Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias yksin puistossa ja ilman kunnon ulkovaatteita ; (

Vierailija
16.04.2008 |

Kysyin tytöltä, että missä asuu ja näytti lähistöllä olevaa taloa, sanoin että äiti varmasti katselee sinua ikkunasta, niin sanoi vaan ettei äiti kotona ole : ( kysyin onko kotona ketään, EI OLE : ( sitten sanoin, että eikö sinulle tule kylmä, kun ei ole takkiakaan, niin lähti vain pää painuksissa yksin pois. Oli niin onnettoman oloinen lapsi että ihan sydäntä särki. Juoksi tielläkin niin että autot joutui väistelemään. Tekisi mieli laittaa postariin lappu, että kannattaisiko pitää pikkasen parempaa huolta ja VASTA 5v lapsesta!

Eihän tuon ikäisellä ole mitään vastuuntuntoa vielä, voi lähteä minne vaan ja kukaan ei tiedä ja ketään ei kiinnosta.

Tämä tapaus sattui vielä " kunnon asuinalueella " Eli ei ne " täydelliset " äidit ja isät sitä aina ole vaikka pintapuolisesti kaikki näyttäysi hyvältä : (

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noille, että niiden lapsi juoksee pitkin kyliä ja taas tänään ilman mitään takkia : ( oli tosi kylmä ilma ja lapsella oli vain ohuen ohut pusero päällä. Kysyin miksei takkia, niin " koska mä olen jo niin iso " Ja lapsi siis 5v

Tää on niin tätä kun vanhempien pitää päästä elämässä helpolla. Turha sit itkeä kun se jammu setä iskee ; ( tai lapsi jää auton alle tai hukkuu ojaan. Kyllä olis taas muutamalle isille ja äidille pari painavaa sanottavaa sanottavana!!

ap

Vierailija
2/17 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin en voi kuin ihmetellä toimintaasi kun annat 5- vuotiaan lapsen olla 2 tuntia puistossa pelkällä ohuella paidalla tosi kylmällä!!

En mä ainakaan pystyisi katselemaan sivusta kun lapsi " itkee" ettei ole ketään kotona ja lähtee kylmissään pää painuksissa pois!!

Herää väkisinkin kysymys millainen ihminen sinä olet??

Vierailija:

noille, että niiden lapsi juoksee pitkin kyliä ja taas tänään ilman mitään takkia : ( oli tosi kylmä ilma ja lapsella oli vain ohuen ohut pusero päällä. Kysyin miksei takkia, niin " koska mä olen jo niin iso " Ja lapsi siis 5v

Tää on niin tätä kun vanhempien pitää päästä elämässä helpolla. Turha sit itkeä kun se jammu setä iskee ; ( tai lapsi jää auton alle tai hukkuu ojaan. Kyllä olis taas muutamalle isille ja äidille pari painavaa sanottavaa sanottavana!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi sosiaalinen tapaus ja tulee aina juttelemaan. Asuu siinä noin 100 metrin päässä olevissa kerrostaloissa, joista ei silti todellakaan näy siihen leikkikentälle. Tekisi mieli joskus saattaa kotiin ja käydä vähän juttelemassa vanhempien kanssa. Tuon ikäinen ei voi olla yksin puistossa ja vielä puolipukeissa. Esimerkiksi tänään oli päällä verkkarit (varmaan sukkikset alla) ja yläosassa college-huppari. EI lakkia, ei hanskoja. Kysyinkin, eikö sun ole kylmä. VÄitti ettei ole, mutta kokeilin jääkylmiä käsiä. Oltiin samalla lähdössä ja ehdotin, että tulee meidän kanssa samaa matkaa ainakin hakemaan lisävaatteita. Tulikin sitten kiltisti ja sujahti sinne omaan taloyhtiönsä pihaan ja varmaan sisällekin. Oma tyttö oli vastaavissa vaatteissa ja päälle vielä välikausiasu, pipo ja hanskat.

Vierailija
4/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on karannut päiväkodista ja on kestänyt melko pitkään ennen kuin on huomattu. Lapsi on kävellyt kotiin ja kun ei ole päässyt sisään, on jäänyt lähistölle haahuilemaan.

Tuon ikäiset saattavat puhua mitä sattuu, etenkin kun tietävät olevan luvattomilla teillä.

Vierailija
5/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat usein myös kotona yksin yötä, " sehän nukkuu" - verukkeella. Yh-äitien lapsia, äipät istuu karaokebaarissa kaljalla.

Ja lapset meinaa jäädä autojen alle ja polttaa tupakkaa nurkalla 6-vuotiaana ja kielenkäyttö on todella hirveää.

Äidit eivät välitä.

" Ennemmin tai myöhemmin ne kuitenkin oppii."

" Onhan meillä naapureita jotka voi auttaa jos hätä tulee."

" Minä vaan tossa lähipubissa, lapsi kyllä osaa tulla sinne jos hätä on."

" TV on syypää ja kaverit..."

Ja sitten annetaan piiskaa ja tukkapöllyä päälle.

Lastensuojelu ei jouda auttamaan, muuta kun ihan kaikkein pahimpia kriisitapauksia ja palauttavat taas lapset heti, jos hetkellisesti huostaan ottavatkin. Surullista.

