Kenen korvattaviksi menee lapsen piirtämät kuvat tulevan vuokra-asunnon seinällä?
Edellisten asukkaiden vai meidän?
Ollaan siis muuttamassa kohta isompaan asuntoon, jossa asuu tällä hetkellä poikamme kaverin perhe. Eräänä päivänä 7v poikamme oli heillä leikkimässä koulun jälkeen ja pojille tuli riitaa. Kimpaantuneena poikamme haki vahvan tussin ja piirsi valkoiseen olohuoneen seinään isot sotkukuvat.
Nyt siis tämä kyseinen perhe on muuttamassa pois ja tykkäävät että koska me muutamme tuohon, voisi olohuoneen uuden tapetoimisen jättää meidän niskoille. Sanoin jo että mikäli eivät katso tuota seinää kuntoon, teemme tietysti valituksen ja joutuvat korvaamaan sen. Heidän mielestään toimin tuossa väärin, koska kuvat ovat kuitenkin oman poikani tekemiä.
Miten tuo teidän mielestä menee?
Kommentit (18)
Laki sanoo näin:
" Vuokralainen on velvollinen korvaamaan vuokranantajalle vahingon, jonka vuokralainen tahallisesti taikka laiminlyönnillään tai muulla huolimattomuudellaan aiheuttaa huoneistolle.
Vuokralainen on velvollinen korvaamaan vuokranantajalle myös vahingon, jonka huoneistossa vuokralaisen luvalla oleskeleva henkilö on tahallisesti taikka laiminlyönnillään tai muulla huolimattomuudellaan aiheuttanut huoneistolle."
Jos vuokranantaja vaatii korvauksia --> vuokralainen korvaa (eli " kaverisi" ). Se on sitten toinen juttu miten te kaksi selvitätte välinne. Sinuna en kyllä kehtaisi tuossa tilanteessa alkaa vaatia yhtään mitään muuta kuin pojalta käytöstapoja.
Miten sä ap edes voit jotenkin kuvitella, että sä et olisi vastuullinen?
joiden mielestä muiden pitää korjata hänen muksujensa sotkut.
Vaikka taitaa olla provo, ei kai kukaan voi olla noin yksinkertainen?!
olisi tuttavaperheen äitillä tai isällä pitänyt olla seuraamassa mitä lapset tekevät. Eikä tuttavaperheen lapsella alunperinkään provosoida Nico-Petteriä niin että tämän täytyi suuttua. Sivuhuomautuksena vielä ettei ap:n Nico-Petteriä saa muut kieltää tai käskeä kuin ap tai miehensä, tulee vielä Nico-Petterille traumoja tai jotain, vähintään yökastelua.
AP: Dorka kakara sulla, taitaa olla yhtä dorka kuin äitinsä.
kuten vaikka parivuotias, joka voisi piirrellä seiniin sen kummemmin tajuamatta, että niin ei saa tehdä. Sanoithan itsekin, että lapsi teki sen kiistan jälkeen tahallaan. Eli sinun lapsen vastuu ja sitä kautta teidän vastuunne.
Lasken kyllä että silloin kun lapseni menee kylään toisen perheen luo, tämä perhe valvoo hänen tekemisiään. Jos vanhemmat antavat lapsen tuoda kavereita kotiin heidäb töissä ollessaan, he myös ottavat riskin että jotain voi sattua.
Itse kyllä katson perään kun meillä on lapsen kavereita käymässä enkä anna tänne tulla vieraita lapsia kun itse olen poissa.
Mitenhän juttu menisi jos ei oltaisi muuttamassa tuohon asuntoon? Mitä kautta vanhemmat saisivat meiltä korvauksen nyhdettyä?
ap
sillä lähtee mikä lika tahansa. Pinnasta kuin pinnasta.
se on sun vastuu. Annat itsestäsi dorkan kuvan jos yrität luistaa.
Vierailija:
Lasken kyllä että silloin kun lapseni menee kylään toisen perheen luo, tämä perhe valvoo hänen tekemisiään. Jos vanhemmat antavat lapsen tuoda kavereita kotiin heidäb töissä ollessaan, he myös ottavat riskin että jotain voi sattua.Itse kyllä katson perään kun meillä on lapsen kavereita käymässä enkä anna tänne tulla vieraita lapsia kun itse olen poissa.
Mitenhän juttu menisi jos ei oltaisi muuttamassa tuohon asuntoon? Mitä kautta vanhemmat saisivat meiltä korvauksen nyhdettyä?
ap
Ja juuri tuollaisia tilanteita varten perheeseen yleensä otetaan ns. vastuuvakuutus, kun yleensä elämässä tulee tilanteita, jolloin lapsi aiheuttaa ulkopuoliselle jotain vahinkoa...
Juridisesti olet vastuussa lapsesi tekosista. Jos ette olisi muuttamassa pois asunnosta, joutuisitte tietysti korvaamaan tapetit, jos se perhe sitä teiltä vaatisi.
vaikka et olisikaan paikalla valvomassa häntä.
Ihmettelen myös sitä että 7v piirtelee seiniin, kun suuttuu jostakin. Eikö teillä kasvateta lapsia?
Jos nykyiset vuokralaiset tapetoi, niin menisi teidän vakuutuksesta. Tosin jäisikö kulut omavastuun alle?
Niin meille ainakin sanottiin että jos lapsemme 12v iässä kivittää piruuttaan koko kerrostalon ikkunat alas, vakuutus korvaa.
niin etkö korvaa sitäkään, kun et ollut paikalla, ja hä oli opettajien silmän alla?
Tietysti sinä korvaat. Olet muuttamassa tai et. Jos lapsesti rikkoo kaverinsa luona vaikka television, sinä korvaat sen myös.
ihan kaikki aakkoset tallella ap:lla..
Vaikka aiheuttaisi mitä vahinkoa, vanhempien mielestä riittää kun pyytää anteeksi...
Sinä kasvatat todellakin lapsestasi sellaisen, että ottaa vastuun tekemisistään. Paras sitten mennä itse vahtimaan kuritonta kakaraasi. Vaikka hänet olisi kutsuttu kylään kaverille, ei siellä olevat aikuiset vahdi joka sekunti enää 7-vuotiaiden tekemisiä. Taitaa pojallasi kutsut kavereille harveta, jos tämä tieto leviää kaveripiiriin. Meille ei ainakaan tule sellainen pentu, jonka vanhemmat ei ota mitään vastuuta lapsensa tuhoista.
Missä iässä ajattelit että lapsen pahanteot siirtyy teidän vastuulle, vai onko lähimpänä ollut tuntematonkin aikuinen vastuussa kun 15 v pentusi rikkoo esim. pankin ikkunat.
Huh huh, olisi kannattanut opetella vanhemmuuden tuomia vastuita ennen kuin hankkii lapsia.