemaan miehesi kanssa suoraan. Turha murehtia/miettiä asiaa yksin.
Mulle ei tullut ekalla lukukerralla mieleen että joku voisi pitää vaimoa ja lapsia kahleena. Mutta ehkä se johtuu siitä, että itse olen ylikuormittunut työssä ja haluaisin katkaista nämä 'kahleet' edes vuodeksi
5
vuorotteluvapaasta haaveileva
Minun mielestäni jostain värssypankista otettu valmis värssy, enkä löydä siitä mitään epäilyttävää. Tosin, jos haluaa sanoja halkoa, löytää mistä tahansa viestistä epäilyttävää. Mutta tämähän on vain minun näkemys...
En voisi kuvitellakaan kirjoittavani tuollaista jollekin työkaverille.
että miehesi kahle olisit sinä ja perhe? Oletko?
Ainakin minulla kahle on vakiotyö, oma arki, rahatilanne jne. Ei parisuhde!
kiitos vastauksista! Ehkä se kahle emme ole me mutta en toisaalta kyllä tiedä. En vain halua olla kahle kellekään!!
ap
Ei tulisi ekaksi todellakaan mieleen, että oma perhe olisi kahle. Tuossa ajatuksessa mulla tulisi mieleen, että kahleena on työ, sen vaatimukset ja muu elämän sovinnaisuus.
Mulla tulisi tuo mieleen lähinnä siitä, että itsekin koen työn välillä henkisesti kahlitsevana. Ja eka ajatus olisi se, että töissä on puhuttu työn vaativuudesta ja sitovuudesta, siksi tuo ajatus.
joka edellyttää tietynlaista käytöstä ja asiallisuutta koko ajan, kuten just lääkärin ammatissa. Täytyy muistaa vaalia kuitenkin sisäistä vapautta ja luovuutta, eikä unohtaa sitä kokonaan jne.
En itse ajattelisi liittyvän millään tavalla sinuun tai perheeseen.
ja jos vielä kortti on tullut vain tältä yhdeltä henkilöltä eikä esim. koko poppoolta huumori silmäkulmassa. Tuosta viestistä välittyy rivien välistä suoraan kirjoittajan tarkoitusperä. Tuota tekstiä ei voi kovin monella eri tapaa käsittääkään.
Hoitajat on melkein kaikki osastolla naisia. Kerran päivässä sinne saapuu valkoiset takinhelmat lepattaen vähänkään fertiilissä iässä oleva mukava lääkäri, niin kaikkien käytös muuttuu... hoitajana tiedän : )
Kyllä mä ihan pikkuisen huolissani sinuna olisin.
se muija on kiinnostunut sun miehestäs, vaikka hän ei vastaisikaan toisen kiinnostukseen. Jos mun mies sais tollasen kortin, niin mulle tulis tosi paha mieli ja asia vaivaisi varmasti, vaikkakaan en ole kovin mustasukkainen yleensä. Mä puhuisin asiasta mieheni kanssa ja kertoisin, mitä tunteita kortti mussa herätti. Ehkä miehesikin kokee kortin tahdittomana.
Jos teidän miestenne työyhteisössä työkaverit puhuvat jotain, lähettelevät toisilleen maileja, tekstiviestejä tai onittelukorttejaniin voitte olla AIVAN varmoja, että niissä ei viitata teihin millään lailla - tai korkeintaan tyyyliin "Onnea lapsen syntymästä, välitä kohteliaat terveisemme äidillekin", jolla ei tarkoiteta mitään normikohteiliaisuutta henkilökohtaisempaa.
VAIKKA jollakulla olisi suhde, siitä vaimosta ei silti puhuta. Sori vaan, mutta te ette ole työpaikalla mielenkiintoisia.
Ja tuo kortti ei todennäköisesti mitenkään viittaa perheeseen. Ihan tosi, ei työpaikoilla viitsitä viittailla perheisiin. Se viittaa, johonkin, mistä työpaikalla ON puhuttu... työnkuvaan, virastoaikaan, roolimalleihin, karmean esimiehen pompoteltavana olemiseen, "persoonalliseen" vakipotilaaseen, johonkin. Melkein mikä tahansa on todennäköisempi kohde kuin perhe...
niin ainakin moukkamaista.