Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mulla voi olla? Kyse ei ole kilpirauhasen vajaatoiminnasta, vaikka mitä kokeita tehty eikä mitään löydy.

Vierailija
17.04.2008 |

Oireet:

-pää särkee tosi usein

-ärtyisyys

-kekittymiskyvyttömyys

-vaikea saada unta

-jatkuva väsymys

-raju painon nousu

-kuukautiskierto kiihtynyt

-kasvojen iho ja hiukset rasvoittuneet

-muualla iho alkanut hilseillä kuivuuttaan

-ihmeellisiä nivelkipuja välillä

-voimat katoaa välillä käsistä

Lääkäri sanoi ettei usko masennuksen olevan kyseessä. Luulosairaskin kuulemma kehittää yhden sairauden kerrallaan ja käy usein lääkärissä (mulla eka käynti 4 vuoteen). Stressikään ei voi olla, koska ole hoitovapaalla. Lääkäri levittelee käsiään.

Oonko seonnut? Tosi kurjalle tuntuu, kun ei lääkäri osaa auttaa ja tuli tunne ettei edes kiinnosta auttaa tai usko mun vaivoihin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noihin kilpirauhasfriikkeihin tulee, niin auttaa se lumelääkekin kun tarpeeksi epämääräiset oireet on terveellä ihmisellä.

Vierailija
2/39 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko lääkäri, kun pitäydyt niin tiukasti viitearvoissa? =)

Täällä yksi jolla TSH on mittamaton ja T4V 25 (T3V kuitenkin viiterajoissa - monta vuotta siis ollut näin) eikä liikatoiminnan häivähdystäkään - ei se ole ollenkaan niin yksinkertaista -siis jos olet lääkäri, niin ethän KOSKAAN hoida potilaitasi viitearvojen perusteella! Viitearvot ovat tilastollisia keskiarvoja!

Riittää, että joku noista arvoista heittää! Ainakin se edellyttää tiukkaa seurantaa. Liian monen ihmisen vajaatoimintaa on hoidettu ensin monta vuotta masennuslääkkeillä. Lisäksi Ap:lle, että kilpparikokeiksi ei koskaan riitä pelkkä TSH, myös T4V on mitattava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeissa sinulta ei ole otettu T4V tai T3V ollenkaan. Varsinkin, kun T4V on alhainen, olo on syvältä. Lisäksi vasta-aineet.

Raskaus ja synnytys ovat niin kova rasitus keholle, että ne voivat saada aikaan synnytyksenjälkeisen taudin puhkeamisen. Joillakin normaali tila palautuu, mutta esim minulla ei.

Omat arvoni olivat T4V 10.0 (9.0-19.0) ja TSH 2.4 ja sain koelääkityksen tyroksiinilla. Sillä tiellä olen vieläkin.

Käy endokrinologilla.

Vierailija
4/39 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsh oli normaali 2,4, mutta kun mitattiin t4v se olikin vain 9,22. Siitä huolimatta lääkäri työnsi minulle masennuslääkkeet, eivät ole auttaneet. Ja taustalla vielä toisen kilpirauhaslohkon poisto.

Hullua tuo viitearvoihin tuijottaminen.

Vierailija
5/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi/lapset?

Vierailija
6/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kilpirauhaskokeissa, koska olin täysin varma, että on sitä. Ei ollut, lääkäri tarjosi masennusta. Itse en tunne itseäni masentuneeksi, tai no, painonnousu, jatkuva väsymys, ja epämääräisen huono olotila masentavat.

Vierailija
7/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kuukautis- ja ihojutut liittynee ihan siihen painon nousuun, ja nivelkivutkin voi liittyä siihen.

Vierailija
8/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko mitkä arvot ovat?

Vierailija
9/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten TSH on yli 2,5, voi kyse silti olla kehittymässä olevasta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, vaikka kilpirauhaskokeet muuten olisivatkin normaalirajoissa!

Vierailija
10/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet alkoi jonkin ajan kuluttua siitä kun lopetin imetyksen ja sitä kesti noin puoli vuotta. Kävin lääkärissä ja otettiin kaikenlaisia kokeita, mutta mitään ei löytynyt. Nyt on alkanut vähän helpottamaan. Mietin että voisiko johtua jotenkin hormoneista...

