Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äiti sairaslomalla-- lapsi tarhassa?

Vierailija
18.04.2008 |

miten on tarhatätien mielestä-- jos äiti on sairaslomalla, esim. selkäsäryn vuoksi tms.. ja vie lapsen silti tarhaan.. vai pitäisikö lapsi pitää myös tarhasta pois, jos äiti on saikulla kotona?

en ole sanonut tarhaan mitään, että olen saikulla, toki varmaan aavistelevat, etten töissä ole, kun vien pari tuntia myöhemmin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se itseasiassa heille kuulu yhtään missä olet

Vierailija
2/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa ei saa töiden jälkeen käydä niin, että lapsi on tarhassa ym..

että aina, kun vien tarhaan, ja en ole töissä sinä päivänä, tunnen piston rinnassani.

saattaapi olla.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä lapsen kotona olo ei tätä edistä.

Vierailija
4/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jokin muu " tarttuva" tauti?

ja on sen vuoksi sairaslomalla, saakos silloin viedä lapset tarhaan?

meinaan tätä tartuntavaaraa?

Vierailija
5/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi päiväkodissa (vähän lyhennetty päivää).

Tämä oli nimenomaan lääkärin käsky, että saan levättyä.

Vierailija
6/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuume 39, hirveä nuha, yskä ja kurkkukipu. Hyvä kun jaksoin sängystä nousta. En todellakaan sekuntiakaan tuntenut huonoa omaatuntoa siitä, että lapset oli päiväkodissa. Ei minusta olisi ollut heidän hoitajaksi.

Tietysti joku selkäkipu tuntuu vähän erilaiselta, kun ei ehkä vie voimia yhtä täydellisesti, mutta mieti mikä edistää parhaiten sinun toipumista ja toimi sen mukaan.

Vierailija
7/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vain mieleen, että jos äiti on kykenevä hoitamaan lapsensa sairaslomalla, niin miksi ei pystyisi olemaan töissä?

Vierailija
8/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty hoitamaan lasta itse viet hoitoon ilman syyllisyyttä. Myöskään mitään " just ja just ehkä pystyn hoitamaan" ei ole. Kaikille on paras, että saat itsesi kuntoon.

Mä olen ollut koulusta pois sairastelun takia ja lapset hoidossa. Jos tolle linjalle lähdetään, että lastenkin on oltava kotona niin helpompi mun olis ollut kouluun mennä...

Vierailija
9/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehen olo mitenkään kohennu, jos hän joutuu kotona nosteleen ja kumarteleen lasten kanssa. Hänellä siis krooninen selkäsairaus.

Itsekin olen vienyt lapset hoitoon, kun oli ranne murtunut. En luottanut, etät pystyn hätätilanteessa nosteleen lapsia sillä kädellä. Sitten kun käsi alkoi olla parempi, otin lapset kotiin muutamaksi päivää.

Mutta, minäkin tunnen omantunnonpistoksia, kun lapset on hoidossa ja minä kotona.

Vierailija
10/11 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksan temmeltää vilkkaiden 2v. ja 4v. poikien kanssa koko päivän ja tehdä ruuat koko poppoolle, jaksan kyllä tehdä 8h toimistotöitäkin ja silloin menen töihin.

Jos haluan viettää " ylimääräistä" aikaa lasten kanssa, neuvottelen pomon kanssa itselleni ylimääräisen vapaapäivän (ja teen sitten töitä muulloin enemmän), EN TOSIAANKAAN HAE SAIKKUA tähän tarkoitukseen. Miehellä ihan samat periaatteet. Ja mun mielestä kyllä pitäisi olla kaikilla - saikulla vaan kipeänä, EI niin että kun aamulla aivastin ja nyt pikkuvarvasta kolottaa niin haenpa saikkua ja vietetään laatuaikaa lasten kanssa...

Vierailija
11/11 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän taudista tosin. Kipeän polven tai nilkan kanssa nyt pystyn klonkkaamaan lapsen kanssa kotona mutta en töissä. Työni on fyysisesti raskasta vuorotyötä ja sairaana töissä olo vain pahentaa tilannetta. Eli on hommia, joissa pystyy hoitamaan lasta kipeänä, mutta ei tekemään työtä.

Kannattaisi muuten aina funtsia besserwisserit tarkemmin ennenkuin päästelee viisauksia suustaan!

Jos olen kuumeessa, yrjötaudissa tai taas kerran noidannuoli selässä, joko vien itse autolla tai soitan äidilleni että hakisi lapsen luokseen. Kivempaa se on lapsellekin tarhassa tai mummolla touhuta kuin sängyssä viruvan äidin kanssa.