G: Mikä biisi saa sinut itkemään?
Hassu kysymys, mutta itse tänään alkuraskauden hormoneissa itkin uvolaasti autolla ajessani, kun radiosta tuli Eminemin Mockinbird :-D ja ikinä ei ole biisit itkettäneet!
Kommentit (28)
Sekä tuo jo monen mainitsema ihmisen poika.
Vierailija:
Minusta Tyhjä taulu on aivan pohjanoteeraus. Voisin itkeä kun se on niin huono.
Itselleni kolahtaa se Neljän Ruusun (vai Alangon) biisi , jossa lauletaan. " Hiljaa lasken seppeleen nukkuvan isäni arkun luo. En turhaa pelkää kuolemaa, kerran se minutkin luoksesi tuo."
Oma isäni elää ja voi hyvin, mutta olen hiljattain menettänyt kaksi isovanhempaani ja perheessä on ollut paljon surua. Olen jotenkin entistä selvemmin sisäistänyt, että joskus minullakin on edessä se oman äidin/isän hautaaminen :(
Sori, muitten vastauksista tajusin, että ajattelin kysymyksen ehkä jotenkin väärin, mutta tuo virsi saa kyllä palan kurkkuun. Muistan siitä, kun 10-vuotiaana olin vauvaserkkuni hautajaisissa ja siellä laulettiin tuota ja sitten lapsen isä, pitkä tumma iso mies lähti kantamaan pienen pientä valkoista arkkua. Se näky ja surun lohduton tunnelma tulee aina mieleen tuosta laulusta.
" ...kuoleman pataljoonat kulkee takana, edessämme on maisema kuin lakana, meidän leirimme täytyy muuttaa uudelleen, joko rajan yli tai taivaaseen..."
huih, nytkin nousee karvat pystyyn!
Isä kulje hitaammin. Ja mä en ole avioerolapsi :-).
Tuo laulu sai aivan uuden merkityksen, kun läheisen ystävän vauva kuoli.
Samoin Yön Ihmisen poika ja Jore Marjarannan Mies. Tuo Mies-biisi kertoo aivan täsmälleen miehestä jota rakastan.