Pitäis tehdä kakku ja haluisin kokeilla jotain erinlaista MILTÄ KUULOSTAA?=)
Eli aikuisen synttärit tulossa ja oon aina tehny perus mansikkakakun!
Nyt mieleen pyrähti tämmönen:
Valmis 3-kerroksinen kakkupohja
kostutus maidolla ja vaniljasokerilla
väliin:
Banaania,kermavaahtoa,vadelmahilloa ja vaahtoavaa vaniliakastiketta
koristeluun
reunat kaulisin vaalenpunaisesta tai limestä marsipaanista
ja keskelle vadelmakiille..
Oliskohan hyvä vai lisäiskö jotain tai poistais jotain??
Kiitoos=)
Kommentit (18)
ja tiedäthän että kakun ja marsipaanin väliin kuuluu laittaa rasvakreemiä, sillä on tehtävänä toimia eristeenä niin ettei kakusta nouse kosteus marsipaaniin ja marsipaani ala " itkeä" .
Siis Banaani ja kermavaahto pois. Onko se sit hyvä vai kuinka sais ylkkä hyvän? Lisää komenteja kiitos.=)
Vaniljavaahdon kanssa tulee niin... vaniljaista. Tai sitten sekä kermaa että vaniljavaahtoa.
Ja EI tosiaan banaania. Se on karmeannäköistäkin. Menee ruskeaksi ja limaiseksi.
kuuLLostaa kamalanlaiselta
Ap:lla oli oikein: kuulostaa
Jotenkin oletin, että kakku on naiselle, mutta jos sankari on tosiaan mies, niin vaniljavaahto pois ja tilalle kerma+rahkasekoitus, johon voi sekoittaa tummaa suklaata. Ja marsipaani myös pois ja tilalle kermakuorrute. Päälle se vadelmakiille.
Olen itse tehnyt tuollaisen ^ kakun ja oli tosi pidetty, kehuja tuli paljon. Tosin vadelmahillon sijasta oli mansikkahilloa, mutta uskoisin, että on hyvää myös vadelmahillon kanssa.
Ihan hyvältä kuulostaa, mutta on tosiaan NIIN peruskakku kun olla ja voi! Vai tarkoittiko tuo " erilainen kakku" sellaista, jota et ole itse tehnyt aiemmin?
Vaihtaisin tuon marsipaanikuorrutuksen joko pelkäksi limeksi tai sitten suoraan kermavaahtoon.
Vierailija:
kuuLLostaa kamalanlaiseltaAp:lla oli oikein: kuulostaa
se oli sarkasmia.
Luinkin huonosti, vaihtoehtoina oli joko v. pun. tai lime - ei sentään molemmat :)
En laittaisi sitä kiillettä marsipaanipäällysteiseen ollenkaan!
Tästähän oli jopa apua!
MARSIPAANI TIETO OLI HYVÄ KIITOS=)
ja väliin siis tulee ?hillo,kermavaahto ja rahka
päällys lime marsipaania ja sulatettua suklaata raitoina?
Kuulostaako paremmalta?,huomenna haen värkit ja teen!
NIIN JA TOSIAAN JOTAIN ERINLAISTA YRITIN MIETTIÄ MITÄ EN OLE ITSE TEHNYT!! SAA marsipaani tuoda erinlaisuuden!
JA JOO TUNNUSTAN ETTÄ KAUPAN VALMIISTA POHJASTA TEEN TOIVOTTAVSTI EI TUU IHAN YÖK!
Tästähän oli jopa apua!
MARSIPAANI TIETO OLI HYVÄ KIITOS=)
ja väliin siis tulee ?hillo,kermavaahto ja rahka
päällys lime marsipaania ja sulatettua suklaata raitoina?
Kuulostaako paremmalta?,huomenna haen värkit ja teen!
NIIN JA TOSIAAN JOTAIN ERINLAISTA YRITIN MIETTIÄ MITÄ EN OLE ITSE TEHNYT!! SAA marsipaani tuoda erinlaisuuden!
JA JOO TUNNUSTAN ETTÄ KAUPAN VALMIISTA POHJASTA TEEN TOIVOTTAVSTI EI TUU IHAN YÖK!
Sen kaveriksi ohut kerros jotain makeaa hilloa.
Meilläonkoneessavälinäppäinsököjasiksienvälilläjaksahakatatäysiäsaadaksenivälinsiitäjohtuunämäyhdysanavirheet
Kakusta tuli muuten erittäin hyvä, koko kakku meni saman tien napoihin.
JA päädyin sit perus kermakakkuun :
välissä vadelmahillo,vanilijavaahto ja banaani
päällä kinuskikuorrutus ja runsaasti kermavaahtoa NAM=)
niin ja ei tuo banaani nyt oo pelkästään lasten juttu!
AP
Hauskaa että löytyy ihmisiä joiden on pakko osallistua keskusteluun vaikka ohi aiheen!!
Hyvä. Nykyään kaikki tunkee rahkaa kermakakkuun ja mulla meinaa yrjö lentää, kun joudun syömään kermakakkuun piilotettua rahkaa. Kukaan ei edes tajua varoittaa, että kakussa on rahkaa. Jos tajuaisi, niin en ottaisi kakkua.
Marsipaani on tosiaan hyvä päälinen, mutta siihen väliin pitää laittaa joku voikreemi. Mä en ole koskaan oikein tykännyt kermavaahdosta, joten mä tekisin päällisen mieluummin vaikka mascarponesta.
marsipaanin alle ja hyvä on tullut! Paitsi että kukaan ei pidä marsipaanin mausta.
saa niitä ja tekee peruskermakakun. Jaahas.
Ja myös se kermavaahto sieltä välistä pois, vaniljavaahto riittää. Siihen voisi jopa sekoittaa vähän rahkaa.