Vierailija
11/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ei ole muuta sairautta, joka aiheuttaa painonnousua kuin kilpirauhasen vajaatoiminta ja joku Cushingin syndrooma (googleta), muihin ääriharvinaisiin iittyy niin paljon muutakin että painonnousu on vain pikku sivujuttu.

Eli jos tuo Cushing ei myöskään sovi, niin eiköhän tuo sitten ihan henkimaailman juttu ole, ja fyysiset oireet suurelta osin painonnousun syytä.

Vierailija
12/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(etenkin sormissa). Lääkäri lohdutti, että yleensä vakavimmissa sairauksissa, kuten syöpä, paino tippuu, joten tuskin on mitään sellaista. Mutta silti olen ymmälläni, olen iät ja ajat painanut saman verran, nyt paino on yhtäkkiä noussut rajusti ilman herkuttelua.

Eikö ketään osaa sanoa?

Vierailija
13/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko otettu Korsol?

t. TSH 2,5 raja-arvosta sanonut.

Vierailija
14/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne on ollut aina pikkulapsiaikana, nytkin kun vauva on 8kk.

Voi johtua ylirasituksesta, oman itsen laiminlyömisestä, hormoneista...

Oletko luonteeltasi uppoutujatyppi, tai onko älyllinen puoli sinulle tärkeää?

Vierailija
15/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oireet:

-pää särkee tosi usein

-ärtyisyys

-kekittymiskyvyttömyys

-vaikea saada unta

-jatkuva väsymys

nämä 5 ekaa voivat johtua pelkästään tuosta päänsärystä. Kun särkee päätä niin väsyy helposti ärsyyntyy ei ole keskittymiskykyä ja on vaikea saada unta. Elimistön aineenvaihdunta kiihtyy joten kasvot ja iho rasvottuvat. Tuota painonnousua en osaa sanoa mutta jostain luin että valvominen nostattaa painoa

-kasvojen iho ja hiukset rasvoittuneet

-muualla iho alkanut hilseillä kuivuuttaan

-raju painon nousu

-kuukautiskierto kiihtynyt

-ihmeellisiä nivelkipuja välillä -> lihansyönti

-voimat katoaa välillä käsistä

Lääkäri sanoi ettei usko masennuksen olevan kyseessä. Luulosairaskin kuulemma kehittää yhden sairauden kerrallaan ja käy usein lääkärissä (mulla eka käynti 4 vuoteen). Stressikään ei voi olla, koska ole hoitovapaalla. Lääkäri levittelee käsiään.

Oonko seonnut? Tosi kurjalle tuntuu, kun ei lääkäri osaa auttaa ja tuli tunne ettei edes kiinnosta auttaa tai usko mun vaivoihin.

Vierailija
16/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen asian summat on usein vähän kaukaa haettuja.

t. 13

Vierailija
17/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos olet astmaatikko/allergikko, tuollaisia oireita vois tulla liiallisesta antihistamiinien ja kortisonin käytöstä.

t. 13

Vierailija
18/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee tuo Cushing mieleen.

Vierailija
19/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskin ja nesteen kyllä erottaa hölmömpikin.

Vierailija
20/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb-Leuk 6.0 (3.4-8.2)

B-Eryt 4.61 (3.9-5.2)

B-Hb 132 (117-155)

B-HKR 0.39 (0.35-0.46)

E-MCV 84 (82-98)

E-MCH 29 (27-33)

B-Trom 268 (150-360)

B-La 7 <20

fP-Krea 64 (50-90)

P-Na 148* (137-144)

P-K 3.7 (3.3-4.8)

P-TSH 2.4 (0.3-4.2)

fB-Gluck 5.9 (4-6)

Pituus 173cm paino 74kg, painoa tullut melkein 10kg.

Niin ja unohtui mainita, että hiukset lähtee ja kynnet lohkeilee.

Ulkoilen joka päivä 2 tuntia, tapaan aikuisia ihmisiä päivittäin, syön terveellisesti, en juo tai tupakoi. Aiemmin perusterve, molemmissa raskauksissa lievä raskausmyrkytys ihan lopussa (kovat verenpaineet, välillä valkuaista virtsassa ja järkyttävä päänsärky)