Vierailija
6/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on nyt vielä tarkempi. JOKAISELLA on ilmoitusvelvollisuus jos havaitsee jotain epäkohtia. Ja se ei ole mikään rikos, vaan nimenomaan velvollisuus. Noista asioista sossu kutsuu sitten keskustelemaan. Ei se tarkoita heti huostaanottoa. Että jos näät lapset tolleen niin soitto paikalliseen sossuun vaan! 5 vuotias on liian pieni viettämään aikaa tuntitolkulla yksin puistossa tai edes kotona!

Vierailija
7/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuon ikäiset keksivät mielellään tarinoita huomiota hakeakseen. Hyvin todennäköisesti on karannut/livahtanut kotoaan salaa.

Vierailija
8/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin oli karannut, kun kävi kotiovella muutamia kertoja jota kukaan ei avannut ja ei sillä avaimia ollut. Ja jos olisi ollut karannut, niin olisi siinä parissa tunnissa jonkun tulleen etsimään siitä puistosta?

ap

Vierailija
9/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus aikoinaan (taisi olla 6v.) sepitti puistossa yhdelle äidille tarinan että hän on siellä yksin (oli siis itse esikoisen kanssa n. 5 metrin päässä!), jolloin tämä toinen äiti alkoi sitte taluttamaan häntä pois puistosta kotia kohti, oli siinä vähän selvittämistä kun huomasin että nainen vie tyttöä yhtäkkiä pois puistosta! :)

Mutta ap, kannattaisi kyllä laittaa lappu postilaatikosta, että vanhemmat tietävät jutusta, vaikka olisikin karkaamisesta kyse. Itse ainakin haluaisin tietää! Kirjota vaan että mitä tyttö sanoi, eiköhän se herätä vanhemmat!

Vierailija
10/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kyllä tuskin kyse karkaamisesta!!

Minäkin kyllä hiukan ihmettelen mikset ap ottanut tyttöä vaikka kädestä ja vienyt kotiovelle, niin olisin itse yrittänyt tehdä!

t. 6

Vierailija
11/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näit ettei hänellä ole kunnon vaatteita, ei pääse kotiin ja on noin pieni vielä!!

täällä sen sijaan jaksat avautua.. ihme ämmä olet!

Vierailija
12/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todella ollut mikään tarina ja puistossa oli me ja yksi nainen pienen lapsensa kanssa.

Tiedän, että tein väärin, kun en vienyt asiaa " loppuun " ja vieläkin riipaisee kuin jutun kävi : (

Tyttö juoksi naapuri talossa olevaan " kellari/ varasto" tyyliseen huoneeseen ja ennen kuin meni sinne sisään niin katseli uteliaana sinne sisään, mikä lie huone ollut, tämä huone siis samalla tontilla olevan naapuritalon alakerrassa. Toivottavasti osasi avata oven, jotta pääsi sieltä poiskin : (

Kuinkahan kauan on siellä ollut jos ei ovea ole itse saanut auki.

ap

Vierailija
13/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsillani on kokemusta siitä, että kukaan ei oikeasti välitä. Oma oli vikani, kun ajattelin, että lähiympäristömme on turvallinen 5-11 vuotiaille lapsille ja annoin heidän mennä yksin kävelemään. He meinasivat upota saveen ja kukaan ei heitä auttanut. Kyllä joskus joku kysyi, onko teillä vanhempia, mutta ei hänkään jäänyt auttamaan, vaan käveli vain pois.

Vierailija
14/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien pienten lasten kanssa sinne pihoille! ja sinne " varastoon "

Siinä pihalla oli jotain 8v-10v lapsia pari, kai ne oli " lapsenvahteja" vaikka menikin sinne naapuritaloon sisään, eikä kyllä katselleet kertaakaan pikkuista!

ap

Vierailija
15/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antavat lasten juosta aina keskenään ulkona. En ole varma, mutta tuli heti mieleen.

Ja olen sekaantunut aikoinaan asioihin, joihin ei olisi kannattanut, siis mm sellaiseen kun 3v juoksi aina pihoilla yksin ja oli jäädä autojen alle, kiroili ja hakkasi naapureiden lapsia. Meinasin saada turpaani, kun mainitsin asiasta.

Mutta siis jotkut kokevat sen olevan normaalia, kun tuon ikäinen on yksin ulkona, minä en! : (

ap

Vierailija
16/17 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noissa perheissä aivan tavallista, että vanhemmat ovat poissa kotoa ja lapset yksin ulkona.

Vierailija
17/17 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla meinaan sitä, kun tokaluokkalainen tyttöni on kertoi useasti viime talven aikana, kuinka hänen luokkakaverinsa tuli kouluun sandaalit jalassa ja hame päällä, ilman hattua. Silloin oli vielä pakkasta n. 5-10 astetta. Kyseessä siis 8-vuotiaat lapset. Kovasti ihmettelin asiaa, ja kysyinkin lapseltani, että miksei tuolla kaverilla ollut talvivaatteita tai -kenkiä. Tyttöni ei osannut syytä sanoa, mutta sanoi ettei kaveri ole kylmää valitellut, vaikka tyttönikin oli ihmetellyt kevyttä vaatetusta.

Mutta oikeesti, eikö jotkut vanhemmat ajattele ollenkaan lastensa vaatetusta? Hyväksyykö ne tosiaan sen, että talvipakkasilla lumihangessa kävellään sandaaleissa, eikö ne välitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi