Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko synttärilahjaksi pyytää rahaa?

Vierailija
17.04.2008 |

Olen järjestämässä kimppasynttäreitä bestikseni kanssa kun molemmat täytetään pyöreitä. Ystäväni ilmoitti napakasti, että hän ei halua valmiiksi täyteen kotiinsa enää yhtään kippoa ja kuppoa vaan haluaisi rahaa, koska on lähdössä ensi talvena reissuun kaukomaille.

Mulle on sinänsä ihan sama mitä lahjaksi tulee - hyvät bileet on pääasia :-)

Laadimme yhteistä kutsukorttia, jossa sitten pitäisi tämä toive esittää jotenkin runomuodossa. Onnistuuko mitenkään vai kannattaisiko meidän painattaa kutsukortti melkein valmiiksi ja kirjoittaa sitten käsin omat lisukkeet lahjatoiveesta ja tilinumerosta?

Toinen juttu, joka mietitytti, että tajuavatkohan ihmiset tällaisissa yhteisjuhlissa ettei toiselle tarvitse tuoda mitään lahjaa? Siis, että jos kutsumme 80 ihmistä, niin ystäväni kaverit tuovat halutessaan hänelle jotain eikä mulle tarvitse tuoda " pakkopullana" mitään. Ei kai tällaista tarvitse erikseen kutsarissa mainita?

Kertokaahan kimppasynttäreillä olleet kokemuksianne, kiitos :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun " kaikille" tulee 30 v. täyteen. Toki olen tiennyt, ettei sille toiselle juhlijalle ole ollut pakko mitään viedä, mutta kertaakaan en ole kehdannut tyhjin käsin mennä. Hirveä päänvaiva, mitä voisi ventovieraalle antaa..

Vierailija
2/3 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sitten reippaasti niin, että mahdolliset muistamiset viinin ja kortin muodossa, kiitos, tai kielto tuoda lahjoja minkäänlaisia.

Jos mut kutsuttais 30 v. synttäreille ja pyydettäis rahalahjaa, en usko, että menisin. Hyvällekään ystävälleni en haluaisi olla matkaa kustantamassa ihan noin selvällä käteisellä ja pyynnillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli jotenkin vitsikkäästi, että vaasien ja kippojen ja kukkien sijaan voi laittaa avustuksen Maija-rouvan koru- ja matkarahastoon.

Mun mummo sitten luki sitä kutsua ja lähes kyyneliin liikuttuen tuumi, miten hienoa osoittaa lahjarahat hyväntekeväisyyteen! Laittaneeko lastensuojeluun kun on sosiaalialalla vai mikä rahasto tuo on...

Kerroin sitten, että ei ole hyväntekeväisyyttä vaan rouva 60v haluaa itse päättää millaisia koruja käyttää. Mummon innostus laittaa lahjarahaa putosi samantien 100 eurosta kahteenkymppiin :-)