voi v***U meni hermo 3 vuotiaaseen
ja 5 vuotiaaseen, tappelevat kokoajan ja sit vielä 3 vuotias meni ja kakkasi housuun, nyt on takapuolessa kämmenen jälkiä ja mulla niin paska olo, mut pitäis tappaa! vihaan itseäni ja elämääni
Kommentit (9)
Jos lapsi tekee väärin ja puhe/äänen korotus ei mene jakeluun niin paljaspyllypiiska on suotavaa
vaan näin on käynyt joskus aiemminkin, kun hermo oikein pahasti menee....
mutta siis ei tämä säännöllistä meillä ole, Luojan kiitos!
Mä hain heti ekan kerran jälkeen apua, mut passitettiin lääkärille ja sain masennuslääkkeitä....
Jos lapsi tekee väärin ja puhe/äänen korotus ei mene jakeluun niin paljaspyllypiiska on suotavaa
Niinpä. Ja eiköhän pojat vuosien saatossa opi tasaamaan tilejä äidin kanssa. 12 vuoden päästä se ei ehkä enää hymyilytä.
hoitoon on syytä hakeutua sen, joka kehoittaa piiskaamaan lastaan.
Onko ap:lla edelleen lääkitys päällä? Kehottaisin panostamaan omaan jaksamiseen muutenkin. Onko lapsenvahteja tai miestä, joka voi katsoa lapsia, jotta pääset vähän tuulettumaan? Onko kavereita, joiden kanssa voit jakaa tunteita, myös niitä negatiivisia, joita lapset kaivavat vanhemmasta esiin? Pidäthän huolen omasta syömisestä. Itsellä ainakin pinna kärähtää jos verensokeri pääsee liian alas.
mutta vaikka kuinka olen sanonut että olen väsynyt tai en jaksa, ei kukaan tee yhtään mitään :(
mulla ei oo sellasia kavereita joille tälläsistä puhuisin.
lääkityksestä... nyt en niitä syö, aloitin kun lääkäri käski, mä tulin niistä niin kipeäksi että menin silloin uudelleen lääkäriin ja sit tää toinen lääkäri sanoi ettei kyse ole masennuksesta, eikä olekaan, tänäkään päivänä... se on kuulemma vaan se että pinna kärähtää syystä tai toisesta ja sen seurauksena tulee sopimatonta käytöstä... ei ole riittävää itsehillintää ja sit toisekseen, tähän rittämättömään itsehillintään johtaa se ettei oo omaa aikaa, ei oo mitään, musta tuntuu et mun elämä on ihan turha, mulla ei oo muuta kun kotiäitiys, pyykin laittoa ja ruoan tekemistä, siivousta ja kuten yllä sanoin... olen puhunut läheisille mutta en ole saanut keneltäkään mitään vastausta tai kommenttia edes lohtua tai halausta..
ap joka häpeää itseään
Kolmonen halaa virtuaalisesti.
Seuraavan kerran kun tunnet, että pinna meinaa kärähtää niin poistu tilanteesta. Mene toiseen huoneeseen ja vedä ovi perässäsi kiinni. Hengitä syvään ja palaa selvittämään tilanne vasta kun olet rauhoittunut. Ja jätät lapset miehelle tai mummolle hoitoon ja menet jonnekin vaikka kahville tai kirjastoon. Tekee terää saada välillä omaakin aikaa ilman, että joku on koko ajan vaatimassa jotain. Nimim. kolmen lapsen äiti :)
esim kerran viikossa palkkaat mll: lastenhoitajan vaikka 3h niin ei maksa kuin 12,60e ja voisit mennä pitkälle kävelylle, kaverin luo kahville, leffaan.. mikä nyt rentouttaakaan. Yrität huolehtia että saat väsymyksen hoidettua pois. Lähdet ainakin viitenä päivänä reippailemaan (vaikka teet jotain turhaa puutarhahommaa kuten nostelet kiviä paikasta a paikkaan b tai metsään keräämään hienoja oksia, käpyjä.. mitä vaan missä ei seistä paikallaan)siis ulos lasten kanssa tai ilman.
Kun sitten hermo menee jokatapauksessa jossain vaiheessa heti kun raivo nousee menet toiseen huoneeseen ja ovi kiinni odota ainakin muutama minsa ennenkuin palaat lasten työ, ja jos edelleen on liian raivona niin takasin eri huoneeseen vaikka sitten puoli tuntia olisitte lasten kanssa eri huoneissa kyllä sä kuulet jos jotain vaaroja lapsilla ja sitten kun on viha piikki mennyt ohi niin ihan eri asia kohdata lapset ja selvittää sotkut mistä raivostui.
Niin ja vielä yksi tärkeä eli tapaa muita ihmisiä ainakin kaksi kertaa viikossa joko kavereita tai harrastuksissa jos olet kotiäiti niin perhekerhossa.
Nämä ed olevat on auttanut mua lempeemmäksi, jaksavammaksi, iloisemmaksi.. äidiksi :-)
käy sivuilla www.alalyolasta.fi . Lastensuojelun keskusliiton sivusto, jossa yritetään oikeesti antaa vinkkejä vanhemmille.
Oliko tuo ensimmäinen kerta kun lyöt lastasi? Jos oli niin pidä huoli, että se on myös viimeinen. Tiedät tehneesi väärin, tunnet katumusta. Se on sentään hyvä.